Nou ja, zoals de titel zegt. Ik ben op zoek naar een geschikte in hoogte verstelbare verkleiner met een in hoogte verstelbare traptrede. Hoewel ik nu begin te twijfelen of ik niet beter verkleiner + opstapje kan kopen, aangezien ik vooral chinese verkleiners met trapje vind, die niet op een toilet op Nederlandse hoogte passen. Iemand die er eentje heeft en tevreden is? En hoe hoog hangt jullie toilet? De traptrede moet trouwens verstelbaar zijn, omdat het voor mijn 6 jarige is, te hoog is ook niet fijn dus. Maar als mensen tips hebben voor een fijne verkleiner met los opstapje, hoor ik ze ook graag. Voor beide varianten geldt: Moet fijn en stabiel zitten, dochter heeft een slechte balans en moet nog zindelijk worden, dus zal (totdat het kwartje valt) ook wat langer achter elkaar op het toilet zitten.
Wij hebben sinds een maand of twee de Thermobaby Toilettrainer Met Trapje KiddyLoo. Weet niet of ik de link mag plaatsen, maar gekocht via Bol. Hoogte van de traptreden kan op twee standen worden ingesteld. Hoogte van het geheel op 3 standen (afhankelijk van de hoogte van je toilet). Wij hebben m zowel boven als beneden. Werkt voor ons super! Wel even van tevoren de hoogte van je toilet opmeten, zodat je zeker weet dat het past.
Passen de billen van een 6 jarige nog wel op een verkleiner? Is een vaste wc bril verkleiner niet iets misschien? Zoiets: https://www.gamma.nl/assortiment/handson-wc-bril-astu-wit-kunststof-met-softclose/p/B529643 En dan een passend krukje erbij. Wij hadden altijd gewoon de Ikea verkleiner. Deed prima z’n werk. Schuift ook niet.
Die van haar vast wel , ze is echt heel smal en draagt luiers maat 6, qua breedte voldoen die prima nog.
Ja, ik twijfel dus een beetje aan de hoogte van deze. Er staat 43 cm tot de bovenkant van je bril, maar onze toiletten hangen op 43 cm geloof ik (misschien hebben we ze 1 cm lager laten hangen) en dan komt daar nog de bril bovenop, dan past het net niet volgens mij.
Ja, nu begin ik dus te twijfelen. De bedoeling is dat ze stevig op het toilet zit en op een normale bril moet ze zich denk ik wel echt vasthouden om er niet in te zakken, dat is niet handig, want dan houdt ze het misschien niet lang genoeg vol (ze is hypermobiel en hypotoon), maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat het niet past, haha.
1 met handgrepen aan de zijkant lijkt mij ideaal Wij hadden gewoon ikea ding met opvouwopstapje. Ikea ding zat wel super stevig en goed moet ik zeggen. Zelfs ik paste erop haha (hele hoge nood), goed ik zat wel aardig klem
Mijn 3 jarige (bijna 4 jaar) zit wel in maat 116/122, dus is niet helemaal eerlijk vergelijken met een gemiddelde 3 jarige denk ik. Maar er zit wel verschil in de verkleiners hoor. Even goed zoeken, want er zitten er ook bij die continu verschuiven. En dat moet ze ook niet hebben natuurlijk.
Dat stelt me weer gerust, want dochter draagt dus ook 122 nu voor de lengte, maar kan alleen smalle merkjes aan. En dan valt meisjeskleding meestal al smaller dan jongenskleding. Lange knul heb je dan.
Ik zit ook naar 1 met handgrepen te kijken, maar volgens mij hebben ze dat op school ook niet, dus misschien beter toch een simpele van ikea inderdaad, die wordt in ieder geval heel goed beoordeeld. En we moeten toch nog naar ikea, haha.
Ik vond deelprojecten huismerk mamaloes ideaal. Ikweetnietofdeze bij jou past. Is alweer een paar jaar geleden...
O ja, sorry, dochter inderdaad. Mijn zoon zat ook op de +2 lijn op die leeftijd (later iets gezakt naar de +1,5 lijn. Nu zit hij tegen zijn groeispurt aan, hij is 13), dochter is gemiddeld, haar curve was als peuter van de +2 naar de 0 lijn gezakt, maar die volgt ze nu netjes.
Heb ik ook naar gekeken, maar ik zag bij de reviews dat deze vaak niet past bij nieuwe toiletten. Waar die wel past, zijn ze inderdaad enthousiast. Ik ging nog een paar nachtlampjes gestellen daar, dus vandaar dat ik ook naar verkleiners heb gekeken. Zag nog wel ook deze: https://www.mamaloesbabysjop.nl/keeeper-stars-grijs-toilettrainer-18650 Worden ook goed beoordeeld.
Voordeel is wel, is t toch niets... heeft t ook amper wat gekost Maar deze glijdt iig nergens heen! We hebben ook de opa's en oma's getrakteerd erop haha, zodat onze zoon ook daar naar de plee kon makkelijk