Tips ter voorbereiding op terugplaatsing

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sannn0014, 10 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannn0014

Sannn0014 Lid

28 dec 2018
    75
    56
    18
    Vrouw
    Hoi meiden,

Ik was erg benieuwd wat jullie allemaal doen / gedaan hebben voor een terugplaatsing. Ik wil er alles aan doen op de volgende poging te laten slagen :) dus dacht misschien kunnen we een lijstje met elkaar maken met tips. Ik begin met de aller simpelste ;)
    - geen alcohol en niet roken
    - minder koffie en thee
    - qua voeding gedragen als zwangere vrouw
    - minimaal half uur wandelen per dag
    - granaatappelsap drinken (iemand al goede ervaring hiermee)?
    - ik draag sinds paar dagen maanstenen bij mij voor vruchtbaarheid.
    - osteopaat behandeling om eventuele spanning uit je lichaam te halen. De osteopaat merkte bij mij wel dat het wat vast zat bij mijn baarmoeder.
    Ik ben benieuwd of jullie nog aan vullingen en tips hebben :) hopelijk over 2 weken weer een terugplaatsing!

lolaliza vindt dit leuk.
  2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Spannend!! Ik heb ook granaatappelsap gedronken en daarnaast elke dag twee koppen frambozenbladthee. In de ronde waarbij ik het sap en de thee dronk ben ik zwanger geraakt (terugplaatsing). De thee mag je overigens niet heel lang drinken, mocht je zwanger zijn. Ik ben rond de 6 weken zwangerschap gestopt, geloof ik. Veel succes!

lolaliza en Sannn0014 vinden dit leuk.
  3. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Behalve de maanstenen heb ik alles van je lijstje geprobeerd (en vergeet vooral de warme voeten niet) zonder resultaat. De avond voor m'n laatste terugplaatsing heb ik nog een wijntje gedronken. Ik ben heel relaxt naar de terugplaatsing gegaan en heb die 2 weken heel veel afleiding gezocht. Ben totaal niet ermee bezig geweest. Waren sommige momenten dat ik het gewoon ff vergeten was dat ik een terugplaatsing heb gehad. Ben nu 14+5 weken zwanger van die terugplaatsing ;)

Mijn advies: relaxt en leef! Wees er niet té veel mee bezig.

lolaliza, Sannn0014 en Asley vinden dit leuk.
  4. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Een zwangerschapsdieet volgen heeft toch geen zin? Voor de positieve test heb je toch helemaal nog geen bloedverbinding?

lolaliza vindt dit leuk.
  5. Sannn0014

Sannn0014 Lid

28 dec 2018
    75
    56
    18
    Vrouw
    Wow, super knap dat je je er minder mee bezig kan houden. Ik snap je advies ook goed. Al is het wel lastig natuurlijk. Maar ik ga het wel meenemen de volgende keer :) thanks! En warme voeten? Oké, die kende ik nog niet haha

lolaliza vindt dit leuk.
  6. Sannn0014

Sannn0014 Lid

28 dec 2018
    75
    56
    18
    Vrouw
    Ik vroeg het vorige keer tijdens de tp en toen zei de arts dat ze het wel adviseerde. De eerste paar dagen hoefde nog niet perse, maar daarna was het zeker haar advies. En toen zei ze eigenlijk daarna dus je kunt voor de zekerheid beter meteen je voeding aanpassen. :)

lolaliza vindt dit leuk.
  7. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ik heb acupunctuur gedaan voor mijn terugplaatsing. Gewoon om relaxt te zijn/blijven.
    Eigenlijk geloof ik er helemaal niet in, maar ik ben normaal echt een zenuwpees met zulk soort dingen, en was nu heeeel relaxt.

Na de terugplaatsing alleen een middagje in bed gelegen, en daarna gewoon gedaan wat ik anders ook deed.

En het was raak!

lolaliza vindt dit leuk.
  8. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hier ook alles uit jouw lijstje geprobeerd, maar helaas niets geholpen!
    Bij ons was pas de 8e tp raak en ik denk dat daar niet 1 specifieke reden voor aan te wijzen is. Het is de combinatie van een goede embryo, mooi baarmoederslijmvlies en in mijn geval schildkliermedicatie en misschien ook wel het hardlopen waarmee ik net begonnen was. En wie weet wat net die rond voor succes gezorgd heeft!?
    Natuurlijk kan zo ontspannen mogelijk zijn alleen maar positief effect hebben, al weet ik als geen ander hoe moeilijk dat is ;)
    Succes en hopelijk heb je snel een positieve test in handen!

lolaliza vindt dit leuk.
  9. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Goed te weten. Afgelopen woensdag terugplaatsing gehad, dus ga mij er nu dan toch maar voor de zekerheid aan houden :thumup:

lolaliza, Marley020 en Sannn0014 vinden dit leuk.
  10. Marley020

Marley020 Actief lid

17 feb 2018
    356
    286
    63
    Vrouw
    Ik heb nog een aantal toevoegingen. Er is zo veel over geschreven en uiteindelijk denk ik dat geluk ook een belangrijke factor is. Maar ik deel graag onderstaande met jullie, heb geprobeerd een link toe te voegen zodat jullie er zelf meer over kunnen lezen:
    - Een warm voetenbadje met magnesium. Zie voor meer informatie o.a. deze website https://www.zechsal.nl/kennisbank
    - inderdaad ontspannen: https://www.nataal.nl/artikelen/artikelen/preconceptie/psychische-hulp-vergroot-slagingskansvruchtbaarheidsbehandelingen-4007/
    - Voeding
    https://academic.oup.com/humrep/article/27/8/2526/706226
    - er zijn onderzoeken die zeggen dat kinderparacetamol kan helpen bij de innesteling. Maar er zijn ook onderzoeken die het tegendeel bewijzen (dat het dus geen effect heeft)
    - overige tips: https://ivf.ca/tips.htm

Succes allemaal!

lolaliza vindt dit leuk.
  11. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik heb ook nog wel tips voor je haha:
    Voordat je naar TP gaat:
    warme kruik op je (blote/of topje ertussen) buik en bij je voeten in de auto;
    Terug naar huis is die wat afgekoeld die ook weer bij je (blote/topje) buik en voeten;
    Granaatappelsap idd;
    Dikke sokken aan na TP (zorgen voor warme voeten);
    Na douchen haren föhnen (geen koud hoofd krijgen);
    Voor naar bed gaan kruik in bed voor verwarmen (niet mee slapen! Te warm buiten gevaren om);
    Geen koude dranken nemen.
    Volgens mij was dit het...

lolaliza en Sannn0014 vinden dit leuk.
  12. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    lolaliza vindt dit leuk.
  13. Sannn0014

Sannn0014 Lid

28 dec 2018
    75
    56
    18
    Vrouw
    Ahh lief, dank je wel!! Wat is er dan met koude voeten? En geen koude dranken nemen (dus ook geen ijs), maar wel granaatapoelsap? Haha sorry voor mijn vragen ;)

lolaliza vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina