Ik heb een vraagje, onze tuin is helemaal bestraat met antraciet kleurige Betontegels 60x60. Op sommige plekken heb je na de winter een groene aanslag. Normaal maak ik altijd een sopje met schoonmaakazijn of biotechnologie, schrobben, en na een dag of 2 zon is het brandschoon. Maar omdat het een beste oppervlakte is, en het elk jaar moet gebeuren, zoek ik eigenlijk een makkelijke oplossing. Een hoge drukspuit kan niet, omdat dit je tuintegels kan beschadigen en je dan nog snellere hechting van vuil hebt. Nu zag ik bijvoorbeeld dit; https://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDetail.aspx?ArtikelNummer=481807&MaatCode=0000&Ntt=terrasreiniger&PrI=1&PI=0&Nrpp=100&View=Grid&NavState=%2FTuin-klussen-Tuingereedschap%2F_%2FN-9e1#productpageReviews Dit gebruik je dan in samenwerking met je hogedrukspuit. Alleen...beschadigd het je terras dan ook, of is de straal vele malen zachter? Omdat ze spreken over hogedruk sproeiers? Iemand bekend met dit of soortgelijke producten? Bij de Wehkamp wisten ze het niet.
Ik denk dat dat apparaat er vooral voor zorgt (naast dat er een sopje in gaat) dat je geen opspattent water of vuil krijgt zoals je hebt als je alleen de hoge druk erop zet. Met schoonmaakazijn hoef je toch ook niet te schrobben? Ik goot het altijd over het onkruid tussen de klinkers en het groen op de klinkers zelf trok ook uit zichzelf weg.
Wij hebben dat terrasding en t gaat elk jaar prima. We gebruiken de hogedruk straal om de schuifpui schoon te maken.
Die terrasreiniger gebruik je in combinatie met je hogedrukspuit. Er komt dus ook echt een harde (ronddraaiende) straal uit. En die ronde kap zorgt ervoor dat er minder opspattend water is (ik zit alsnog elke keer he-le-maal onder het water en modder hoor) Ik gebruik hem elk jaar en het bevalt prima. De tegels worden goed schoon in ieder geval. En als het je tegels al zou aantasten dan is dat hetzelfde als met de hogedrukspuit zonder terraskap. Zelfde harde straal.
Het is inderdaad ook een hogedrukspuit, maar het water spat niet zo hoog op. Kan dus idd zijn dat je tegels er meer poreus van worden. Ik heb er vorig jaar eentje gekocht en die gebruikt, bijna al het voegsel tussen de stenen is verdwenen