Tja weer 1: reactie kind op vaccinatie mex. griep

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door angel81, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marrigje

    marrigje Lid

    2 mei 2008
    21
    0
    0
    Ik denk toch echt bijwerkingen van de prik; hier qua op- en neergaande verhoging/koorts PRECIES hetzelfde verhaal! (Bij zoontje van bijna twee jaar). Vannacht ook huilerig en duidelijk pijn aan z'n armpje; en vanochtend was de prikplek voor het eerst rood en opgezwollen (terwijl we dus inmiddels 3 dagen verder zijn!).
     
  2. miranda040172

    miranda040172 VIP lid

    19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Mijn collega's dochter van 2 jaar heeft ongeveer hetzelfde gehad. De dag na de prik één dag hoge koorts en duidelijk niet lekker. Ze had de pech dat ze er vervolgens keel- en oorontsteking over heen kreeg, dus al met al is ze een week lang goed ziek geweest.
    Nu is het weer goed gekomen met haar, ze krijgt over 2 weken weer een 2e prik.


    Ik vraag me opeens af...mn zoontje moet op 16 dec weer voor de 2e prik heen. Stel als hij op die dag zelf een koorts heeft, mag hij dan niet de prikje krijgen???
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.097
    7.182
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft verder nergens last van gehad gelukkig. Haar armpje deed alleen de middag en avond na de prik wat pijn en de dag erna zei ze het nog 1 keer en dat was het.

    Eva heeft trouwens de week voordat ze de prik kreeg, ook afwisselend koorts en geen koorts gehad. 's Ochtends 37 graden en 's avonds 39,5. Volgens mij hangt er nog een ander virusje in de lucht en het hoeft dus niet persé een bijwerking van de prik te zijn.

    Als een kindje koorts heeft (boven de 38 graden) mag je de vaccinatie niet halen, dat geldt dan volgens mij net zo goed voor de 2e.
     
  4. rodelief

    rodelief Fanatiek lid

    14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Nou hier een heftige reactie op de prik hoor.
    s`nachts en de dag na de prik hoge koorts (39,7) en erg last van zijn armpje.
    Vandaag is de koorts weg maar hij klaagt nog wel een beetje over zijn armpje.
    Zielig hoor... en dan over 3 weekjes weer....
     
  5. Marilene

    Marilene Actief lid

    17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    we hebben net de prik gehaald...ben benieuwd...

    Ik maak me wel zorgen over die koorts, mijn zoontje heeft nog nooit boven de 39 gezeten...

    Straks maar even om 't hoekje kijken in bedje...
     
  6. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    hier geen reactie, groetjes
     
  7. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    dat klopt en dan mag je donderdag of vrijdag (als hij dan geen koorts heeft) naar een andere locatie, je kunt gewoon gaan zonder afspraak oid.
    en anders krijgt hij er maar 1. je mag namelijk niet eerder dan na 3 weken een 2e prik halen.
     
  8. tanja8

    tanja8 Niet meer actief

    hier heeft ze gister de prik gehad. Nix gemerkt aan dr. vanmorgen nog gezwommen met bandjes om dr armen enzo, ik hoor haar er niet over. Ook is niet hangerig of niet lekker, gewoon helemaal dr zelf:)
     
  9. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    hier ook totaal geen reactie gelukkig. Ze heeft er geen pijn meer aan gehad en ook geen koorts enzo. Hoop dat het bij de 2e prik ook zo zal zijn.
     
  10. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    hij is sinds vandaag weer helemaal beter:) alleen vraag ik me af of hij van de 2de prik ook zo ziek van kan worden of is het lichaam dan al gewend tegen zo'n spuit?
     
  11. Marilene

    Marilene Actief lid

    17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Update: voor de prik 37.4, prik om 11.00 uur, na middagslaapje 37.3, voor het slapengaan 19.00 37.6.
    Hele rustige nacht en uit bed 7.00 uur 36.9.
    Hij is prima in orde tot nu toe, geen last van de arm. Ik heb de arm ook gelijk ingesmeerd met aloeveragel, die gebruik ik ook bij kneuzingen enzo en gedruppeld met Tujababy van VSM.

    Misschien komt het nog?
     
  12. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Elian is afgelopen dinsdag geent op het cb. Over een weekje of 3 krijgt hij de tweede dosis. Ik vond het wel een beetje eng maar ik heb hier echt nul comma nul gemerkt van de prik, hij heeft nergens last van gehad. Nou heeft hij van zijn gewone entingen ook vrij weinig tot geen last maar dit is toch wel wat anders. Zelfs de plek op zijn beentje leek hem niet te storen. Hopenlijk blijft het zo en gaat het over 3 weken weer zo makkelijk...*knock on wood*
     
  13. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    hier ook zo, 3 dagen verder en oudste zoontje ligt nu ineens met koorts op bed!
     
  14. baard

    baard Actief lid

    9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hier gelukkig nauwelijks reactie, alleen na de prik een zeer armpje.
    paracetamolletje gegeven en daarna niet meer gehoord.
    ik zelf heb er helemaal geen last van gehad.
     
  15. Roba77

    Roba77 Fanatiek lid

    11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Hier ook geen reactie gelukkig (geen koorts/zwelling/pijn). Op naar de volgende over een paar weken.
     
  16. suuszwanger

    suuszwanger VIP lid

    24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Tess kreeg ook 3 dagen na de inenting pas koorts. De HA gaf de volgende verklaring: soms twijfelt een lichaam over "wat te doen" met de indringers. Dan is de reactie vertraagd, vandaar een paar dagen erna. De koorts was op zich een goede reactie.
    Ze heeft 3 dagen koorts gehad, zelfs 41 graden (nog nooit eerder gehad) en het was ook ineens weer over. Nu wel snotterig, maar da's ook de tijd van het jaar.
     
  17. mamvansam

    mamvansam Actief lid

    20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
  18. miranda040172

    miranda040172 VIP lid

    19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Volgende week start de 2de ronde al.... :(
     
  19. PoezieQ

    PoezieQ Bekend lid

    31 jan 2007
    580
    0
    0
    Onze dochter heeft nergens last van gehad gelukkig!
     

Deel Deze Pagina