Een domme vraag misschien maar sommige schrijven de tuin afbakeren... Hoe doe je dat dan? Als ik denk aan mijn oude kat, die kruipt overal tussen door en overheen.
Op eigen terrein houden, hoe moeilijk ook. Het laatste wat ik zou willen is dat MIJN kat overlast verzorgd. Ik zou het ook niet tof vinden als ik horren voor mijn ramen moet plaatsen (op kosten eigenaar) omdat iemand zijn huisdier rond laat zwerven. Een dier hoort gewoon geen overlast te verzorgen punt
Tsjah, katten zijn nou eenmaal huisdieren en die horen thuis. Simpel als dat. Onze 2 katten komen alleen buiten in onze eigen tuin. Ik wil niet dat ze andere mensen lastig vallen, ik wil niet dat ze vergiftigd worden en ik wil niet dat ze aangereden worden. Dus hou ik ze op mijn eigen terrein. Hier laatst een andere kat die in de zandbak van dochter zat te poepen. Ben bij de buren gaan aankloppen en ik moest mijn zandbak, die in mijn tuin staat maar dicht houden. Ja toedeledokie! Beetje omgekeerde wereld vind je niet? Je kan evt ook een kattenren maken. Of je tuin helemaal afbakenen. Maar een ander hoeft gewoon geen last te hebben van jouw kat. Zo simpel is het
Ik heb het helaas al 2x moeten doen Ik woonde toen in Amsterdam. De ene keer woonde ik op een flat op de tiende verdieping. Palen aan het balkon vastmaken en de hele boel dichtmaken met kippengaas en tie-rips. Een uitzicht met hokjes; noemde ik het. Maar mijn katten konden heerlijk op het balkon vertoeven zonder dat ze naar beneden vielen of naar het balkon van de buren liepen. De andere keer was er sprake van een net van schutting tot schutting. Schutting links, schutting rechts, schutting achter en dan je huis maakt dat je een vierkantje hebt. Een net van een paar honderd euro is dan de deksel, zeg maar. Dat was meer voor de veiligheid van de poezen wat betreft het racende verkeer. Waar ik nu woon houdt iedereen van katten en lopen ze allemaal buiten en zijn ze veilig en vrij. Niemand stoort zich er gelukkig aan. Dus het is niet meer nodig. Ik vind ook dat katten buiten horen (als dat wel kan en veilig genoeg is).
Ik heb 6 katten en mijn katten struinen heerlijk door mijn tuin en poepen ook in mijn tuin. Gelukkig niet in de tuin van de buren of zo We hebben het afgezet met schrikdraad, maar er zijn genoeg andere manier om dit te doen. Op de facebookgroep die al eerder is genoemd staan ook veel andere voorbeelden. Overrijden van een konijn of vogel vind ik een totaal ander voorbeeld. Wanneer je deze dieren houdt als huisdier dan lopen ze ook niet los rond.
Ik ben geen katten hater maar liefhebber, en ik begrijp meer van katten en de natuur dan je denkt. En een handje helpen in de natuur? Tuurlijk, fijn alle vogelsnestjes leegroven. Daarentegen ben ik wel voorstander van katten om muizen tegen te gaan, en ja daar kan je ook over discussiëren over natuur enzo. Maar liever een kat als muizenvanger dan een boel gif rondstrooien waar meer diersoorten de dupe van worden. En je kan je kat ook gezond houden door fatsoenlijk te voeren wat bij een kat hoort, zoals kompleet diepvries rauw voer, eendagskuikens en een muisje op zijn tijd. Veel gezonder dan alle brokken. Als je huisdieren hebt, zorg je er voor dat je buren geen overlast ervan hebben. Idd omgekeerde wereld dat de buren maatregelen moeten nemen om een vreemde kat buiten te houden. Prima als je kat buiten loopt en geen overlast veroorzaakt, dat moet ieder voor zich weten.
