Hoi dames, 6 maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon. Ik bleek op het einde zwangerschapsvergiftiging te hebben, waardoor ik in de laatste loodjes veel ben aangekomen. Ik heb normaal gegeten in mn zwangerschap (hetzelfde als daarvoor) en heb tot 32 weken gesport. In totaal was ik 16 kilo aangekomen. Vlak na de bevalling ben ik 11 van de 16 kilo kwijt geraakt. Alleen zonder dat ik iets veranderde, zaten er ineens weer 5 kilo's aan. Nu al met al dus nog 11 kilo teveel. Ik heb tot en met de 3e maand borstvoeding gegeven en Had de hoop daarmee af te vallen, en toen dat niet wilde, dat het wel zou komen als ik zou stoppen. Al met al blijft mn gewicht maar hangen. Ik eet in totaal 4 boterhammen en normaal avondeten (groente, vlees aardappeltjes of pasta). 2 keer in de week drink ik een glaasje. Daarnaast sport ik 1 keer in de week aquafitness en 1 keer cardio. Helaas lukt het ivm fulltime baan, studie en de kleine niet om meer te sporten. Ik weet gewoon niet wat ik nog meer kan doen. Wil zo graag mn oude broeken weer aan. Voel me ook doodongelukkig in dit lijf. Overal lees ik dat iedereen binnen no time weer terug was op zn oude lijf of zelfs meer kwijt was. Heeft iemand misschien tips, of herkent iemand dit ook?
Bij mij blijven die laatste 5 kilo's ook hangen. Gek genoeg pas ik mijn kleding wel. Ik wil ik graag die laatste kilo's eraf maar Hoe weet ik ook nog niet. Zal het dan toch 9 maanden op-9 maanden af zijn?
Ik kreeg ooit de geweldige tip om m'n lichaam te shockeren door m'n eetschema/eetpatroon om te gooien. Probeer daarnaast zoveel mogelijk te bewegen. Pak de trap, loop elke avond een halfuurtje met je de kleine, verminder je koolhydraatinname, verruil 's ochtends brood voor een omelet met spinazie en champignons en drink 8 glazen water per dag. Het kan ook dat je op een zogenaamde plateau bent beland. Dan val je even niet af, maar daarna gaat het keihard. Die plateau-fase kan 2 of 3 weken duren. Ik kwam 40 kg aan m'n zwangerschap. Als ik het kan, kan jij het ook
Ik had al bedacht om inderdaad wat brood te gaan verruilen voor magere yoghurt met muesli. Had graag gewild dat echt er nog maar 5 waren, maar helaas ben ik in de hele periode dus zelfs extra aangekomen. Ik pak altijd de trap (de lift vertik ik echt), ga in de lunch graag lopen. De kleine ligt om half 7 al op bed, dus lopen wordt helaas nog een beetje lastig. Over een week of drie heb ik een nieuwe baan waarbij ik ook fietsend naar het werk kan. Ik hoop dat dat ook wat uit gaat halen.
Ik pak idd ook de trap. Loop veel, eet 4 boterhammen per dag. Normaliter at Ik er 5 of 6. Bij mij is het dan misschien een kwestie van geduld. 40kg! Wat knap dat het er weer af is joh! Sterkte iig TS! Ik dacht dat jij er ook 5 moest.
Meid misschien eet je gewoon te weinig, Als het echt niet lukt af te vallen zou je eens kunnen overwegen om bij een diƫtiste langs te gaan. Vriendin van mij heeft dat ook gedaan en kwam er al vrij snel achter dat ze veel te weinig at gedurende de dag. Zij moest toen vaker iets (magers) eten, ik weet natuurlijk niet of dit bij jou ook een oplossing zou kunnen zijn maar het is maar een ideetje Succes!
hier dus precies andersom.... wel weer op gewicht maar mn oude broeken zitten heeeel strak bij mn buik
Mijn inziens eet je ook (te) weinig. Misschien zou je kunnen proberen om als tussendoortje wat extra's te eten. Omelet, banaan, boterham, zuivel.
Hier gingen de laatste (10) kilo er ook pas af na zes maanden, toen ik m'n eten omgooide. En nu, precies 9 maanden na de bevalling, pas ik bijna al m'n oude kleren weer. Bijna...want sommige dingen zitten inderdaad gewoon nog net even te strak om de buik Maar ik was ook 30 kilo aangekomen, dus grooooote buik, en ik had ook niet de verwachting dat die met een half jaar weer helemaal bijgetrokken zou zijn. Geef het gewoon wat tijd, probeer gezond te eten, desnoods lekker een salade als lunch, wat vaker een stukje fruit als tussendoor en veel water/thee, het komt echt vanzelf weer goed!
Bedankt voor de lieve woorden en de tips. Ga maar eens kijken of een sonja bakker wat kan betekenen. Is meer eten dan dat ik nu doe. Misschien Is dat het wel.
