Tips gevraagd: vinden bekende eiceldonor

Discussie in 'Donorschap' gestart door SamaMari14, 9 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SamaMari14

    28 sep 2023
    66
    19
    8
    Vrouw
    Hallo,

    Wij zijn klaar voor de volgende stap: eiceldonatie. Na veel onderzoek over wat donorschap betekent voor wensouders maar ook donorkinderen, zijn wij erover uit dat we willen proberen een bekende donor te vinden. Iemand die in het leven van het kind gewoon bekend is, in alle openheid. Ik heb helaas geen zussen, nichtjes en al mijn vriendinnen zijn nog niet aan kinderen toe, dus we moeten verder gaan zoeken. Er zijn alleen niet super veel ervaringsverhalen of adviezen te vinden over hoe je het vinden van een bekende donor kunt aanpakken. Een anonieme donor is voor ons geen optie, en liever gaan we ook niet voor een donor uit Portugal o.i.d. die niet beschikbaar is voor het kind om vragen aan te stellen en soms zelfs alsnog onvindbaar is.

    Heeft iemand die dit traject heeft doorlopen, tips over hoe je dit zou kunnen aanpakken? Ik zit al in de Facebook groep Eiceldonatie/ECD en daar wil ik een oproep plaatsen. Daarnaast zit ik erover na te denken om een (anoniem) bericht te maken en die te verspreiden onder familie en vrienden om te kijken of iemand hier bij zou willen helpen.

    Ik hoor het heel graag, een privé berichtje mag natuurlijk ook.

    Liefs, M.
     

Deel Deze Pagina