Temperaturen? Hulp nodig

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miss2015, 14 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 2 dagen laat met beginnen te temperaturen... Maar is toch niet erg? Dit is mijn 1e keer dat ik ga temperaturen.. Ik heb besloten om elke dag alarm van 7 uur te zetten en dan te temperaturen..

Maar ik lees dat je niet van bed moet opstaan?!! Moet je dat dan gewoon liggend in bed doen of wat?

2. Moess

Moess Niet meer actief

Je begint eigenlijk op dag 1 van de cyclus. Het is belangrijk dat je iedere dag op dezelfde tijd temperatuurt. Je moet dit inderdaad doen voordat je opstaat. Ik had de thermometer op mijn nachtkastje liggen.

3. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Die 2 dagen zijn niet erg.
    Zet inderdaad je wekker. En voordat je opstart eerst temperaturen dus niet eerst plassen of zo... En dat dan iedere dag.

4. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt meiden, ben nieuwsgierig😁 Ik hoop het goed te doen, weet iemand toevallig een app ofzo waar ik het kan invullen zodat het een grafiek maakt?

En tips waardoor Ik kan weten dat mijn eisprong aankomt of iets?

5. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook ovulatietesten gebruiken..

6. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net getemperatuurd en uitslag 35.8??!!!! 3 keer achter elkaar gedaan.. Huhhh hoe kan het zo laag zijn?! Terwijl ik gister avond zomaar ging temperaturen en toen was het 37.6.. Rond 11 uur in de avond...

En nu opeens 35.8... Kan het komen door niet goed te slapen misschien?? Ik werd ongeveer 4 uur wakker en sliep weer verder en toen weer rond 5 uur en ging gewoon doorslapen nadat ik naar de tijd keek... En nu is het dus hier 6.58 uur en getemperatuurd om 6.45 :s

Ik vind het raar... Ik doe het door onder mijn tong te zetten... Ook even onder linkerarm geprobeerd...

7. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik deed het eerst liggend en dacht 35.8?!! Zo laag, toen ging ik even zitten en nou 35.6 en weer even onder de arm en dan was het 35.2??!!

Huh ik snap het niet hoor... Normaal lees ik dat de gemiddelde rond 36.6 of iets is maar ik zit zo laag.. Het is de 1e keer dat ik temperatuur en gelijk al dit probleem.

8. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Als je slaapt hoeft lichaam niet zo hard te werken dus logisch dat je temperatuur daalt. 35,8 is niet raar hoor.
    Rectaal is het meest betrouwbaar en je moet ook altijd op dezelfde manier (rectaal dus) temperaturen.
    Onder je oksel is het logischerwijs "kouder" omdat je huid in direct contact staat met de lucht die kouder is.
    En overdag/savonds is je temperatuur zo rond de 37 graden omdat je kacheltje dan brand en je continu in beweging bent, eet etc.
    Als jij onder je oksel prettiger vind kan dat ook, maar dan moet je elke dag onder je oksel meten.
    Ik vind het niet schokkend!
    Gewoon door blijven temperaturen!

9. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Alleen rectaal, via de anus is betrouwbaar. Voor de rest sluit ik me aan bij bovenstaande uitleg over de lage temperatuur.

10. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Via de anus?? Nog nooit gedaan.. Wat voor thermometer moet je dan hebben?

11. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikzelf doe het onder mijn tong... Ummm ik raakte wel een beetje door de war.. Vond het erg laag in vergeleken met anderen.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.903
    15.577
    113
    Nabij Utrecht
    Dames, alleen rectaal of vaginaal temperaturen is betrouwbaar.
    Oksel, tong en oor zijn niet betrouwbaar.

En voor rectaal/vaginaal meten kan je een normale thermometer gebruiken. Daar gebruik je dus geen infrarood/voorhoofdsthermometer voor ;)

13. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar ik vind dat best raar om te doen, zeker wanneer je ongesteld bent :S ik weet dat het via de anus moet maar even proberen..

En even een vraagje, ik lees dat als je onder je tong temperatuurt, 0.5 graden erbij moet doen en via je anus 0.5 minder?

14. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Via de anus net maar toch gedaan, 36.3.. Verschilt toch niet veel.. En is dit betrouwbaar om op te nemen in je grafiek? Ik ben al een uur wakker maar ben gewoon in bed blijven liggen

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.903
    15.577
    113
    Nabij Utrecht
    Nee.... via je anus hoef je er niks af te halen. Dat komt omdat die temperatuur direct betrouwbaar is.

Via je tong moet je niet doen.
    Als jij met open mond hebt geslapen (wat je nooit kan weten) kan je temperatuur zomaar lager uitvallen dan je lichaamstemperatuur is. Daarom is dat niet betrouwbaar.
    Zelfde geldt voor onder je oksel. Dat is huidtemperatuur en dus niet betrouwbaar. En ook via je oor niet betrouwbaar. Want als je op je linkeroor het meeste/langste hebt geslapen en die temperatuur opneemt is hij hoger dan je lichaamstemperatuur.

Waarom is rectaal meten raar??
    In je kraambed moet je dat ook doen en ook bij je baby moet je rectaal meten.

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.903
    15.577
    113
    Nabij Utrecht
    Nee dat is niet betrouwbaar! 1x per dag rectaal temperaturen. Elke dag op hetzelfde tijdstip meten. Als je wakker wordt gelijk thermometer pakken en meten.
    Dus niet eerst blijven liggen voor een uur of eerst je bed uitgaan.

17. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke vanaf morgen doe ik het gewoon rectaal!! Vandaag skip ik dan gewoon in mijn schema.. Trouwens kan ik ook zo doen dat ik beide doe? Dus via de mond en dan weer rectaal?? Ik denk dat ik nog een thermometer ga halen

En nog een kleine vraag.. Maakt het uit of je met of zonder kleding slaapt? Heeft dat invloed op je temperatuur?

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.903
    15.577
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou het alleen rectaal doen omdat via de mond niet betrouwbaar is zoals ik al uitlegde. Dus waarom zou je het dubbel doen?

En of kleding kan uitmaken zou kunnen, maar dan alleen wanneer je veel switched (ene dag naakt slapen, andere dag dikke pyjama aan etc etc).

Bij mij heeft het geen invloed, maar dat wordt voor jou dus uitvogelen .

19. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks meid, nou ik doe het dan gewoon rectaal... Ben wel nu 4 dagen laat maar goed... Is de 1e keer..

20. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was weer gaan slapen voor 3 uurtjes en ging zomaar even weer testen (via de mond) en het was 35.5.. Haha ik denk dat mijn temperatuur gewoon laag zit wanneer ik dus wakker word

Is dat normaal?

Vanaf morgen doe ik het rectaal... Elke ochtend 6.30... Kijken hoe het dan erbij zit

Deel Deze Pagina