tips makkelijk en goedkoop trap pimpen

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    #1 Lovely83, 12 aug 2014
    Laatst bewerkt: 12 aug 2014
    Onze trappen moeten nodig opgeknapt worden.
    Iemand leuke tips?

Ik zag laatst een plaatje van steigerhout op de traptreden, dat zou hier ook wel in het interieur passen. Maar geen idee of dat ook echt kan.

2. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Wij overwegen flexx stairs. Niet heel goedkoop maar ik zie verven niet zitten. En vloerbedekking vind ik lelijk.
    Hij is nu wit maar je ziet er alles op. En om weer te verven kan je er niet op lopen. Ook om de tree verven is geen optie met een kleine.

3. Gaos

Gaos Actief lid

16 jul 2014
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig heb ik net m'n trap laten stofferen. Vond het ook altijd lelijk, totdat ik het bij vrienden van mijn eigen generatie zag. Stootborden (ook wel harp genoemd geloof ik) wit geverfd en dan ietwat hoogpolig tapijt in een neutrale kleur op de treden. Ziet er echt supermooi en sjiek uit!

4. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Hier flexxstairs op de trap gelegd.. mijn niet al te handige mannetje lukte het gewoon... handig systeem en verschillende kleuren (ook in trede en stootborden) te verkrijgen..

Niet heel goedkoop (verven is goedkoper maar ook een tutwerk wat je 'leuk' moet vinden) maar wel echt netjes.. volgens mij zag ik in hrt krantje van de karwei dat compleet het rond de 200/300 euro lag ofzo...

5. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    ja deze week in de karwei krant. aanbieding voor 294 euro (uit mijn hoofd). dan heb je wel basic = 5 jaar garantie. wij willen die van 10 jaar (je hebt ook 7). dus wordt het wel duurder.

6. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Wij hebben uiteindelijk ook de duurdere versie.. vonden het een fijn idee dat de trap helemaal gedaan kon worden door manlief zelf... zo'n makkelijk systeem is het..

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zelf zou ik nooit die flexx floors meer kopen, wat een ondingen. Dachten er de keuken leuk mee op te knappen, maar totaal niet slijtvast. Echt heel erg zonde. Op een trap gaat dat misschien beter, maar hier komen ze er niet meer in ;) Denken dus nog maar even verder over wat te doen met onze trap. Neig nu toch naar stofferen, want onze trap heeft vrij veel beschadigingen.. Vraag mij af of dat nog echt netjes kan worden met alleen schuren en verven.

8. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Hier dus ook een flink beschadigde en 10 lagen geverfde trap gekregen bij het in trekken in dit huis.. hoe veel ik het ook geschuurd heb ik kreeg het niet netjes..vandaar dus de flexx stairs... geloof idd dat het in een keuken sneller beschadigd en slijt..

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Schrok serieus van de snelheid waarmee dat gegaan is. We lopen op sokken of sloffen binnen, was toen ook nog geen naar binnen en naar buiten geloop (met bijv zand uit de zandbak etc), maar echt binnen een week volop krassen: waarvan is mij dus een raadsel. Teruggekoppeld naar Flexx Floors, moesten het maar met een middel van hun behandelen. Nou echt beter is het er niet op geworden: €100,- voor een weekje een mooie keuken. Voor die paar dagen was het best mooi, maar zeker zijn geld niet waard helaas ;)

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn zus heeft haar trap gepimpt met Annie Sloan verf en muur/trap stickers;

Bijgevoegde bestanden:

11. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Dat is erg leuk gedaan :)

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat is inderdaad erg leuk loetje!

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Zie nu alleen dat op deze foto de leuning nog niet is gedaan..

En ik vind hem inderdaad ook erg leuk. Wij willen hopelijk binnen nu en korte tijd verhuizen en in ons nieuwe huis zal het ook iets soortgelijks worden. Annie Sloan werkt ook nog een super, omdat je niet ellenlang voor hoeft te behandelen. Alleen oneffenheidjes wegwerken, schoonmaken met een sopje en schilderen maar. Ze heeft er wel 3 lagen laquer overheen gedaan..

Deel Deze Pagina