Tips thuis sporten-afvallen

Discussie in 'De lounge' gestart door frummelke86, 4 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Dag dames,

Voordat ik weer eens mijn vierde sportschool abonnement afsluit, maandelijks een boel betaal maar het praktisch gezien niet goed krijg ingeregeld om ook daadwerkelijk te gaan dacht ik......zou thuis sporten niet een betere keuze zijn? Wie heeft er ervaring mee? Waar te beginnen met alle websites? Wie heeft er de gouden tip voor een goede app?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.815
    18.524
    113
    Vrouw
    Je kunt een halfuurtje wat oefeningen doen om mee te beginnen? Op YouTube staan ook veel beginners oefeningen.
    Ik ben er zelf ook niet zo goed in, begin altijd heel enthousiast, maar haak ook weer snel af haha.
    Ik wil zo'n fitness matje gaan kopen en gewoon vaste tijden inplannen, want ook thuis zonder planning komt er niks van. Maar wel goedkoper dan de sportschool en minder tijd kwijt.

frummelke86 vindt dit leuk.
  3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.788
    491
    83
    Wij sporten allebei thuis, voordeel is dat man dus ook allerlei apparaten en gewichten heeft neergezet en er hangt een bokszak. Zelf vind ik het makkelijker, omdat ik geen reistijd heb dus sneller een uurtje ga sporten (bijvoorbeeld als de kinderen op bed liggen).
    Verder wissel ik het af met workout video's op youtube.

Maar eerlijk is eerlijk, het heeft wel even geduurd om ook echt de motivatie te vinden om minstens twee keer in de week te sporten. Hou het vooral in het begin realistisch met hoe vaak je het wil doen, en bouw van daaruit het aantal keer op (eerst een paar weken echt voor twee keer in de week gaan, als dat in je ritme zit een derde keer toevoegen enz).

4. LesGra

LesGra Bekend lid

2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Ten eerste heb je een emmer aan zelfdiscipline nodig. Op YouTube staan echt genoeg filmpjes om te doen. Het is maar net waar je interesse ligt.

Het ontbreekt mij aan zelfdiscipline, want thuis op de bank na een lange dag werk, kinderen huishouden klinkt voor mij aanlokkelijker dan nog even sporten.

Ik wilde ook niet langer een sportschool sponsoren, want ik ga 3 maanden en verval weer in mijn oude patroon. Dat heeft mij er toe gezet te gaan trainen met een PT, wel flink duurder, maar voor mij echt een stok achter de deur.

Als je echt wilt sporten, moet je gewoon echt vaste momenten plannen en regelmaat erin houden. Of dat nu thuis is, de sportschool of met een PT. Gewoon je agenda blokken voor momenten om te sporten.

5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik sport ook thuis sinds een half jaar. Ideaal. Ik heb de app van Kayla itsines, kost geloof ik een tientje per maand (betaal per jaar), voordeel hiervan is dat je verschillende workouts krijgt voor je hele lichaam, bovenlichaam en onderlichaam. Elke week krijg je weer een nieuwe. Maar er zijn ook YouTube filmpjes te vinden, of fitnesblender ofzo.
    Het helpt bij mij altijd om m’n sportkleding aan te doen als ik van plan ben om te gaan sporten. Doe dan na m’n werk meteen omkleden, of smorgens als ik op sta meteen die kleding aandoen. Dan ga ik nl ook.

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.025
    3.839
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb een hometrainer gekocht en deze voor de tv neergezet.

Iedere dag minimaal een half uur, dat was een goed voornemen voor 2020 en tot nu toe houd ik het vol.

Rylie, Athina en frummelke86 vinden dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.336
    30.628
    113
    Vrouw
    Ik ben er net ook weer aan begonnen. Het valt of staat echt bij je discipline.

Ik gebruik de app buikvet verliezen. Programma voor beginners is 8 minuten per dag. Dat moet me toch lukken? :p

Daarnaast lukt het me wrl om te gaan hardlopen/wandelen 3 keer per week. Dst foe ik momenteel met zombie run 5k.
    Opbouwschema voor 5 kilometer. Met ern leuk verhaal over zombies en dat je aan het trainen bent om renner re worden. Inclusief opdrachten voor het bemachtigen van voedsel en medicijnen :roflmao:
    Houd het leuk.

Want dst is eigenlijk het belangrijkste. Als he het leuk vind dan houd je het makkelijk vol.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.789
    113
    Ik heb ook een hometrainer, crosstrainer, bevalt heel goed. Sta er gemiddeld zo'n 3x per week een uur op. Nu even niet, maar ben ik wel weer van plan zodra dat kan

GossipGirlxoxo en frummelke86 vinden dit leuk.
  9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.336
    30.628
    113
    Vrouw
    Dat is ook een goeie. Soms heb ik best zin om te gaan. Maar is omkleden ne teveel werk o_O

frummelke86 en TotalBella vinden dit leuk.
  10. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik doe 2x per week een workout via fitchannel. Meestal samen met man. Workouts zijn een half uur. We hebben allebei een matje en verder niets nodig. Ik vind het ideaal geen reistijd geen oppas nodig en kan gelijk onder de douche springen als we klaar zijn.

11. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Ben nu ruim een jaar thuis aan het sporten, 4/5 dagen per week en dan een uurtje per dag inmiddels. Begonnen met een half uurtje. Tijdens het middagdutje van de kids.

