En zijn erg fijn vanaf de geboorte. Het stuk dat je inbrengen moet is van siliconen en flexibel dus al beweegt mee met je kleine als hij/zij trappeld. Puntje is alleen gewoon metaal.
We gebruikte de rectale na de geboorte en nu hij ouder is de oorthermometer. Koorts is koorts, je voelt het wel aan zijn hoofd en als hij 39 graden aangeeft hoef ik echt niet meer rectaal te controleren. Bij een oorthermometer je alleen opletten dat ze niet op dat oor hebben gelegen anders krijg je een hogere temperatuur.
Als het goed is niet. Een oorthermometer meet met laser het trommelvlies. Ik heb begrepen dat het niet uit maakt of je er op gelegen hebt of niet. Maar kan me vergissen . Ik meet de temperatuur eigenlijk nooit. Voel met de hand wel of ze koorts hebben. De hoogte maakt niet uit. Maar in het geval van TS ligt dat wel anders natuurlijk.
Ben vanmiddag langs gelopen bij de Action toen ik de kinderen van school ging halen. Ze hadden bij dit filiaal toevallig dezelfde van Medisana die ik thuis heb. Heb er 2 gekocht en thuis getest. Me dochtertje wilde wel ‘proefkonijn’ zijn ...die van Braun gaf 37,7 aan bij jaar. Die ik thuis had van Medisana 36,7, de nieuwe van Medisana 36,8 en de andere nieuwe 37,0. Ik ga er nu vanuit dat die van Braun gewoon stuk is. Heb nu in ieder geval 3 thermometers in huis van hetzelfde merk en die een beetje hetzelfde aanhouden. Bedankt voor het advies dames om op mezelf te testen