vermoeidheid

Discussie in 'De lounge' gestart door Natja, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Hey meiden,
    Ik heb al een hele tijd last van vermoeidheid ondanks dat ik redelijk gezond leef en op tijd naar bed ga etc.
    Nu wil ik graag mijn bloed laten controleren om het een en ander uit te sluiten.
    Op welke waardes en dergelijke kan ik mijn bloed het beste laten testen?

2. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Om te beginnen ijzer. Door bloedarmoede kun je erg vermoeid raken. Pfeiffer is een goede tweede wat vermoeidheid betreft. En eventueel een bloedbeeld om te kijken of je vitamine tekort hebt. Vitamine B en D is daarbij erg belangrijk. En magnesium ook dacht ik.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Gewoon met je klachten naar de huisarts gaan. Hij zal je waarschijnlijk doorverwijzen om voor 'algemeen bloedbeeld' te prikken. Hier zitten ijzer (Hb) en B12 (MCV) ook bij. Vitamine C en D geloof ik niet, dus die zou je er bij kunnen vragen.
    Als je het vermoeden hebt, dat het lyme, pfeiffer of een andere ziekte is, kun je bij de huisarts vragen of je dat meteen mee mag laten prikken. Let op: Als de huisarts hier geen aanleiding voor ziet en je wil het toch, kan het zijn dat het op eigen kosten gaat.

4. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Schildklier, ook nog een goeie vermoeidheidsveroorzaker.

5. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Als je je klachten uitlegt aan de dokter / assistente dan weten hun wel waar je op moet prikken ;) hier laatst eerst ijzer geprikt, daarna b12, D, Pheiffer, schildklier en foliumzuur. Helaas niets uitgekomen ondanks dezelfde klachten als jou

6. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Dank je!
    Ik ga het meenemen naar mijn afspraak bij de huisarts

7. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Okay, dank je.
    Pfeifer heb ik ooit al doorgemaakt dus dat hoeft dan niet meer geprikt te worden, want dat kun je maar 1 keer krijgen toch?

8. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    O ja, dat zal ik ook even navragen.
    Dank je!

9. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Vervelend is dat he!

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier heeft de huisarts het chronisch vermoeidheid bloedbeeld ingevuld. Daar zit heel veel in, van hb tot schildklier etc. En daarnaast Lyme. Nu is Lyme niet al te best ontwikkeld in NL dus je sluit het er niet 100% mee uit.
    Maar goed ik ben bij de internist terecht gekomen voor weer hetzelfde riedeltje en i.v.m. een cyste op mijn schildklier, maar er is niks uitgekomen. Stempel chronisch vermoeid gekregen.

Ik heb overigens ook pfeiffer doorgemaakt, maar daar ben ik eigenlijk ook nooit 100% van opgeknapt. Dus of 2 zwangerschappen voor mij uiteindelijk de druppel zijn....

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, pfeiffer kun je vaker krijgen, al is dat immunologisch niet mogelijk. Maar om een of andere reden trekt pfeiffer zich daar niks van aan ;)

12. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Pfeiffer is kan vaker voorkomen, je kunt het alleen maar 1x in je bloed terugvinden, na de eerste keer is te zien dat je het gehad hebt, de tweede keer prikken heeft dan geen nut meer. Je kunt er lang ziek van blijven, en niet goed uitzieken betekent soms levenslang klachten.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat wilde ik ook net zeggen.

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Heb je naast de vermoeidheid ook andere klachten?

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Meeste is al gezegd. Mijn vraag is: hoeveel drink je? Te weinig drinken leidt ook tot vermoeidheid.

Mocht er nou niets uit je bloeduitslagen komen, probeer dan eens meer te drinken en na twee weken voel je zeker verbetering.

Deel Deze Pagina