Teststreep lichter dan controle (7wk)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MvLyn, 31 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvLyn

    MvLyn Lid

    31 aug 2020
    54
    33
    18
    Vrouw
    Hai,
    Morgen 7 weken en mijn teststreep is lichter dan de controle streep.
    Op 19DPO was hiervoor mijn laatste test, daarbij was de teststreep wél donkerder dan de controlestreep.
    Slechte test of slechte afloop? :(
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. MvLyn

    MvLyn Lid

    31 aug 2020
    54
    33
    18
    Vrouw
    Dit was 19DPO
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. LittleMies

    LittleMies Bekend lid

    2 jun 2023
    518
    357
    63
    Vrouw
    Als ik mij niet vergis kan rond de 6-7 weken het hook-effect optreden. Dan is je HCG zo hoog, dat de test weer iets lichter uitslaat. Om dit te bevestigen zou je je urine flink kunnen verdunnen, bij de juiste verhouding zou de teststreep dan weer donkerder worden.

    Ik weet niet precies wat de verhouding is, alleen dat je het echt wel flink zou moeten verdunnen. Google maar eens op het hook-effect :)

    Kan natuurlijk niet garanderen dat dit bij jou ook het geval is..
     
    Soof1992 en MvLyn vinden dit leuk.
  4. MvLyn

    MvLyn Lid

    31 aug 2020
    54
    33
    18
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie! Dit geeft hoop, ik ga het meteen even opzoeken. Heb nog 1 test liggen. ​
     
  5. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.567
    3.069
    113
    Vrouw
    Kan inderdaad hook-effect zijn. Gebeurde bij mij ook. Ik heb het niet getest, maar echo daarna had ik gewoon een kloppend hartje. ❤️

    Kan me wel voorstellen dat je het spannend vindt! Dat vond ik ook. Totdat ik las over het hookeffect. Toen heb ik het losgelaten tot aan de echo.
     
    MvLyn vindt dit leuk.
  6. MvLyn

    MvLyn Lid

    31 aug 2020
    54
    33
    18
    Vrouw
    Ik heb nu dezelfde test gedaan met 50% urine en 60% water.
    Ziet er al hoopvoller uit! Betekent het dan ook hoe meer water hoe donkerder de test, dus als ik nu 70% water had genomen was de teststreep donkerder dan de controlestreep?
    Zo stom dat ik dacht, over een week de echo dus laat ik de testen die ik nog heb liggen gebruiken o_O
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      72,1 KB
      Weergaven:
      189
    Snuisterkonijn, Tan89 en LittleMies vinden dit leuk.
  7. MvLyn

    MvLyn Lid

    31 aug 2020
    54
    33
    18
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje! Zo knap dat je het kunt loslaten, ga ik nu ook proberen te doen. Super fijn dat je 1e echo goed was en dat je het hartje zag kloppen. Zo mooi en geruststellend. Gefeliciteerd!!
     
    Soof1992 vindt dit leuk.
  8. LittleMies

    LittleMies Bekend lid

    2 jun 2023
    518
    357
    63
    Vrouw
    Als je streep donkerder is met de urine die verdund is, dan zat er bij je vorige test van vandaag inderdaad teveel hcg in om goed te kunnen meten.
    Tot op zekere hoogte zal de streep naarmate je meer verdunt ook donkerder worden.

    Lijkt er inderdaad op dat er sprake was van het hook-effect nu je weer een lekkere knaltest hebt! Hoop dat je het nu een beetje kunt loslaten tot aan je echo, succes! :)
     
    MvLyn vindt dit leuk.
  9. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    3.016
    3.099
    113
    Vrouw
    Wanneer heb je je eerste echo? Ik gok ook op het Hook effect, gezien je mooie test op 19dpo en je test van vandaag met verdunde urine vandaag. Garanties heb je niet, voor nu ben je zwanger en kun je je kindje hopelijk vertrouwen geven!
     
    MvLyn vindt dit leuk.
  10. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.567
    3.069
    113
    Vrouw
    Ziet eruit als een hook-effect aangezien je al donkerder test dan eerst! Ik zou proberen het nu gewoon los te laten. Je bent voor nu gewoon zwanger! Gefeliciteerd. :D
     
    MvLyn vindt dit leuk.
  11. FrederikeS

    FrederikeS Actief lid

    23 nov 2021
    336
    263
    63
    Vrouw
    Ziet er inderdaad uit als Hook-effect. Hier precies hetzelfde gehad en resultaat ligt nu boven heerlijk te slapen ❤️.
    Voor nu ben je zwanger, niemand kan in de toekomst kijken. Probeer er van te genieten. Gefeliciteerd met je zwangerschap en hopelijk gauw een hele mooie echo met kloppend hartje ❤️
     
  12. MvLyn

    MvLyn Lid

    31 aug 2020
    54
    33
    18
    Vrouw
    Dankjewel voor jullie reacties! Ik ga het proberen los te laten. Heb ook niet meer getest erna :rolleyes:. Maandag hebben we de 1e echo, het begint nu wel op te schieten gelukkig. Tot die tijd voelt het soms gewoon niet helemaal “echt” haha.
     
  13. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.257
    374
    83

    Hoelaat heb je de echo vandaag?
    Heb je het nog een beetje los kunnen laten?
     
    MvLyn en Snuisterkonijn vinden dit leuk.
  14. MvLyn

    MvLyn Lid

    31 aug 2020
    54
    33
    18
    Vrouw
    Heb vaak nog gedacht om nog een keer te testen, maar gelukkig niet aan toegegeven! En vanmorgen had ik de echo. Een kloppend hartje gezien, dus helemaal blij. :rolleyes: Ze meette wel op 7,0 terwijl ik vandaag volgens mijn berekening 7,6 zou zijn. Maar ik denk dat dat nog wel wordt hersteld met de termijnecho? Heb getest met CB en toen had ik geen ovulatie meer.
     
  15. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.257
    374
    83
    Super fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien. Ik wisselde ook vaak qua meting ene keer weer wat groter dan weer wat kleiner.
    Nu lekker genieten en loslaten
     
    MvLyn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina