Beste dames, Ik wil graag een Tripp trapp stoel voor onze kleine aanschaffen. Van kennissen van ons kan ik dan dat newborn kuipje en babyinzet lenen. Deze wonen alleen ver weg en hebben de spullen nog thuis. Klein detail; ik moet alleen nog even een stoel kopen. Op Marktplaats worden er een aantal aangeboden. Om gebruik te kunnen maken van dat kuipje en de babyset moet het om een nieuwer type stoel gaan. Dit staat op de site van Stokke zelf. Deze set kan worden gebruikt op alle Tripp Trapp® stoelen die zijn geproduceerd na 05/ 2003, met serienummers die beginnen met 3, 4 of 5 en alle nieuwe Tripp Trapp® Exclusive stoelen. Ik heb contact met iemand waarbij ik de stoel voor een klein prijsje mag overnemen. Stoel is goed, moet wel geverfd worden. Deze mevr. heeft m zelf ook al van iemand overgenomen en geverfd. Ze weet dus niet het jaartal van aanschaf en serienummer is er al af door verven. Helaas heb ik de spulletjes van de kennissen nog niet, dus ik kan dat ook niet uitproberen op de stoel. Ik vraag mij nu af of ik aan uiterlijke kenmerken kan zien wat het nieuwe type stoel is of het oude. Weet iemand of ik dat kan zien en hoe? Alvast bedankt!
geloof dat je het kunt zien aan de zitting. de ouderen hebben een leertje die om de beugel (babyzit) en door de zitting gaat. de nieuwere hebben een kunsstof babyzit. maar weet het niet helemaal zeker. de onze van MP heeft zo'n leertje daar kan iig geen newborn op. vind die set trouwens onzin maar das offtopic.
Bedankt voor je snelle reactie! Ik weet dat de oude met leertje werkt, maar deze stoel heeft helemaal geen beugel (wel een uitsparing in de stoel) dus ik kan niet aan de bestaande beugel zien of dit een oud of nieuw model is. Maar ik hoop dus echt aan de 'kale' stoel te kunnen zien (misschien manier van bevestigen van de dingen?) of dit een oud of nieuw model is.
Ik heb vorige week zo'n stokke trip trap meegroei stoel gekocht bij prenantal. Inderdaad is het zitje van plastic ( ik had de kersen kleur ) bij het witte model was het geen plastic meer een soort van kussentje, ik heb trouwens geen leren riempje op de stoel.
Dit is de stoel waarvan ik dus graag wil weten of het een nieuw of oud model zou zijn. Bekijk bijlage 334416
De bovenste rugsteunis smaller bij de nieuwere stoelen. Wij hadden eerst oud model waar new born net niet op paste... Nieuw model gekocht, past nu wl
Volgens mij moet het wel passen.. Ik heb een foto meegestuurd van onze stoel ( ook tweedehands) in deze stoel kan ook het houten beugeltje met leertje. Op die roze stoel mist er trouwens wel 1 plank voor de voeten. Ik vind de inzet ideaal!! Voor de oudste twee was hij er nog niet, ideaal hoog ziten en evt aan tafel!
Bedankt dames, Dat van het voetenplankje wist ik . Dat had ze al eerlijk gezegd. Maar het ging mij puur om de baby inzet en het stoeltje. Ik weet alleen niet of ik ergens nog een zitje met leertje kan vinden. Hetgeen ik kn lenen, is zo'n nieuw (plastic stoeltje) en ik betwijfel of dat hier ook op past...
Plastic stoeltje? Ik weet niet precies wat je daarmee bedoeld. Zo'n plastic 'rugleuning' past wel in deze tripp trapp maar zo'n plastic beugel (voor de buik langs) vlgs mij niet... Ik dacht dat je de baby inzet bedoelde zoals mijn foto, oeps!
Persoonlijk zou ik nooit een stoel kopen waarvan die 2e plank ontbreekt. Deze maakt de stoel juist zo goed en handig!
Als je de stoel wilt gebruiken met alleen de beugel en leertje, is dat dus voor een kindje dat al kan zitten, en dan heb je de voetenplank ook nodig. Deze lijkt verdacht veel op de onze, oud model. Volgens mij kun je het aan de spleten in zitting en zijstaanders zien; deze zijn in het oude model wat korter en dikker. In het nieuwere model, dat staat volgens mij op de andere foto met lichthouten versie, zijn de spleten wat langer en dunner. Op onze (oud model) stoel paste wel een houten beugel met leertje, maar niet de nieuwe plastic beugel voorlangs. Het extra rugsteuntje van plastic dat hoort bij het nieuw model babyzit konden we wel erop wurmen en hebben we een tijdje gebruikt. Met mijn huidige kennis zou ik voor een nieuw model gaan incl plastic babyzit. En zeker niet voor een stoel zonder voetenplank, tenzij je die zelf erbij wilt maken oid.
Als ik het goed begrijp, heb ik dan dus toch een model waar de plastic babyinzet op kan? (zie foto) De stoel heeft wel een leertje en een houten beugel, maar deze zijn zo wijd. In de plastic inzet zit hij veel beter. (Niet dat hij er al vaak in heeft gezeten.) Maar ik dacht dat wij thuis helemaal geen plastic inzet erop konden zetten! *Gaat snel marktplaats afstruinen!*