Thuisblijfmoeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Loveischocola, 5 feb 2024.

  1. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    11.431
    13.040
    113
    Vrouw
    Tuurlijk!
     
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    16.015
    27.644
    113
    Vrouw
    Thuiswerkmoeder... telt dat ook?

    Sinds corona werken man en ik voornamelijk vanuit huis. En ik momenteel maar 14 uur ivm ziekte.
    Dus geen bso meer voor de kinderen. We zijn thuis als puber thuis komt. Wel vaak nog boven bezig. Hij vind het wel gezellig om dan even te kletsen. Dus meestal pak ik dan even pauze. Maar 5 minuten is meer dan genoeg voor hem.
    Jongste net zo. Ik haal hem op. We drinken wat en hij is bijna meteen aan het spelen. (Kletsen doen we onderweg, dus zijn verhaal is ie dan al kwijt)

    De pot thee na school.... vroeger was dat bij vriendinnen ook zo. Vond dat zo saai. Ik wilde gewoon direct gaan spelen :roflmao:
    Bij ons thuis was mijn moeder er ook. Maar die gaf gewoon een glas appelsap en veel plezier verder. Dan ging zij nakijken doen (ze was juf) en ik spelen.
     
  3. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    11.431
    13.040
    113
    Vrouw
    Welkom hoor!

    Hier ook geen pot thee hoor. Even een beker drinken naar binnen klokken, snoepje erbij en gaan:D
     
    Zuul en Mamafiets vinden dit leuk.
  4. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.431
    5.776
    113
    Die pot thee bij mij waspas vanaf mijn 15de ofzo, toen gingen we niet meer spelen :D Als kind speelden wij echt 95% van de tijd buiten, ik kwam niet heel vaak binnen bij vriendinnen toen, hooguit inderdaad om even een glas appelsap achterover te gooien en snel weer naar buiten te gaan :D
     
  5. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.194
    5.966
    113
    Vrouw

    Mijn oudste (net 13 geworden) past soms op als ik dochter van gym haal, half uurtje als de baby in de box ligt te slapen. Toen de baby er nog niet was paste hij soms op zijn kleine broertje als ik met dochter naar gym ging (1,5 uur gametijd voor die twee, vinden ze he-le-maal niet erg :rolleyes:). Nu de baby er is neem ik haar vaak mee maar soms ligt ze net lekker te slapen en dan let hij even op haar.

    En tsja, dat ouderschapsverlof... Ik krijg dan commentaar "wanneer moet ik het anders doen?" Maar een "wanneer heb IK tijd voor MIJZELF?" gaat er niet in helaas.

    Vriendin van me staat er weken achter elkaar alleen voor. Dan weet je - net als bij jou - wel waar je aan toe bent. Dat lijkt me veel fijner dan elke keer maar moeten gissen of hij er is of niet. Voor nu ga ik er maar gewoon vanuit dat ik het in mijn uppie moet doen grotendeels, voorkomt teleurstelling. Maar de kinderen beginnen wel vragen te stellen onderhand, of opmerkingen in de trant van "is papa al-weer weg?" Best sneu om die koppies zo af en toe te zien. Papa is tussen 18/19:00 thuis met wat mazzel. Dan zitten we aan tafel, daarna snel badkamer in, pyjama aan en nog heel even tv kijken samen voordat het bedtijd is. Ik denk dat ze effectief 1,5 uur per dag met hem doorbrengen incl de rit naar school (20min) en etenstijd :eek:

    Eerlijk is eerlijk, die week dat hij laatst weg was liep alles hier op rolletjes. Ook al was het zwaar, ik zou het zo weer doen. Het geeft veel meer rust, meer structuur (want anders wachten tot hij thuis komt en soms is dat best laat) en ik vond het gewoon heerlijk om rustig te kunnen slapen ipv in het gesnurk te liggen :roflmao:
    Had vanmorgen ook weer een ellenboog te pakken toen hij zich omdraaide en ik in de weg lag ofzo, oef.... Nee, geef mij maar een leeg bed :cool:

    Is ook niet alles, dat weet ik ook wel hoor.
     
  6. Spiekerbox

    Spiekerbox Fanatiek lid

    15 mei 2021
    1.035
    1.262
    113
    Vrouw
    Herkenbaar verhaal, bij ons liepen vrienden en vriendinnen ook in en uit. Er was altijd een luisterend oor en wat te eten voor ze. :D
     
  7. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.575
    2.722
    113
    Hier is de jongste te jong om buiten te spelen, alleen. En de oudste kan dit niet.

    Kwa overzien van situaties etc.

    Dus alleen met lekker weer en onder begeleiding van een van ons kunnen ze buiten spelen. Mischien straks als de jongste op een leeftijd is kan hij samen met broer en als tolk figureren.

    Ik merk hier dat er een soort dikke mits optrekt uit mijn hoofd. Ik kwam echt de laatste jaren nergens aan toe veel angst en paniek.

