Tese en kans op het vinden van zaadcellen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Panda95, 27 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda95

    Panda95 Bekend lid

    6 mrt 2023
    906
    641
    93
    Vrouw
    België - Leuven
    Hallo allemaal.

    Door mijn PCOS wist ik al dat de weg naar een kindje wat moeizamer kon verlopen. Bij mijn man in de familie is er geen historie van problemen, in tegendeel vaak van de eerste keer raak.
    We zijn aan fertiliteitstraject gestart zonder onderzoeken bij mijn man. Gynaecoloog zei dat pas te doen als het na 3 of 4 rondes nog niet gelukt was. Dat punt was eind mei en toen bleek na 2 analyses van semenstaaltjes dat er geen zaadcellen aanwezig zijn. Na verdere onderzoeken blijkt de oorzaak te zijn dat hij een extra x chromosoom op het geslachtschromosoom (xxy) heeft (syndroom van Klinefelter). Onze enige kans op biologisch kind van ons beiden is met een TESE (biopsie van de testikels). Als ze daar mini zaadcelletjes vinden kunnen ze daar misschien nog Icsi mee uitvoeren. Al las ik op internet dat de kans ook niet zo groot is precies om iets te vinden?

    Ik wou eens kijken of er nog mensen zijn die ervaring hebben 1. Met een Tese (is het pijnlijk, hoe kan ik mijn man ondersteunen, waar moeten we rekening mee houden) en 2. Met het syndroom van Klinefelter.

    Alvast bedankt.
     
  2. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met klinefelter maar wel met de TESE. Hier helaas ondanks allerlei goede uitslagen een negatieve TESE en dus onverklaarbare onvruchtbaarheid.

    De pijn viel hem mee. 1 dag erna ontzettend last gehad, alsof iemand constant met een gewicht van 500 kilo op zijn buik stond en aan zijn buikspieren trok. Gelukkig deed een kruik wonderen. De dag daarna stond hij alweer naast zijn bed dus het herstel ging erg snel!

    Sterkte hiermee en als je nog vragen hebt let me know!!
     
    Panda95 vindt dit leuk.
  3. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Trouwens nog een tip, ik ben alles (anoniem) gaan bloggen via instagram en heb daar bizar veel lotgenootjes gevonden, ook meiden met mannen die ook klinefelter hadden!
     
    Panda95 vindt dit leuk.
  4. Panda95

    Panda95 Bekend lid

    6 mrt 2023
    906
    641
    93
    Vrouw
    België - Leuven
    Dank je wel! Als ik je onderschrift goed lees hebben jullie heel lang (1 jaar en 2 maanden) moeten wachten op de TESE? Was de wachttijd zo lang ? :O
     
  5. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Ja klopt! Wij zaten eerst bij Erasmus in Rotterdam daar hebben ze de operatie 3x moeten verzetten waarvan 1x nog geen 12 uur voor de operatie begon. En me partner had ook nog eens koorts dus dan moet je sowieso weer 3 maanden uitstellen..

    Ik weet niet welk ziekenhuis je zit maar ik raad je het Radboud aan. Zijn wij uiteindelijk heen gegaan omdat we het wel beu waren na een jaar. Daar meteen 1 onderzoeksdag bij ons beide en kregen meteen een definitieve operatie datum! Communicatie daar is ook heel fijn.
     
  6. Panda95

    Panda95 Bekend lid

    6 mrt 2023
    906
    641
    93
    Vrouw
    België - Leuven
    Jeetje, wat een gedoe zeg! We zijn van België en we gaan naar Imelda in Bonheiden, maar ze werken nauw samen met UZ in Leuven. Ik ben niet zeker of de TESE zelfs in Bonheiden uitgevoerd wordt. Cryo sowieso in Leuven en Icsi ook.
     
    Muisjepluisje vindt dit leuk.
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.115
    3.377
    113
    Vrouw
  8. Leonie1208

    Leonie1208 Bekend lid

    31 mei 2023
    503
    396
    63
    Vrouw
    Hee panda95,
    Wij/ik hebben geen ervaring met het klinefelter syndroom maar wel met TESE al is dit van ons alweer 5 jaar geleden. Mijn man vond de ingreep goed te doen. Het was onder plaatselijke verdoving bij hem. Nadien een joggingbroek aan en is hij diezelfde dag in bed blijven liggen en heeft hij paracetamol en doclofenac ingenomen maar hij bleek niet goed te reageren op de diclofenac dus daarna alleen paracetamol en daarmee hield hij de pijn onder controle. Hij heeft een paar dagen een beurs gevoel gehad daaronder maar kon al snel zijn dagelijkse bezigheden hervatten.
    Al met al viel het hem lichamelijk mee. We kregen wel mentaal veel te verwerken toen er uitkwam dat er geen zaadcellen gevonden zijn.
    Ik hoop voor jullie dat de TESE succesvol gaat zijn!!!
     
    Panda95 vindt dit leuk.
  9. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Bij mijn man hebben ze uiteindelijk met een pesa zaadcellen gevonden. Tese was niet nodig.
     
    Panda95 en aicirtap vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina