Hoi hoi, Mijn vriend is 2e Kerstdag jarig. Ik kan de taarten van de Multivlaai op 24 december ophalen. Is het gebak 2 dagen later nog goed/lekker?
Nou.....bedorven zal het niet zijn, maar hij wordt er vast ook niet lekkerder op....Kun je hem niet invriezen? Weet niet of dat kan?
ik weet niet hoe groot jouw vriezer is. Ik bedoelde meer of dat kon? Of de taarten dan lekker blijven.
Bij veel taarten kan dat inderdaad prima. Ts: Ik denk eerlijk gezegd dat het bij bewaren niet nog heel lekker is, bij vlaaien misschien nog een beetje alhoewel de koek droog zal zijn, maar bij taarten met slagroom zou ik het er niet op wagen. Zelf bakken een optie? Of bladerdeeg schelpjes kopen en vullen met vlaaifruit en slagroom bijv. zo gedaan en lekker..
Haha, nee dat gaat mijn vriezer helaas niet redden! Gezien jullie reacties, waag ik me niet aan de bestelling. Bedankt!
Nee, dat doe ik ook wel hoor, maar van taart "wat over is". zeg maar. Maar om nu dure vlaaien te halen en ze dan pas een paar dagen later serveren aan de visite zou ik echt zonde vinden hoor. Want het echte lekkere is er dan wel af. Ts: sommige supermarkten zijn open op 2e kerstdag, kun je daar geen taart bestellen? Dan zijn ze vers.
Nee dat is niet meer lekker, de slagroom is 2-3 dagen maar ik zou het niet meer als vers voor durven zetten. Zowizo vind ik vlaai erg snel 'vergaan' qua smaak. Maargoed, wij zijn een manlief die banketbakker is geweest gewend. Kwarktaart maken? Sneller, goedkoper en lekkerder als vlaai van 3 dagen oud!
Heb vant jaar bij mn schoonzus 5 dagen oude taartpunt gegeten.. Geen aanrader. Zou zelf taarten maken. Of een familielid vragen of je van hun vriezer gebruik mag maken
Ik heb een paar jaar bij de multivlaai gewerkt. Het Ligt eraan welke vlaai je haalt. De vlaaien met slagroom zijn een dag of twee goed te eten. De kruimelvlaaien en kersen/abrikoos zijn een aantal dagen langer houdbaar. (Bijna wel een week) Slagroom en vers fruit kan je niet invriezen, de rest wel, maar gaat altijd ten koste van de kwaliteit. Je kunt bij slagroom altijd goed zien of het nog kan, het wordt wat geler en harder als het niet meer goed is. En 'plakt' dan niet meer aan de vinger. Het kan dus wel, maar de kwaliteit is wel een stuk minder dan vers.
Hier halen we altijd taarten bij de multivlaai en houden vaak dan nog over en dat eten we zelf gerust nog 4 dagen erna op hoor, smaakt nog net zo goed! Gewoon in de koelkast bewaren geen probleem.