Op YouTube vind je super veel oefeningen. In het begin zocht ik vaak op 'cardio beginner' etc. Sommige dingen bevielen wel en sommige niet. Dat is ff uitzoeken voor jezelf.
    Nu doe ik ook vaker zo'n wandeltraining. Dan zet je bijvoorbeeld 10000 stappen gecombineerd met cardio. Dat zet ik op de laptop/telefoon aan en kijk ondertussen lekker een serie op tv ofzo.

Ik vind het ideaal want het is gratis en ik ben er 30 kilo mee afgevallen! Ik moet zeggen dat ik er zo aan gewend ben dat het moeilijk gaat worden als de kids straks geen middagdutje meer doen:roflmao:

Succes en je kunt het!:thumup:
    Gewoon iets zoeken wat je leuk vind om te doen en rustig opbouwen:)

owly, Noelle85, frummelke86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Naast alle gratis opties spreekt deze me eigenlijk ook wel aan. Stellen die recepten en voedingsschema's voor?

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zoek iets (bv op youtube) dat je vooral heel léuk vindt. Je kan beter met plezier iedere week 3x op lage intensiteit staan dansen bv, dan dat je een paar keer iets doet dat je saai vindt (maar bv wel een hogere intensiteit heeft) en vervolgens afhaakt. Iets leuks hou je vol, iets saais of veel te zwaars gaat demotiveren.

Ik had het zelf niet echt verwacht, maar ik ben dol op hardlopen. Muziek op en gaan, de muziek geeft mijn humeur al een boost, en het hardlopen erbij helemaal. Het is een soort ultieme ontspanning voor me, juist door fysieke inspanning, gaat mijn hoofd even totaal op in de muziek en cadans van het rennen - heerlijk!
    Verder doe ik workoutjes via youtube, niks hoogdravends, gewoon van die filmpjes met oefeningen op een matje. De laatste tijd eigenlijk alleen nog maar via het kanaal van Wouter Peelen (Sterk met Wouter), ik vind ‘m zo leuk *bloos*
    En ik hoepel. Gewoon wanneer het uitkomt en ik er zin in heb, bv als de kinderen lekker buiten spelen in de tuin, dan ga ik er even bij staan hoepelen :D De beweging voelt speels en leuk, ik voel me echt zo vrolijk daardoor :)

frummelke86 en wafelijzer vinden dit leuk.
  14. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik gebruik MyFitnessPal voor m’n voeding. Ik plan m’n avondeten in, en kan dan zien hoeveel calorieën ik nog over heb voor ontbijt/lunch en tussendoortjes. Je mag dan dus alles eten, als het maar in je totaal van de dag past. Ik geniet dus nog steeds van een wijntje, en vanavond eet ik pizza.

15. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Download de app "hasfit" en begin met het programma "foundation" of "14 day jumpstart" om kracht en conditie op te bouwen. Daarna kan je door naar een programma naar keuze/interesse afgaande van wat je doelen zijn.

Voordeel van het volgen van een programma is dat de workouts voor je ingepland zijn en je sneller resultaat ziet. Nadeel is je moet er een abo op nemen: 5 euro per maand (dan heb je toegang tot al hun programma's) of je betaalt 50 euro voor een heel jaar. Je hebt sowieso een week gratis toegang tot de programma's om te kijken of het wat voor jou zijn.

Je hebt een paar dumbells en eventueel een matje nodig. Tenzij je voor de bodyweight programma kiest.

De workouts zijn verder ook op youtube en hun website (gratis) te volgen.

Om af te vallen moet je wel goed op je eten letten!

16. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Geen idee. Ik gebruik die niet

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.789
    113
    Ja dat doe ik ook, want dat is dan net een drempel te veel haha. Dus in de ochtend gelijk sportkleding aan en dan kindjes wegbrengen en gaan sporten. Daarna lekker uitgebreid douchen (moet natuurlijk wel kunnen).

frummelke86 en Mamafiets vinden dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.336
    30.628
    113
    Vrouw
    Haha. Ja idd.
    Maar met sportkleding aan thuiswerken kan gelukkig ook. En dan in de middagpauze een rondje doen.

En met mij huidige schema (minuutje wandelen minuutje hardlopen) gaat het ook prima in gewone (gemakkelijke) kleding. Dan hoef ik dus alleen schoenen te wisselen.

Nog een extra tip.
    Ik geef mezelf een euro voor elke afgeronde training. Aan het eind van mijn schema 'mag' ik dan iets leuks kopen voor mezelf. En niet iets wat ik nodig heb, maar echt helemaal voor de leuk.

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.336
    30.628
    113
    Vrouw
    En wat ook helpt is de vraag van andere lezen hoe je dst doet. En het dan vertellen. En dan bedenken dat he het ook echt moet doen.

Dus bij deze:
    Screenshot_20210604-154359_WhatsApp.jpg

Ohja... dat ben ik dus niet zelf op die foto :roflmao:

Lynx, frummelke86, femkes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Niet helemaal je vraag, maar zou iets doen wat je leuk vind niet het meeste schelen? Een een vaste tijd, zodat je het standaard kunt regelen qua opvang ed.

Ik vind de sportschool echt dramatisch, vergelijkbare dingen thuis zijn voor mij niet veel anders. Dat houd ik dus niet vol. Liefst zou ik een teamsport doen, het sociale aspect maakt het ook leuk. Maar dat gaat fysiek niet. Nu rijd ik paard, dat vind ik zo leuk dat ik dat echt niet zomaar oversla. ;)

Deel Deze Pagina