Tinnitus, eigen hartslag horen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 29 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Pfff, ik word er nu wel moe van.
    Ik hoor nu al zeker 2 a 3 weken mijn eigen hartslag suizen in mijn rechteroor.
    Niet altijd, GELUKKIG! Maar toch wel erg regelmatig nu. Vooral als ik aan het werk ben achter de laptop, of op mijn buik ga liggen met slapen (trouwens alleen MET kussen, niet zonder).

Ben al naar de HA geweest, maar die denkt aan hooikoorts icm met een disfunctie van de buis van Eustachius, dus dinsdag neusspray gehad, maar dit werkt voor geen meter.

Heb al gevraagd of het een hoge bloeddruk kon wezen, maar dit wuifde hij, zonder te meten gelijk weg. Nu ben ik zelf ook niet bekend met een hoge bloeddruk, dus dat zal dat wel zijn.

Maar dan nog word ik er gek van! Als ik opsta na mijn werk op de computer ben ik ook onwijs duizelig en krijg ik een druk op mijn hoofd :x. En nu al twee weken een vervelende pijn aan mijn nek, zelf denk ik dus dat het daar vandaan moet komen.

Ik hoop dat iemand de klachten herkent, of er misschien zelf ervaring mee heeft? Dan kan ik maandag weer even langs en aankaarten wat ik denk dat het zou kunnen zijn.

2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.331
    113
    Amsterdam
    Is toch echt je buis van Eustachius.
    Bij mij hielp gewone neusspray ook niet heb er 2 jaar mee lopen klooien omdat ik gewoon heerlijk eigenwijs ben:)
    Je kan als gewone neusspray niet helpt of nasonex of een andere prednison neusspray gebruiken alleen die moet je dan wel langdurig gebruiken zodat het slijmvlies van de buis van eustachius weer slinkt en dan whalla klachten weg.

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Heb nu een soort van nasonex, alleen het heet anders. Inderdaad om het neusslijmvlies te laten slinken. Had voordat ik begon wel constant een verstopte neus. Zo erg dat ik langdurig aan de normale neusspray zat, vooral snachts, want met een dichte neus kan ik niet slapen. :D.
    Daar ben ik dan wel vanaf nu.

4. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik heb er ook een week last van gehad, vooral bij bukken. Ook steeds een beetje licht in mn hoofd, duizelig, moe en een wazige hoofdpijn. Mijn bloeddruk was prima in orde, misschien wel voor mijn doen iets te laag (123/75). Normaal zit ik rond de 125/84.

Sinds gisteren is het over:) ik heb neusspray gebruikt.

5. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik hoor mijn hartslag al 5 jaar in mijn oren suizen, de ene keer harder dan de andere keer. Met bukken bijvoorbeeld veel harder, soms hoor ik dan ook wat minder.

Mijn bloeddruk is goed nu, dus daar ligt het niet aan blijkbaar. De huisarts wist niet echt wat het was, dus ik heb het maar opgegeven om erachter te komen wat het is. Misschien loopt er een ader in de buurt van mijn oren of heb ik teveel bloed ofzo :) Geen idee!

6. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

Tinnitus is wel iets ernstigers dan wat ik hier lees. Man heeft dat en hij word er helemaal gek van en er is niets meer aan te doen. Soms is het alsof hij een cirkelzaag hoort de hele dag en nachten

7. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja, dat klopt inderdaad. Ik heb daar een keer een programma over gezien. Er was zelfs een meisje van een jaar of 23 die zelfmoord had gepleegd hierom :(

Ik dacht al dat ik de naam herkende (tinnitus). Wat erg voor je man, zeg. Moet er niet aan denken ;)

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ah zo noemde mijn huisarts het. Is volgens mij een verzamelnaam voor verschillende vormen van geluiden van uit het hoofd.

9. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Klopt, kan in diverse gradaties voorkomen. Ikzelf heb er sinds de zwangerschap van de oudste last van. Ik heb altijd een piep in mijn linkeroor/hoofd. Daarnaast hoor ik bij tijd en wijle mijn hartslag in mijn oor. Dit lijkt bij mij vooral hormoongerelateerd te zijn, tijdens zwangerschap voornamelijk. Deze zwangerschap valt het mee, al is het er wel.

Bij mij werd als eerste onderzocht of ik een te hoge bloeddruk had en werd er een gehoor test afgenomen. Natuurlijk kreeg ik ook de bekende neussprays van de ha voorgeschreven. Toen dit allemaal niet hielp ben ik doorgestuurd naar de KNO arts waar diverse ct. scans en uiteindelijk een mri scan volgde. Hier kwam allemaal niets uit, maar ze wilden toch een aantal dingen uitsluiten. Uiteindelijk heb ik een doorverwijzing gekregen voor een academisch ziekenhuis voor een second opinion. Hier heb ik nog niks mee gedaan omdat ik wel een beetje klaar was met de ziekenhuisbezoeken en ik ondertussen redelijk heb leren leven met het geluid.

Mocht het dus niet over gaan bij je met een paar weken, zou ik toch even vragen om een verwijzing. Is natuurlijk niet direct iets ergs aan de hand, maar naar mijn mening ook niet iets om weg te wuiven tot nader onderzoek.

Succes!

10. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    O en nog een hele belangrijke toevoeging voor diegene die hier last van hebben: laat eens je bloedwaarden onderzoeken. Bij mij bleek mijn ijzer en vit. d veel te laag te zijn. Sinds ik dit bijslik is het een stuk beter geworden.

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn vader heeft laatst een vaatonderzoek gehad omdat een hartslag als tinnitus in je oren ook kan betekenen dat er iets met je vaten is. Er waren overigens meerdere factoren die voor het vaatonderzoek zorgde dan alleen de tinnitus. Bij hem bleek de tinnitus niet door zijn vaten veroorzaakt.

Overigens vind ik een huisarts die een hoge bloeddruk wegwuift een hele slechte huisarts, zeker als je al bekend bent met een hoge bloeddruk.

Ikzelf heb tinnitus overgehouden aan een bloeddruk van 220/180 door HELPP complicaties. Waarschijnlijk blijvend, de ene dag is het erger als de andere dag.

12. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Had geen (extreem) hoge bloeddruk. Ben er zelf ook niet mee bekend, ja heb PE gehad, maar dat had niets met mijn bloeddruk te maken.

Deel Deze Pagina