Tips om bijna-puber mee de deur uit te krijgen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door zz Armadillo, 26 okt 2024 om 22:04.

  1. zz Armadillo

    17 aug 2013
    53
    2
    8
    Zoon is 11, bijna een puber en zo gedraagt hij zich ook maar wil ik graag nog met hem op pad in het weekend.

    Vroeger gingen we naar het strand, of boulderen of naar het bos. Al die dingen zijn nu stom.
    Ik weet zeker als hij buiten is dat hij het leuk vindt. Zeker als hij bijvoorbeeld iemand van zijn vrienden meevraagt.

    Hij is moe na een week school (en sport en muziekles en huiswerk) en wil niks doen. En bovendien is alles stom en saai, behalve films kijken en spelletjes op de nintendo.

    Heeft iemand tips om een 11jarige mee het huis uit te krijgen?
     
  2. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.860
    5.713
    113
    Jij wil graag op pad in het weekend, maar wil hij dat ook? Als hij aangeeft moe te zijn en te willen niksen, zou ik hem lekker laten niksen. Hij moet al genoeg en heeft het blijkbaar nodig. Wie weet verveelt dat niks doen ook wel weer na een tijdje en komt hij zelf met ideeën om wat te gaan doen.
     
  3. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    487
    269
    63
    Vrouw
    Soms moet een 10-11-12-13 jarige nu eenmaal iets. Of ze moeten zelf iets regelen of ze gaan gewoon mee (en met zelf iets regelen betekent iets doen zelf of met vrienden zonder scherm). Als ze jouw ideeën echt niet leuk vinden mogen ze natuurlijk ookal zelf iets bedenken. Maar vaak vinden ze als ze eenmaal mee zijn het toch best leuk. En dan vooral om even wat anders te doen en echt even aandacht te krijgen door samen te zijn.
    Maar ik ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat als ze dan toch " mee moeten ".
     
  4. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.642
    4.884
    113
    Als hij aangeeft niks te willen doen en moe te zijn, moet je daar begrip voor hebben toch? Het klinkt ook best druk met school en de activiteiten daarnaast.
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.469
    14.667
    113
    Plan eens een dag in dat hij een activiteit bedenkt binnen een bepaald budget en doe dat.

    De laatste zaterdag van november (ik noem maar wat) een activiteit buiten de deur, niet zijnde de bioscoop of extreme sports (is nu nog niet mogelijk door zijn leeftijd, maar denk vast vooruit).

    Let wel, de kans is aanwezig dat je eindigt met een VR experience en zoiets krijgt als zombie apocalypse, maar dat is een risico die je dan voor lief moet nemen. Al vermoed ik dat je daar NU nog vrijgesteld van bent door zijn leeftijd. :roflmao:
     

Deel Deze Pagina