traktatie-ontbijtkoek bewaren buiten de verpakking

Discussie in 'De lounge' gestart door maria80, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Komende week wordt mijn zoontje 1! Naast een cadeautje dat hij uitdeelt aan de kindjes van de groep van het kinderdagverblijf, wil ik ook iets te eten uitdelen.
    Ons mannetje is helemaal gek op ontbijtkoek. Uit plakjes ga ik dan ook 'eentjes/enen' snijden (je haalt er makkelijk 3 uit een plakje, groter vind ik echt niet nodig). Maar hoe ga ik dat dan leuk meegeven naar het kinderdagverblijf? Om al die enen nou in een zakje te doen.............. En volgens mij wordt de koek een soort van hard als je er niks omheen doet.
    Wie heeft er een leuk idee, waarbij de ontbijtkoek-énen lekker blijven?!

Thanks!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zo bewaren gaat niet, dan wordt het heel snel oud. Waarom pak je ze niet in in van dat plasticfolie, gekleurd lintje eromheen, klaar :)

3. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    uhm eens denken op een schaal leggen en er folie om heen doen??

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Idd gewoon allemaal op een schaal met aluminiumfolie ofzo erom :)

5. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb van de week figuurtjes uitgestoken uit ontbijtkoek en ze op een sateprikker gedaan met als 'voetje' een ontbijtkoek en die weer in een doorzichtig folie verpakt met gekleurde lintjes om t dicht te maken (en plakband).
    Dan is het niet heel erg lang houdbaar hoor.. maar als je ze de avond ervoor maakt is het geen probleem.

Oh sorry ik zie dat je bedoelt hoe je het leuk mee moet nemen naar het kdv. Op een mooie (versierde?) schaal, of geprikt op stokjes (bv tandenstokertjes?) en dan in een halve kool in aluminiumfolie, daaroverheen moet je dan voor de versheid nog wel een plastic zak oid doen, of dus in doorzichtig folie met een lintje erbij. Je kunt ze ook gewoon in een zakje meenemen en ze dan ter plekke op een mooie schaal leggen e.d. Creatievere oplossingen weet ik ook niet.

Voor het uitsnijden zou ik wel genoeg tijd uittrekken.. ik deed het met een koekjes-uitstekertje en dat kostte me al aardig wat tijd.

Deel Deze Pagina