wow.. wees maar blij dat mijn man je kat niet heeft getroffen zo in ons huis! Maar ik zou idd, als je dan echt zo nodig vind dat die kat buiten moet en je niet van plan bent moeite te doen en doorzettingsvermogen te tonen om je kat binnen en in je eigen tuin te houden, horren voor je buren vergoeden. Niet alleen je huidige buurvrouw want als de kat daar niet meer naar binnen kan zal ze een ander plekje gaan zoeken...Dan kun je daar uiteindelijk ook horren gaan betalen enz enz. wat ik dan weer niet snap... waarom kan ze bij je buurvrouw wel lekker binnen liggen en zou ze dat in je eigen huis niet kunnen? Sorry als ik gemeen overkom maar serieus...als 1 van de katten van mijn buren in mijn huis zou lopen en over mijn bed zou zeiken dan was die nog lang niet jarig...en als mijn man het zou treffen dan zou die kat nooit meer jarig zijn. Het is jouw HUISDIER en die hoort geen overlast te veroorzaken in iemand anders zijn huis.
Je buren een hor voor het raam en dan maar hopen dat de poes het niet in een ander huis gaat doen... En je buren kunnen poes misschien flink laten schrikken met water/ plantenspuit?
Een kat hoort lekker door de natuur te struinen? Wat, een HUISkat? Want we hebben het hier toch over een ingeënte kat, met chip, belletje, paspoort, kattenbak, mandje en die brokjes gevoerd krijgt? In je tuin houden en anders binnen. Ik zou pisnijdig zijn als een vreemde kat op onze bedden zou pissen, kattenpis stinkt ook vreselijk! Laten we wel wezen, ik ben een enorme dierenvriend en heb zelf een hond en een binnenkat, die alleen een beetje door de tuin struint, daar komt hij niet uit en hij durft dat ook niet. Je zou er dus voor moeten zorgen dat de kat niet uit je tuin komt, daar is niks zieligs aan. Bij mijn oude huis, overgoot een buurman katten die ongenodigd in zijn tuin kwamen met heet water. Hier heeft een buurman een kat die in zijn tuin zat, van de schutting getrokken met als gevolg een gebroken poot. Zulke mensen heb je ook. Misschien komt je kat ook wel bij anderen binnen, bij mensen die minder aardig zijn dan je buren!
nou .. ik vind dat een kat nog steeds een HUIS dier is.. dus niet buiten hoort maar dat is mijn mening.. mijn katten zijn nog nooit naar buiten gegaan
Ik neem aan dat dit niet de enige buren zijn waar de kat naar binnen zou kunnen? In dat geval zou ik je tuin afbakenen voordat je voor de hele straat horren kan kopen. Onze kater ging ook overal naar binnen (ook al hadden die mensen katten of honden ) een groot probleem is het nooit geworden aangezien hij nog geen jaar oud is geworden.
Als katten buiten dieren zijn volgens jou, hoor je ze ook niet als HUISdier te hebben... Je kunt katten prima binnen houden hoor
Tis zo irritant andermans katten in je tuin of huis, mijn man flipt ook helemaal als hij die ziet. vreselijk. wij hebben een buitenlounge set met straks een overkapping, er is nu al een kat die er constant oplicht, (kussens versmeerd) ik heb ondertussen de kat op de foto en eerdaars gaan we langs de duren van wie die kat is, en die geven we een waarschuwing. daarna tja dan worden we iets minder vriendelijk. Ik wil geen last van andermans dieren. En geloof me ik ben een grote dierenvriend. heb zelf altijd dieren gehad ook katten. Ze kunnen prima binnen, als je zorgt voor genoeg afleiding, vind het altijd zo makkelijk katten horen in de natuur zucht. tis een huisdier
Schrikdraad om de tuin en klaar! Kost je 50-60 en jouw katten veroorzaken NOOIT meer overlast bij een ander. Ik vind het ook echt ranzig al die los lopende katten ze zeiken overal en schijten alle tuinen vol. Nou bah! Mijn buren direct naast mij hebben er 9! Dus zelfs op ons kunstgras wordt gescheten! Ik (en nog 2 buren in hetzelfde blok) heb onze tuin afgezet met schrikdraad, maar ik vind het eigenlijk de omgekeerde wereld. Ik moet mijn tuin veilig stellen ipv dat anderen hun dieren thuis houden!