Dit is puur mijn mening hoor, maar ik heb weleens gebladerd in het boek van Sonja Bakker. Het ging alleen maar over merken, en de enige reden waardoor je afvalt is een andere eetschema, maar daar went je lichaam ook weer aan. Ik heb heel veel gehad aan het Atkins boek. Magere producten zijn trouwens allang achterhaald. Magere producten bevatten veel meer suiker (in welke vorm dan ook). Je kan het beste volle producten eten en suikers/koolhydraten beperken. De woorden 'mager' en 'light' betekent meer zout of meer suiker ipv vet. Dus erg misleidend
Nog een klein tipje. Je baby kan 's avonds prima in slaap vallen in de kinderwagen. Als je hem na het eten z'n pyamaatje aandoet en een uurtje/halfuurtje stevig met hem gaat wandelen, dan ben je genoeg in beweging. Zo deed ik het tenminste.
Ik heb dit ook gehad en bij mij bleek mijn schildklier nog weinig te doen, waardoor mijn stofwisseling heel erg traag was , dit kan komen na een zwangerschap, Dus ik zou ook eens bloed laten prikken als ik jou was, anders kun je lijnen en sporten wat je wilt , maar val je niets af!
He meid, Ik heb hetzelfde gehad. 14 kg aangekomen, 10 kg afgevallen in de eerste week een om de een of andere bizarre reden weer 7 kg aangekomen. Ik heb vanalles gedaan. Met sporten alleen lukte het mij niet. Na 6 mnd op dieet gegaan onder begeleiding. Toen ging het snel. 15 kg kwijt in een half jaar! !
Het is ook belangrijk om om de 2/3 uur wat te eten ( gezond natuurlijk) zodat je stofwisseling opgang blijft
Ik zit hier ook mee, mijn zoontje is inmiddels 10 maanden en ik moet nog steeds 10 zwangerschapskilo's kwijt, maar het liefst ben ik er 15 kwijt. Maar het lukt me gewoon niet, ik mis ook ergens gewoon de discipline merk ik. Sonja Bakker geprobeerd, maar dat werkt hier ook niet. Ik ga een googlen op Adkins dieet. Hebben jullie nog andere goede diƫten, waar je relatief snel mee afvalt? Zou toch graag voor de zomer wel wat kilo's kwijt zijn
Ik ken het probleem en ik ben nu zo'n 10 weken bezig met de weight watchers en ruim 11 kg afgevallen! Ik heb nog nooit zo'n makkelijk dieet gevolgd, kan het iedereen aanraden. In het verleden ook Sonja Bakker gedaan, 15 kg afgevallen, maar daarna weer 25 kg aangekomen....oeps.... Daarnaast heel veel wandelen met mijn zoontje, wandelen in mijn lunchpauze, trap ipv lift en ik heb een stappenteller aangeschaft en blijkbaar werkt dit voor mij! Succes, ik weet hoe frustrerend het is!
Het kan erger. Ik ben 30 kilo aangekomen. Moest met 27 weken volledig rust houden. 10 kwijt na de bevalling, nu nog 14 te gaan. Tja kan er boos om worden, maar heb toch zelf lekker zitten eten.. Nu geen snoep, chips en chocolade meer en verder wandelen. Helaas kan ik niet sporten door een verzakking, dat frustreert vooral.
Niet echt een dieet, maar ik ben vorig jaar 8 kilo afgevallen nadat ik de mijn eetpatroon heb aangepast. Ik heb een abo op de Flair en daar stond steeds een column in van Mieke Kosters over afvallen. Ik vond het nogal Hallelujah-achtig klinken, maar uiteindelijk heb ik toch haar boek gekocht en ben ik ermee aan de slag gegaan. En het werkte toch. Ze heeft ook een achtweekse cursus, waar je iedere week opdrachten krijgt via email en in een groep op FB met andere afvallers kunt kletsen. Ik ben tussen september en december 8 kilo afgevallen en zit nu nog steeds op dat gewicht. Ik laat de touwtjes nu wat meer vieren, maar kom niet aan. Als ik mijn best zou doen zou ik nog wel 1 of 2 kilo kwijt kunnen, maar ik ben al aardig tevreden zoals ik nu ben. Het bleek toch zo te zijn dat ieder pondje echt door het mondje gaat, dus ik snoep wel veel minder, drink vrijwel geen sap meer (mijn grote valkuil), maar verder heb ik weinig veranderd in mijn eetpatroon.
Herkenbaar! Ik ben 5 weken geleden bevallen. Was 14 kilo aangekomen, 9 was er na een week af, maar de andere 5.... Ik geef geen nv en ben daarom sinds 2 weken begonnen met "semi lijnen" - geen tussendoortjes meer etc. Ook loop ik elke dag wel 2 uur met de kleine. Normaal viel ik altijd makkelijk af, en nu? Een kilo erbij!!!! Heb flink staan huilen op de weegschaal.. Hoe kan dit?! Ik weet dat 5 weken nog vroeg is, maar ik wil over 7 weken heeeel graag weer in m'n eigen kleren naar mijn werk!! TS en anderen: fijn om te lezen dat ik niet de enige ben!! En hoe werkt dat "shockeren" dat hier wordt genoemd...?