Goedenmorgen!! Ik ben nog opzoek naar leuke zinnetjes.. Eerste die ik nog nodig heb is een zinnetje over dat je liever geld of cadeaubonnen hebt. M'n eerste kindje had ik dit erop gezet: knuffels en kleertjes heb ik al genoeg in de kast, dus heb liever iets dat in een envelopje past. (Zoiets ff snel uit m'n hoofd) Verder ben ik nog opzoek naar een gedichtje Bij onze dochter hadden we deze: Welkom lief meisje zo mooi en klein. Het is niet te omschrijven hoe blij we met jou zijn. Je hebt twee kleine handjes, geef ons er allebei één. Dan leiden we je rond, totdat je zegt: "ik kan het wel alleen" Nu in verwachting van ons tweede kindje, een jongetje. Iemand leuke gedichtjes of zinnetjes? Inspiratie is hier ver te zoeken ! Ohja, ik ben niet opzoek naar een zin of tekstje uit t oogpunt van m'n dochter. Vind dat dit kaartje over hem gaat dus een tekst vanuit z'n ouders gezien zou ik mooi vinden.
Ik denk dat je gewoon zelf even goed moet googelen, er zijn zoveel sites, hier heb je bijvoorbeeld voor een tweede kindje: https://www.babyboefjes.nl/tekst-op-je-kaartje/geboortegedichten/geboortegedichten-voor-je-tweede-kindje.html
Deze tekst van Toon Hermans stond op het geboortekaartje van onze dochter: er zullen handen zijn die je dragen en armen waar je veilig bent en mensen die je zonder vragen zeggen dat je welkom bent
Wij hebben voor een songtekst gekozen. Een passage van het nummer My Light van Sully Erna: SULLY ERNA LYRICS - My Light
Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar ik zou nooit op een kaartje zetten 'ik wil liever iets dat in en envelopje past'... Daarmee verplicht je mensen dus eigenlijk om geld, al dan niet in de vorm van een cadeau kaart, mee te nemen als ze naar je baby komen kijken. Dat je een lijstje met cadeau tips hebt, zoals in Belgie heel normaal is, vind ik tot daar aan toe. Dan geef je mensen de optie een cadeautje uit te zoeken (binnen hun budget) waar je echt iets aan hebt. Maar met die zin zeg je eigenlijk dat je alleen tevreden bent als mensen geld meenemen. In mijn ogen is dat echt bizar, en komt het heel naar en ontevreden over. Ook al weet ik zeker dat je het zo vast niet bedoeld. Wil je helemaal niet afkraken, maar wilde het je toch meegeven, omdat het misschien iets is om over na te denken..
Bij de eerste dus wel gedaan.. Veel zetten er ook op cadeautip : 'envelopicoontje' Maar zo'n lijstje lijkt me ook wel wat! Alleen is dat in de praktijk ook handig ?? Hoe gaat dat in z'n werk?
Lijstje.nl bijvoorbeeld Je kunt dan zelf dingen invullen met link erbij. Mensen kunnen afstrepen wat ze hebben gekocht waardoor je geen dubbele dingen krijgt. En dan zet je lekker cadeaubonnen ook op het lijstje (je kunt ook kiezen dat het niet afgestreept kan worden). Heb je beide opties. Persoonlijk maak ik wel altijd zo'n lijstje, maar geef dit pas door wanneer mensen om tips vragen. Ik vind het namelijk ook erg leuk om te zien wat mensen zelf bedenken. Heb echt hele gave cadeaus gehad voor de kinderen die ik zelf nooit had bedacht. En ja, soms zit er iets tussen dat je niet zo leuk vindt. Dat kan dan mooi als 'vies wordt kleding' of r'eserve standaard in de tas' of het blijkt dat je kindje het wel heel leuk vindt (of de grote broer/zus is enthousiast).
Inderdaad nooit een envelop op een kaartje zetten. Mensen nemen voor de geboorte een kleinigheidje mee. Ze vinden het vaak leuk om iets uit te zoeken. En anders vragen ze het wel. Verder krijg je bij een 2e al veel minder bezoekers en nemen ze vaker cadeaukaarten mee. Met een envelop zeg je "hou je rommel maar ik wil geld". Terwijl ik vaak heel leuke en originele cadeaus heb gehad. En zelfs als het minder mijn smaak is ben ik blij met het bezoekje en de moeite.
Hadden wij ook. Prima toch! Ik zie het wel vaker! Liever dat dan dat ze met iets aankomen wat niet gebruikt.wordt. dat is pas zonde!
Mee eens. Ik vind het ook niet gepast bij een geboorte kaartje en krijg er altijd een naar gevoel bij. Alsof de ouders een flink cadeau verwachten en dat dat de hoofdreden is om langs te komen.