Tekst geboortekaartje bij IC baby

Discussie in 'Geboortegedichten' gestart door Rozanna, 1 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ha meiden,
    ik heb hier intussen al een aantal posts staan, maar heb nog een vraag!
    Wat zet je op het geboortekaartje, als je van tevoren al weet dat je kindje direct na de geboorte een tijdje opgenomen zal worden op de IC? En wij in het RmcD huis verblijven?
    M.n. als het gaat om 'teentjes tellen' (waar we in het begin niet zoveel behoefte aan hebben, alleen directe familie/vrienden zijn dan welkom).

Hoe kun je in 1 zin duidelijk maken dat we willen wachten met kraambezoek totdat de kleine thuis is en ook wij met de kleine daar bijgekomen en gesetteld zijn? Alle tips zijn welkom...
    We zijn trouwens GEEN voorstander voor een kraamfeest...

Heel erg bedankt voor het meedenken! :)

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zouden het leuk vinden als jullie een kaartje sturen, maar willen met bezoek graag wachten tot wij weer thuis zijn en we goed in staat zijn om lekkere beschuitjes te smeren

Misschien zoiets?

3. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Wij hadden ook zoiets. Ik geloof "hij ligt voorlopig in het LUMC en kraambezoek stellen we uit tot hij thuis is".

Wij waren die 4 maanden in het ziekenhuis ook erg terughoudend met bezoek. Ook ivm virusjes enzo. En toen we eindelijk na 4 maanden thuis kwamen zaten we ook niet te wachten op hele hordes en hebben we eerst een paar weken rust gepakt om aan elkaar te wennen.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij hebben een kaartje gestuurd zoals we dat bij een 'normale' bevalling zouden doen.
    We wilden gewoon een vrolijk kaartje zonder verwijzing naar de moeilijke start.
    Onze 'naasten' waren toch wel op de hoogte. Anderen staan echt niet binnen een week zomaar op de stoep.

5. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Ik zou - denk ik - ook een "gewoon"kaartje sturen, voorzien van telefoonnummers, en geen verwijzing maken naar de start van jullie kindje. Het lijkt me heel sterk dat mensen zonder te bellen direct op de stoep staan of jullie in het ziekenhuis komen bezoeken. En dan kun je altijd bij een belletje mondeling toelichten dat je liever even wacht met kraambezoek, omdat het een drukke en onzekere tijd is.

Sterkte!

6. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

onze zoon lag eerst op neonatologie en we wisten niet hoe het zou aflopen en wanneer hij naar huis zou mogen.
    wij wisten dit al met 14 weken zwangerschap en hebben op het kaartje gewoon gezet dat ze papa konden bellen voor een afspraak.
    iedereen in onze omgeving wist van de situatie en niemand kwam zomaar langs. in de ziekenhuis periode in het umcg alleen grootouders en ooms en tantes op bezoek geweest.
    toen hij later in het streekziekenhuis lag kwam af en toe verdere familie en vrienden op afspraak.
    tot het moment dat jij er geen behoefte aan hebt kan je dit aangeven wanneer mensen gaan bellen.

7. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Wij hadden een gewoon normaal kaartje met als enige toevoeging dat L. pat thuis komt na een onbekend aantal nachten. Je zou daar eventueel achter kunnen zetten: het kraambezoek moet nog even wachten

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wij hadden helemaal onderaan op de kaart:

* Ons meisje ligt nog in het UMCG ziekenhuis dus nog even geen visite thuis.

9. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Wij hebben de geboortekaartjes pas verzonden toen hij overgeplaatst werd naar het streekziekenhuis na 6 weken op de NICU te hebben gelegen. Dit was 6 maart. Op 8 april is hij thuisgekomen. Toen hadden we nog 3weken lekker zonder kraambezoek.
    Dit hadden wij op het kaartje staan:

Omdat ik zo'n haast had om op de wereld te komen,
    Zal ik tijdelijk nog in de couveuse moeten wonen.
    Beschuitjes smeren zal ik daarom nog moeten leren,
    Vanaf 1 mei kunt u voor een bezoekje eventjes telefoneren.

10. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Ik had: Finnley verblijft nog in het ziekenhuis., kraambezoek ontvangen wij liever thuis.

11. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties meiden! Het helpt ons wel om de juiste richting in te denken... Dit weekend de knoop doorhakken over de definitieve tekst...

Deel Deze Pagina