    Ik lijk weer uit een soort van postnatale ' in blijven hangen angst/depressie te komen.

    Zo fijn! En dat terwijl bij de oudste gezegd had, dit wil ik nooit meer kwa voelen etc.

    Afgelopen weekend heel het huis aangepakt.
     
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.760
    15.944
    113
    Dat merk ik hier ook. Mijn huis, mijn regels, mijn tijd, zoiets :D

    Mijn zusje zei na gaar scheiding eens dat het alleen zijn makkelijker was want geen partner om ook nog eens rekening mee te houden en geen verwachtingen dat hij iets doet/kan doen. Je bent alleen dus je moet alleen.

    Snachts 3x eruit is ook minder erg als er geen doorsnurkend manspersoon naast je ligt:o:
     
    cosdy, Nummer4, Snoepjes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    11.431
    13.040
    113
    Vrouw
    Mijn man was altijd degene die als eerste doorliep na de bevalling:D

    Dan werd hij 's morgens wakker: "zo lekker doorgeslapen vannacht!"
    "Ja jij wel:roflmao:
    Ach hij kon toch niet voeden, dan kan ik die luier ook wel verschonen hoor.
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  10. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.336
    1.746
    113
    Vrouw
    dit zei ik gisternacht. Zo konden we eindelijk weer keer doorslapen. Zegt mijn man ja jij wel. Ik ben 3 uit geweest.
     
    Nummer4 en Shalom vinden dit leuk.
  11. Shalom

    Shalom Fanatiek lid

    15 jan 2024
    1.049
    627
    113
    Hier was het ook altijd andersom. Ik werd altijd wakker gestoot als de baby wakker werd voor een voeding (bv).
     
  12. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    11.431
    13.040
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao: dan was je vast erg moe
     
  13. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    11.431
    13.040
    113
    Vrouw
    Haha, hier niet hoor. Binnen de kortste keren werd man er niet meer wakker van. Hij ging er sowieso al weinig uit voor de kinderen. Hij wilde wel hoor, maar de kinderen niet.
    Als ze huilend wakker werden wilden ze maar 1 ding: mama..
    Als ik mijn man dan een keer zijn bed uit schopte kon ik precies horen wanneer de kinderen hem zagen: het gehuil werd nog harder:confused: Tja, dat werkte dus niet en ik ga 's nachts geen discussie aan met een dreumes of peuter wie nu een knuffel moet geven om weer te kunnen slapen;)
     
    Nummer4 en Shalom vinden dit leuk.
  14. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.336
    1.746
    113
    Vrouw
    Nou blijkbaar. Ben alleen nog moeier van geworden.
     
  15. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.336
    1.746
    113
    Vrouw
    nee ik ga eigelijk altijd uit. En vind ik ook niet erg maar was nu blijkbaar erg moe.
     
  16. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    11.431
    13.040
    113
    Vrouw
    Dat is vaak zo. Dan heb je zo diep geslapen dat je eigenlijk nog moe uit bed komt. Maar uiteindelijk wordt dat wel beter.
     
  17. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.194
    5.966
    113
    Vrouw

    Die van mij wordt ook niet wakker hoor. En volgens mij dezelfde instelling. Soms hoor je over partners die de kinderen verschonen, aan moeder geven om te voeden, weer terug in bed leggen etc. Nou, hier niet hoor!!

    Wel klagen dat ie zo slecht slaapt vervolgens. Dan trap ik m naar de bank :roflmao:
     
  18. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.575
    2.722
    113
    Ik heb er hier ook zo een rond lopen.

    Soms gaat alles een stuk beter zonder hem thuis. Heb een ritme met de jongens. En hij schopt alles alleen in verwarring.
     
  19. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.539
    3.233
    113
    Vrouw
    O jeetje dat is pittig voor hem en jullie! Heeft hij medicijnen gekregen en in maart weer controle dan? Mag hij dan gelijk geprikt worden door die goede of gaan ze eerst nog 3x kloten?

    Ze word echt op veel dingen geprikt. Allergieën, groeihormonen(want prematuur/dysmatuur geboren) en haar volledig bloedbeeld gaat bepaald worden.

    Edit:
    Wat merkte jij bij je zoontje toen hij laag Hb had en waren de infecties de oorzaak? Of het gevolg?

    Onze dochter kon normaal hele dagen op de opvang volhouden maar nu moet ik haar rond 12.30 al ophalen omdat ze het niet volhoudt, samen met de buikpijn die ze overdag maar ookal nachts aangeeft zorgt dat toch voor behoorlijk wat zorgen.
    Als het zo doorgaat gaat ze het niet eens volhouden om naar school te gaan.
     
  20. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.760
    15.944
    113
    Ja dat wel, maar meer later als het niet meer persé voor de voeding is dat ze roepen/huilen.
    Maar na 3x voeden snachts terwijl hij kon slapen moestie echt niet gaan piepen dat hij moe was:oops:
     

Deel Deze Pagina