tintelende vingers en lippen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anna27, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik ben bijna 9 weken zwanger, en had daarstraks gedurende ongeveer 10 minuten om de beurt 'uitval' in mijn pink, daarna mijn duim en muis van mijn hand, daarna de 3 middelste vingers, en daarna het stukje boven mijn bovenlip. Het gevoel kwam ook snel weer terug gelukkig, want het voelde best een beetje akelig. Ik heb dit nog nooit eerder gehad....

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Kan het bij de zwangerschap horen? Voor het carpale tunnel syndroom is het natuurlijk nog véél te vroeg!

2. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    alles was aan de linkerkant overigens.

3. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Misschien hyperventilatie?? Die syptomen heb ik ook altijd als ik hyperventileer;)

Het hoeft ook niet zo te zijn dat je dan heel onrustig ademt ofzo, ik heb het een x gehad toen ik het niet eens zelf door had:(

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Hmmm, hyperventilatie ben ik niet mee bekend eigenlijk.
    Het gebeurde toen ik een boterham voor mijn zoontje ging smeren, dus ook totaal geen aanleiding voor hyperventilatie oid.

Toevallig had ik laatst zitten zoeken omdat ik vaak sterretjes zie (een soort tunnelvisie met lichtfllitsen e.d.), en toen heb ik gevonden dat je migraine kunt hebben zonder de hoofdpijn, en dat dit daarbij kan horen. Gisteren dus nog even verder gekeken, en ook de tintelingen kunnen een symptoom zijn. Dat slecht zien heb ik al een jaar of 10 denk ik (eens in de zoveel maanden, en nooit zorgelijk genoeg om na te laten kijken), maar dat tintelen was dus nieuw.

Iemand anders hier toevallig nog mee bekend, en een idee wat het nog meer kan zijn?

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou het niet weten wat het is. Ik heb zelf carpaal tunnel syndroom (al 2,5 jaar), maar dan heb je tintelingen in je duim, wijs en ringvinger. En tintelingen in mijn lip ken ik daar niet van. Misschien even je HA vragen wat het kan zijn?

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Huisarts is natuurlijk de beste optie, maar daar kom ik eigenlijk nooit.... Ik ben zo iemand die bij alles denkt: 'ach, gaat wel weer over!'
    Als ik het nog eens krijg, ga ik er toch eens over bellen.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.228
    6.087
    113
    Ik heb het weleens, 1 keer in de paar maanden ofzo, maar nooit laten onderzoeken eigenlijk ;)

Heb ook weleens dat mn oog uitvalt, zie dan niets anders dan grijze vlekken, met dat ene oog dan.

Maar goed dat staat bij mij los van zwangerschap.
    En het is tot nu toe altijd na een minuut of 10 weer goedgekomen.

8. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @MMeke, wat apart dat jij hetzelfde hebt! Ook geen idee dus, wat het kan zijn...
    Als het inderdaad hierbij blijft, en maar eens in de zoveel maanden, is er wel mee te leven. Verder nergens last van, geen pijn ofzo.

9. geetje

geetje Lid

14 aug 2010
    86
    0
    0
    Overijssel
    Ik ken het tintelen in de vingers en mond ook wel. (Eigenlijk gewoon de linkerkant van mijn lichaam) Bij mij word het veroorzaakt door migraine. HEet volgens mij migraine compagne. De ene keer krijg ik na de uitval de welbekende migraine-hoofdpijn, maar soms blijft het ook alleen bij de uitval en ben ik daarna moe. Dus kan maarzo migraine zijn hoor.

Ik heb er wel medicijnen voor, maar deze zijn zo zwaar en mag je dan ook niet tijdens de zwangerschap gebruiken. Verder gewoon rustig aandoen tijdens en na de uitval.

10. Iefie

Iefie Niet meer actief

Mijn eerste gedachte is dat het iets met je bloeddruk is. Te hoog of te laag weet ik niet, maar zeker icm het zien van sterretjes lijkt me dat je het in die richting moet zoeken.
    Heb jaren geleden (gelukkig al ruim 10 jaar klachtvrij) ook vreselijke migraine gehad. Dat begon met vlekken zien zodat ik de helft van wat ik aan het lezen was niet kon zien. Daarna de meest afschuwelijke hoofdpijn die je je maar kunt voorstellen gevolgd door een kotsbui en...weer helemaal fit (raar lijf heb ik he). De tintelingen heb ik daarbij nooit gehad. Zou sowieso even je HA bellen want met je zwangerschap moet je eigenlijk geen risico's nemen. Succes!

11. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    Mijn eerste gedachte is ook migraine, bij mij begint dat ook met tintelende vingers en lippen, en dan een aura en dan weet ik al genoeg.

12. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik vond het ook het meest passen bij datgene dat ik las over migraine, maar dan dus zonder hoofdpijn. Ik heb sowieso bijna nooit hoofdpijn.
    De vk komt maandag voor een kennismaking, kan wel vragen of ze toevallig een bloeddrukmeter bij zich heeft, dan kunnen we dat meteen uitsluiten. Tijdens mijn vorige zwangerschap was mijn bloeddruk trouwens altijd helemaal gemiddeld. Altijd ongeveer hetzelfde, tot het eind aan toe.

Ik weet niet of de huisarts iets kan met de beschrijving alleen (ga altijd liever naar de huisarts op het moment dat ik klachten heb, maar dat is hierbij iets lastiger natuurlijk).

Mocht het de komende tijd vaker voorkomen, dan ga ik wel even bellen natuurlijk!

13. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Iets verkeerd gedaan, raar bewogen? Even een beknelde zenuw? Heb ik weleens, dan begint ook vanalles te tintelen :)

Zou toch even naar de huisarts gaan, die kan je vast meer info geven!

Deel Deze Pagina