Hoi meiden, Ik was erg benieuwd wat jullie allemaal doen / gedaan hebben voor een terugplaatsing. Ik wil er alles aan doen op de volgende poging te laten slagen dus dacht misschien kunnen we een lijstje met elkaar maken met tips. Ik begin met de aller simpelste - geen alcohol en niet roken - minder koffie en thee - qua voeding gedragen als zwangere vrouw - minimaal half uur wandelen per dag - granaatappelsap drinken (iemand al goede ervaring hiermee)? - ik draag sinds paar dagen maanstenen bij mij voor vruchtbaarheid. - osteopaat behandeling om eventuele spanning uit je lichaam te halen. De osteopaat merkte bij mij wel dat het wat vast zat bij mijn baarmoeder. Ik ben benieuwd of jullie nog aan vullingen en tips hebben hopelijk over 2 weken weer een terugplaatsing!
Spannend!! Ik heb ook granaatappelsap gedronken en daarnaast elke dag twee koppen frambozenbladthee. In de ronde waarbij ik het sap en de thee dronk ben ik zwanger geraakt (terugplaatsing). De thee mag je overigens niet heel lang drinken, mocht je zwanger zijn. Ik ben rond de 6 weken zwangerschap gestopt, geloof ik. Veel succes!
Behalve de maanstenen heb ik alles van je lijstje geprobeerd (en vergeet vooral de warme voeten niet) zonder resultaat. De avond voor m'n laatste terugplaatsing heb ik nog een wijntje gedronken. Ik ben heel relaxt naar de terugplaatsing gegaan en heb die 2 weken heel veel afleiding gezocht. Ben totaal niet ermee bezig geweest. Waren sommige momenten dat ik het gewoon ff vergeten was dat ik een terugplaatsing heb gehad. Ben nu 14+5 weken zwanger van die terugplaatsing Mijn advies: relaxt en leef! Wees er niet té veel mee bezig.
Een zwangerschapsdieet volgen heeft toch geen zin? Voor de positieve test heb je toch helemaal nog geen bloedverbinding?
Wow, super knap dat je je er minder mee bezig kan houden. Ik snap je advies ook goed. Al is het wel lastig natuurlijk. Maar ik ga het wel meenemen de volgende keer thanks! En warme voeten? Oké, die kende ik nog niet haha
Ik vroeg het vorige keer tijdens de tp en toen zei de arts dat ze het wel adviseerde. De eerste paar dagen hoefde nog niet perse, maar daarna was het zeker haar advies. En toen zei ze eigenlijk daarna dus je kunt voor de zekerheid beter meteen je voeding aanpassen.
Ik heb acupunctuur gedaan voor mijn terugplaatsing. Gewoon om relaxt te zijn/blijven. Eigenlijk geloof ik er helemaal niet in, maar ik ben normaal echt een zenuwpees met zulk soort dingen, en was nu heeeel relaxt. Na de terugplaatsing alleen een middagje in bed gelegen, en daarna gewoon gedaan wat ik anders ook deed. En het was raak!
Hier ook alles uit jouw lijstje geprobeerd, maar helaas niets geholpen! Bij ons was pas de 8e tp raak en ik denk dat daar niet 1 specifieke reden voor aan te wijzen is. Het is de combinatie van een goede embryo, mooi baarmoederslijmvlies en in mijn geval schildkliermedicatie en misschien ook wel het hardlopen waarmee ik net begonnen was. En wie weet wat net die rond voor succes gezorgd heeft!? Natuurlijk kan zo ontspannen mogelijk zijn alleen maar positief effect hebben, al weet ik als geen ander hoe moeilijk dat is Succes en hopelijk heb je snel een positieve test in handen!
Goed te weten. Afgelopen woensdag terugplaatsing gehad, dus ga mij er nu dan toch maar voor de zekerheid aan houden
Ik heb nog een aantal toevoegingen. Er is zo veel over geschreven en uiteindelijk denk ik dat geluk ook een belangrijke factor is. Maar ik deel graag onderstaande met jullie, heb geprobeerd een link toe te voegen zodat jullie er zelf meer over kunnen lezen: - Een warm voetenbadje met magnesium. Zie voor meer informatie o.a. deze website https://www.zechsal.nl/kennisbank - inderdaad ontspannen: https://www.nataal.nl/artikelen/artikelen/preconceptie/psychische-hulp-vergroot-slagingskansvruchtbaarheidsbehandelingen-4007/ - Voeding https://academic.oup.com/humrep/article/27/8/2526/706226 - er zijn onderzoeken die zeggen dat kinderparacetamol kan helpen bij de innesteling. Maar er zijn ook onderzoeken die het tegendeel bewijzen (dat het dus geen effect heeft) - overige tips: https://ivf.ca/tips.htm Succes allemaal!
Ik heb ook nog wel tips voor je haha: Voordat je naar TP gaat: warme kruik op je (blote/of topje ertussen) buik en bij je voeten in de auto; Terug naar huis is die wat afgekoeld die ook weer bij je (blote/topje) buik en voeten; Granaatappelsap idd; Dikke sokken aan na TP (zorgen voor warme voeten); Na douchen haren föhnen (geen koud hoofd krijgen); Voor naar bed gaan kruik in bed voor verwarmen (niet mee slapen! Te warm buiten gevaren om); Geen koude dranken nemen. Volgens mij was dit het...
Seks gehad. Zowel de avond voor de punctie als de na de terugplaatsing. De reden is dat het je lichaam laat verwachten dat er een embryo kan komen. En nee, dat verzin ik niet. Er zijn wetenschappelijke indicaties dat het werkt. https://newscientist.nl/nieuws/seks-tijdens-ivf-vergroot-kans-op-zwangerschap/
Ahh lief, dank je wel!! Wat is er dan met koude voeten? En geen koude dranken nemen (dus ook geen ijs), maar wel granaatapoelsap? Haha sorry voor mijn vragen