Hoi, Sinds vanmiddag last van een tinteling in mn linkerhand/vingers en lijkt ook uit te stralen naar arm. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat vaker voorkomt tijdens zwangerschap, dus dat wilde ik even opzoeken. Nu kom ik steeds zwangerschapsvergiftiging tegen. Ook van hoofdpijn heb ik sinds vanavond last en dat kom ik dan ook tegen in t rijtje symptomen. Ik schiet niet meteen in de stress maar t houdt me wel bezig. De laatste controle, 2 weken terug was mn bloeddruk nog vrij laag.. en dat heb je toch juist niet bij zwschaps vergiftiging? Of kan dat ineens heel snel gaan?
Zw vergiftiging kan ineens op treden. Ik zou even de vk bellen voor advies. Die kan kijken of ze je bloeddruk wil controleren. Die tinteling in mijn arm had ik vorige keer ook en toen schoot mijn bloeddruk ook ineens omhoog rond de 33 weken. Ben uiteindelijk ingeleid met 39+4 omdat ik al dagenlang in het zh was voor mijn bloeddruk. Er werden overigens geen eiwitten gevonden dus geen zw vergiftiging. Nu begint het ook alweer maar ik heb van meer dingen last die te maken kunnen hebben met mijn bloeddruk dus ga dit donderdag even bespreken.
Ok.. Die tintelingen worden niet minder denk ik? Mocht het bij zwschapsvergiftiging horen? Kan morgen even aankijken hoe het voelt en dan de vk even bellen.
Ik had pas ook tintelingen in vingers/armen en ook in mn lippen. Omdat ik de dag ervoor was flauw gevallen de vk gebeld of dat met elkaar te maken kon hebben. Waarschijnlijk was het een soort hyperventilatie door verkeerd ademen omdat ik me niet lekker voelde. Bloeddruk is nog steeds (te) laag.
Bij hyperventilatie had ik inderdaad ook tintelingen en hoofdpijn. Heb alleen niet het gevoel dat dat het is nu.. voel me niet onrustig. Dat voel ik me bij hyperventilatie meestal wel.
Heb een multivitamine staan maar die vergeet ik steeds... Tintelingen zijn weggetrokken. Alleen gisteravond weer even. Heb een bloeddrukmeter op werk, morgen even meten voor de zekerheid.
Tintelingen in je handen/vingers kan ook carpaal tunnel syndroom zijn. Dit treedt op omdat je wat meer vocht vasthoudt tijdens de zwangerschap.
Ik had en heb het nu ook. Vooral op warme, benauwde dagen (ook de dagen waarop ik wat meer last heb van hoofdpijn). Dat komt door vocht vasthouden. Het leidt tot het carpaal tunnelsyndroom. Mijn tips: heel veel water drinken en heel beperkt zout eten.
Ik heb dat ook. Elke ochtend word ik wakker met stijve vingers, knakkende polsen en soms tintelingen. Het is vocht. Mijn bloeddruk is uitstekend. Hoofdpijn heb ik soms maar dat komt denk ik door de hitte en te weinig drinken.
Ik heb ook last van tintelingen en hoofdpijn, bij mij komt het puur door het vasthouden van vocht en daarnaast te weinig drinken. Hoe verder je in je zwangerschap komt hoe meer vocht baby onttrekt van je. Goed blijven drinken en daarnaast ook echt je multivitamine nemen, ik merk dat als ik die niet neem dat ik dan sneller hoofdpijn heb. Kan natuurlijk nooit kwaad om even bij vk na te gaan of het geen zw vergiftiging is.