Trouwen of geregistreerd partnerschap

Discussie in 'De lounge' gestart door janette, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Dan heeft hij of zij jullie niet goed voorgelicht, of deed hij of zij het zelf graag zo ;)

2. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Wij zijn 3 juli voor ons partnerschap gegaan was erg leuk, ook met ja woord en ringen (die hadden we overigens al).
    WE hadden met de getuigen erbij kleine 13 personen vooral naaste familie.
    Afgelopen zaterdag hebben we een feest gehouden bij ons in de tuin het was erg leuk allemaal.
    En het is toch een stukje echter allemaal ;) ;)

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij hebben ook gewoon het ja-woord gegeven bij ons partnerschap, nooit geweten dat dit niet bindend zou zijn.

4. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ook ik heb samen met mijn mannetje een geregistreerd partnerschap, wij hebben hiervoor gekozen ivm zijn werk (militair) en we het erfrecht geregeld wilden hebben. En we hadden niet heel veel tijd, ivm zijn uitzending, en het gegeven dat er nog een geboorteakte van hem uit Suriname moest komen...

Ook wij willen ooit nog trouwen, dit kan alleen in de gemeente waar je op dat moment woonachtig bent.. (tenminste dat is mij verteld), dat kan dus een andere gemeente zijn. Het klopt idd dat je het partnerschap alleen kan afsluiten in de gemeente waar 1 van de partners woont.. Maar je kunt daarna natuurlijk ook verhuizen, dus dan kan het wel zo zijn dat de gemeente waar je trouwt anders is dan de gemeente van het partnerschap.. Snappen jullie het nog?

Verder is het per gemeente verschillend of, als je daarna (als je al een partnerschap hebt) nog wilt trouwen, er een ceremonie gehouden kan worden. In Almere kan dat wel. Dat heb ik nagevraagd. Idd je hebt geen getuigen meer nodig, en je hoeft geen ja meer te zeggen, maar in Almere kun je gewoon overleggen met de ambtenaar en dan kan het wel geregeld worden (al zal het officieel niets toevoegen)..

Zo heel verhaal..

5. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0

Maar je gaat er toch niet vanuit dat je uit elkaar gaat?

6. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Wat is dan precies het verschil tussen geregistreerd partnerschap en trouwen? Wat is bijvoorbeeld de meerwaarde van trouwen dan? Ik snap het verschil nooit zo goed..

7. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Het geregistreerd partnerschap is destijds in het leven geroepen voor partners van hetzelfde geslacht.
    Tegenwoordig is het echter ook mogelijk om te trouwen als je van hetzelfde geslacht bent, dus eigenlijk is het hele GP overbodig geworden. (als je uitgaat van de reden waarom het dus in het leven is geroepen.)

Deel Deze Pagina