Tot wanneer maat 3 luiers??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nemo2, 21 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Tot hoelang zat jullie kindje in maat 3 luiers?

Mijn zoontje is 1,5 en heeft nog steeds maat 3 aan.
    Van de week heb ik een pak maat 4 gekocht en aan gedaan maar lekt aan alle kanten sluit niet goed aan, en de plakkers blijven niet plakken omdat ze zover over elkaar heen lappen.

Hij is nu 8,7 kilo dus je zou denken dat maat 4 al moet kunnen! Want maat 3 is tot 9 kilo?
    Maat 3 zit perfect nooit een lekkage of iets gehad.

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier ook nog best lang maat 3 gehad. zelfs mijn 3,5 jarige er nog even als nood in gepropt op vakantie hihi, maar de jongste heeft het nu ook nog en zal ook nog voorlopig in de 3 zitten. Hangt heel erg van de bouw van je kindje af.

3. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Wat een kleintje is je zoon :)
    Mijn dochter weegt bijna 8 kilo en draagt wel maat 4, maar puur omdat ik het zonde vind anders een half pak 3 over te houden :p zolang maat 3 bij hem goed zit, lekker in die maat blijven.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Nou ja blijkbaar heb je zelf al ervaren dat maat 4 dus nog te groot is.
    En ik denk dat je hele wisselende antwoorden gaat krijgen, want elk kindje is anders gebouwd en groeit anders.
    Hier droeg mijn zoontje denk tot een maand of 6 maat 3, toen was hij 8kg. Daarna tot 1 jaar maat 4 en vanaf die tijd maat 5 en die draagt hij nu nog steeds, hij is inmiddels net 2 en weegt 13kg.

5. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn dochter zat met 6 maanden al in maat 4 haha! Die is nu ook al ruim over de 9 kilo met bijna 9 maanden.
    Misschien kan je een ander merk proberen. Of gewoon nog een poosje in 3 blijven. Als het goed zit en niet lekt, waarom dan maat 4 nemen?

6. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Dankjewel voor jullie antwoorden! Dan ruil ik ze maar gewoon om in maat 3 als dat nog kan. De luiers waren op dus wou maat 4 proberen.

Ik heb altijd luiers van het Kruidvat of Etos dit past bij hem het beste, pampers hebben hier nooit goed gezeten!

7. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Mijn jongste is elf maanden en die zit ook nog in drie. Ze is smal gebouwd en ik heb nooit lekkages. Kleinere maten zijn nog voordeliger ook, dus...

8. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn jongste is nu 7 maanden en 8.5 kilo. Luiers 3 lekken te vaak door nu, dus de zijn ze zo snel mogelijk een het opmaken en gebruiken luiers 4 voor de slaapjes en nachten .

De oudste is 2.5 en weegt 12 kilo. Hij draagt overdag ook luiers maar 4 :D. Zo zie je hoe groot de spreiding is. S nachts draagt hij maat 6 tegen het doorlekken.

Ik kijk nooit naar t kilo's op het pak. Daar merkte ik al snel van dat het helemaal niks zegt.

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    tot een maand of 6/7 denk ik?

10. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Nog geen 6 maanden en maat 4 zit niet eens meer goed. Toen hij 3 maanden was zijn wij overgegaan op 4.

11. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    De mijne tot een maand of 5,5, toen begonnen ze echt enorm door te lekken steeds.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier overdag nog in maat 3 en 's nachts maatje 4.
    Nog 70 luiers te gaan in maat 3 en dan over naar maat 4.
    Dit is van Pampers.

Maar elke baby is anders. Dochter is vrij slank. alleen flinke bovenbenen. En dat knelt dan wel heel erg in maat 3.

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.778
    7.360
    113
    De oudste en jongste zaten al heel snel in maat 5.
    Oudste was erg lang, jongste niet zo lang, maar wel stevig, een kleinere maat paste niet meer om zijn buik.
    De middelste was klein en slank, die heeft ook heel lang kleinere maatjes aangehad. Volgens mij droeg zij ook nog 4+ toen ze zindelijk werd met bijna 3 jaar.

14. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier juist hele dunne beentjes en hele kleine billetjes en een heel dun buikje,
    Hij heeft ook nooit babyvetjes of iets gehad.
    Vandaar dat maat 4 dus nog mega groot is!

Dankjewel allemaal voor het reageren ik hou het op maatje 3 :)

Deel Deze Pagina