wow.... Eeuhm. Volgens mij heb ik in eerdere berichten getypt dat sinds de buurvrouw het gister avond bij me melde ik de kat binnen heb gehouden. Natuurlijk vind ik het verschrikkelijk dat mijn kat overlast heeft veroorzaakt. En ik zoek nu toch een oplossing?? Ik deel de mening gewoon niet dat katten binnen horen. We hebben er 2 en de ander is wel een binnen kat. Niet aangeleerd. Eigen karakter. Die gaat alleen naar buiten wanneer ze er zelf zin in heeft en is vaak binnen een kwartier weer binnen op de bank. De andere gaat graag op onderzoek uit. Onze hele straat zit vol met katten. Die in elkaars tuin lopen en met elkaar spelen. Niemand heeft er last van. Alleen is die van mij nu eenmalig ondernemender als de anderen. Bedankt voor de tips iig!
Een hor laten plaatsten op jullie kosten is een goede optie maar het zou niet nodig moeten zijn. Ik denk ook dat je het probleem ook alleen maar verschuift en dat je kat uiteindelijk weer bij iemand anders naar binnen gaat. Hoe op te lossen weet ik ook niet. Ik heb niets met katten en zou ook not amused zijn als ze in mijn huis komen en helemaal als ze gaan zitten pissen. Hier kwam de kat van de buren steeds de tuin in en ik vond ineens kattenpoep. De buurman zei van gooi er maar een emmer water overheen en dan leert die dat wel af. Dat heb ik dus gedaan en hij heeft het nooit meer geprobeerd. Ik vond het wel een beetje zielig maar ik vond het zieliger voor mezelf dat ik kattenpoep moest gaan ruimen terwijl ik geen katten heb haha.
De discussie over katten in huis houden "als je maar wil kan het". Zo simpel is dit niet hoor. Ik heb het ook eens geprobeerd nadat een van onze katten dood getrapt was door een man van de gemeente. Maar de oudste wil naar buiten, floep kat buiten, raam van de douche of slaapkamer open (met horretje), kat krabt zolang tot hor los/stuk is en kat springt uit het raam boven. Het was een die dus buiten wou zijn. Ik vind dat het gewoon moet kunnen...
je schrijft het zelf eigenlijk al een beetje een kat hoort in de natuur. Het probleem is alleen dat we tegenwoordig niet meer in de natuur wonen maar in woonwijken met de daar aanklevende risico's wanneer jij besluit dat je kat buiten hoort. Ik zou dus in ieder geval zorgen dat deze buurvrouw een hor geplaatst krijgt voor haar ramen (want 1 raam heeft natuurlijk geen nut dat vind hij wel een ander raam bij haar waar die door naar binnen gaat) Ook zou ik wel eens willen weten waarom die bij haar wel naar binnen gaat en lekker gaat liggen en bij jou in huis niet en dan knettergek wordt omdat hij opgesloten zit. Dan zou ik ook gaan kijken wel pad hij volgt om bij dat raam te komen (geloof dat je zei via een dakgoot) en dit pad voor hem onbegaanbaar te maken.
Je kat is doodgetrapt door een man van de gemeente? Je kan wel vinden dat een kat gewoon buiten moet kunnen zijn, maar jij moet er als eigenaar voor zorgen dat je kat niet voor overlast zorgt. Ik snap de mensen ook niet die zeggen dat katten jagers zijn enz. Haal dan de voerbakjes en kattenbak ook maar weg. Als je echt vindt, dat een kat buiten hoort, moet ie buiten blijven. Maar daar doen we niet aan in Nederland, dat is niet 'gewoon', omdat we zo op elkaar wonen, de kat gaat schooieren en liggen op andermans bed en schijten in andermans tuin. De gedomesticeerde kat is te lui en te vet om zijn hele maaltijd uit de natuur te halen. Onze ouwe rakker vangt wel eens een zielige muis en dan staat ie ernaar te kijken van: wat moet ik ermee? Is ie gewoon verleerd, zit niet in zijn genen, zijn ouders waren namelijk ook HUISkat.
Ik vind dat andere mensen geen last hoeven tehebben van jou huisdier. Ik word zelf ook niet goed van de katten van de buren ze blijven graven in onze tuin! Vind het wel goed dat je naar een oplossing zoekt kunhen mij buren wat van leren