hyves koppeld vanaf 30 jan je achternaam op google

Discussie in 'De lounge' gestart door marline1983, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi dit bericht kreeg ik via hyves

heb m uitgezet

Belangrijk! (gegarandeerd geen grap)

Als je niet wil dat je vanaf 30 januari 2009 met je achternaam op Google te vinden bent moet je even een instelling wijzigen op je Hyves.

Google en Hyves gaan samenwerken en gaan op eigen houtje dingen wijzigen zonder dat daar Hyvers over worden ingelicht.

Ik heb een hekel aan loze kreten als dat je moet gaan betalen en zo. Die slaan nergens op... maar dit is echt waar.

Als je nog niet overtuigd bent, neem dan even de moeite om het volgende te bekijken.
    Klik op je Hyves naar "Mijn menu" --> Instellingen --> Privacy en zie dat daar een vinkje staat bij de optie "Toon mijn achternaam vanaf 30 jan. in Google.
    Volgens mij heeft niemand daar voor gekozen en staat dat er spontaan.

Als je hier geen bezwaar tegen hebt, dan hoef je niets te doen.
    Mocht je erg gehecht zijn aan je privacy, haal dan het vinkje weg en klik op "Opslaan".

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Thnx heb gekeken en inderdaad! Heb het meteen uit gezet!

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Thnx voor de info ,ik heb het meteen aangepast!

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

wow , fijn dat je even erop wijst , wil dus absoluut niet dat mensen mij gaan googlen ... :)

5. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Dat kan al heel lang. Ik heb het in 2007 gedaan toen ik op een klantenservice werkte en een klant mij ineens ging zoeken.

6. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Toen ik keek,stond erbij van: achternaam word niet op google gezet?stond al aangepast..

7. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Wat maakt het nou uit of iemand op je goegelt of hyvest?

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Bedankt voor de tip. Ik heb het meteen even aangepast.

Wat het uitmaakt? Er zijn a. genoeg gestoorden op het internet die je hele hebben en houden willen uitzoeken... en wat dacht je van evt. toekomstige werkgevers? Die googelen zich suf. En wat ik in mijn vrije tijd doe, gaat hen geen zier aan :)

9. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Nou, zoals ik al schreef met die klant. Ze hoeven niet te weten hoe ik eruit zie of waar ik woon. Zeker niet als je net een klant aan de telefoon hebt gehad die in alle kwaadheid zeggen dat ze je willen gaan afranselen. Dan blijf ik wat dat aangaat liever even wat anoniem. Vrienden googlen maar wat ze willen.

10. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Die klant zou je dan toch ook op Hyves kunnen gaan zoeken? Ik bedoel wat is dan het verschil?

11. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Het ging in dit geval ook om hyves. Je schakelt hiermee ook automatisch je achternaam zoekfunctie uit op hyves zelf.

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    yup, mijn ex en zijn vrouw zijn zo gestoord om dat te doen.
    Alles wat ik doe op internet proberen ze uit te pluizen. Als ik iets MP zet dan krijg ik t via mn kinderen terug te horen.
    (en dat terwijl ik al 14 jaar van m af ben....get a life)

13. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Het is niet kwaad bedoelt.... maar sorry hoor, om je privé zo op het internet te plaatsen, lekker foto´s van de kids en je huis, je vrienden en familie...... iedere gek die wat van je wilt kan met je in contact komen via Hyves! Ook al heb je alles gezet op "niet voor iedereen zichtbaar", ze kunnen je wel benaderen in je mailbox :rolleyes:

Met alle respect voor de mensen die er wel op actief zijn, maar in mijn ogen vraag je om problemen! Mijn privé is privé, ook mijn familie en vrienden, ik ga ze dan ook zeer zeker niet te kijk zetten met een foto op Hyves! Ik bepaal zelf wel wat iemand van mij mag weten, ik vind het dan ook echt schandalig dat Google / Hyves zomaar dit besluit neemt ( dus als je niet regelmatig je profiel nakijkt sta je er mooi op met je achternaam )

Wettelijk gezien mag je nooit zomaar zonder toestemming foto´s plaatsen op het internet van andere mensen ( ook als het om familie gaat, je moeder, zus enz ) Ik weet dan ook nog niet zo zeker of Google / Hyves zomaar je achternaam mag vermelden..... Ik vind dat ze dit duidelijker moeten maken voor Hyves gebruikers, b.v. doormiddel van een persoonlijk bericht in je mailbox..... nogmaals, iemand die niet regelmatig zijn profiel bijwerkt is dus het haasje :(

maar goed, mijn mening, en mijn excuses voor de mensen die het zich persoonlijk aan willen trekken.

groetjes ;)

14. bouchere

bouchere Niet meer actief

ik heb geen hyves,maar mijn 2 oudste kids wel.
    heb meteen gekeken,maar staat ;
    jouw achternaam wordt niet op google gezet.
    dus dan is het toch al goed?
    wil ook niet dat ze via google bij mijn kinderen komen.
    hun hyves is afgeschermd voor alleen vrienden.

groetjes
    diana

15. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    Ik heb mijn achternaam niet eens ingevuld

16. Niet meer actief

17. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Vandaar dat ik op internet een heel andere alias heb als privé! 8)

18. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    als jij je hyves dicht heb zitten hoef je dat niet aan te passen.
    en niemand die vriendjes is met mijkan in mn hyves koekeloeren gaat niemand wat aan

19. bapsie

bapsie Niet meer actief

ik heb mijn profiel op standaard alleen vrienden kunnen kijken en dan word je niet op google gezet...

20. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Klopt, dat heeft volgens mij te maken met hun leeftijd.
    Volgens mij worden kinderen niet "googlebaar"
    Dat vind ik dan wel weer netjes.
    Niet dat ik het er verder mee eens ben hoor ... vind het belachelijk

Deel Deze Pagina