Symptomen per DPO - Deel 6

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DisneyMom, 12 jan 2024.

1. Gerda16

Gerda16 Lid

25 nov 2024
    5
    7
    3
    Vrouw
    Hoi!

Hierbij mijn lijstje:

1 t/m 3 dpo: niks
    4 dpo: slecht geslapen, moe
    5 dpo: slecht geslapen, moe, milde krampen, bij vlagen misselijk
    6 dpo: milde krampen, bij vlagen misselijk, paar druppels bloedverlies (innestelingsbloeding??)
    7 dpo: weinig eetlust, veel lucht opboeren
    8 dpo: goed geslapen, weinig eetlust, zware borsten, zwaar gevoel in onderbuik, bij vlagen misselijk, 's avonds milde krampen, veel lucht opboeren
    9 dpo: goed geslapen, weinig eetlust, zware borsten, 's avonds in bed erg misselijk met milde krampen in baarmoeder, veel boeren
    10 dpo: Misselijk in ochtend (nasleep van gister?), pijnlijke borsten en tepels, koude rillingen
    11 dpo: Negatieve test met eerste ochtendurine, pijnlijke borsten, eetlust is terug, pff ik heb t zo warm!

Nuschie, Kikii88, PrPe en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    211
    157
    43
    Vrouw

SHIT! Wat balen weer. Ik duim voor je dat het misschien nog wel weer de andere kant op gaat!

3. PrPe

PrPe Lid

16 nov 2024
    47
    30
    18
    Vrouw
    Ja dit herken ik. Ik heb al jaren veel last van mijn borsten tot inderdaad een dag in de menstruatie. Maar nu is het wel heel erg. Ook heel ergens obstipatie maar ik gok dat dat komt door de ovitrelle ofzo allebei. Ik durf geen signalen van mijn lichaam te zien als tekenen aan de wand.
    Het is dus echt afwachten tot 14 dpo. Heb vandaag wel een goedkoop testje gedaan om te kijken of de ovitrelle al uit mijn systeem is (IUI vorige week woensdag en ovitrelle de dag ervoor) en zag een indroogstreepje. Ga er gewoon van uit dat dat de ovitrelle is en wacht komende woensdag even af. Dan zijn we 14 dagen verder.

Nuschie vindt dit leuk.
  4. Kikii88

Kikii88 Actief lid

4 jun 2024
    115
    90
    28
    Vrouw
    Hoihoi,

Ik doe weer mee.

Na 24 rondes ‘zelf proberen’ zonder een positieve test, was het de vorige ronde(25) met ovulatie-inductie eindelijk raak. Helaas eindigde dat al snel in een vroege miskraam.

Eén cyclus overgeslagen om te herstellen en te ontzwangeren op aanraden van het ziekenhuis. Nu begonnen aan ronde 26, opnieuw met ovulatie-inductie (Letrozol 2,5).

1DPO 19-12: Zit niet lekker in me vel. Voelt toch wel dubbel om bezig te zijn met een eventuele nieuwe zwangerschap. Voel me verdrietig dat de vorige is misgegaan. Voor de rest geen lichamelijke klachten.

PrPe vindt dit leuk.
  5. Nuschie

Nuschie Lid

7 okt 2023
    66
    56
    18
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Daar ben ik wéééér.
    "Korte" samenvatting:
    Poging 11 - IUI met KID ( donorsperma i.v.m azoöspermie bij mijn man)
    PCOS - gebruik letrozol om een eitje te laten rijpen.
    Poging 4 is de enige poging die gelukt is, maar helaas niet bleef plakken. Toch geeft het hoop dat het dus wel mogelijk is.
    We gaan tot poging 12, daarna blijft alleen ivf/icsi over. Dus we hopen elke poging heel hard dat dit hem écht is!

Ik heb een lange onregelmatige cyclus, meestal de eisprong rond cyclusdag 20. Een enkele keer ook op dag 14, of 16, maar meestal 19/20. Mijn menstruatie duurt gemiddeld 8 dagen. De vorige keer opeens maar 5 dagen en nu deze cyclus duurde het 10 dagen voor het helemaal weg was. Geen pijl op te trekken dus. o_O
    Ik zit nu op dag 20, heb nu wel steekjes van het groeien van een eiblaasje, maar de ovulatietest is nog negatief. Ook al een keer gehad dat deze 's morgens vroeg nog negatief was, en door een voorgevoel 's middags nogmaals getest en toen wel positief. Dus nu test ik deze laatste dagen 2x per dag.
    Ik verwacht dat hij morgen positief is en dan begint bet hele circus weer.

16-12 Cyclusdag 20 - temp: 36,30 - ovulatietest nog negatief. Steekjes in eierstok rechts. Elastische afscheiding. Momenteel verkouden.
    17-12 Cyclusdag 21 - temp: 36,05 -inseminatie - een tempdip. Ovulatietest van clearblue nog negatief. Maar voelde aan alles dat ie misschien later op de dag positief werd. Op aanraden van het ziekenhuis gebruik ik die met de smiley. Als je het staafje er na gebruik uitklikt zie je 2 streepjes waar je niet naar mag kijken, doe het uiteraard toch. Die waren beide mooi donker opgelopen de afgelopen dagen. Dus ik heb een beetje gejokt en 's morgens doorgegeven dat ie positief was, zodat ik 's middags langs kon komen voor de inseminatie. Was te vroeg in het ziekenhuis dus nog even daar naar etos geweest want de CB testen had ik inmiddels opgemaakt. Dus nu "goedkopere" van etos genomen waarbij ik wél naar de streepjes mag kijken. Na de inseminatie een test gedaan, en beide even donker. Dus ik zit prima met de timing. Zaadcellen overleven immers toch tot 5 dagen.
    Ze kon overigens mijn baarmoeder weer niet vinden, die ligt diep en hoog. Die speelt weleens Verstoppertje. Dus ik heb daar een kwartier met een eendenbek gelegen. Toen ze uiteindelijk een collega haalde, die hem, of haar :roflmao: natuurlijk meteen vond. Die dame die ik in eerste instantie had, had ik vorige keer ook, zelfde verhaal. Misschien ligt het gewoon aan haar. o_O
    Toen ik daarna een half uur op de bus moest wachten ben ik de Hema ingelopen en heb een truitje gekocht van Takkie met een broekje en een rompertje. Had deze al eerder zien liggen, maar durfde hem vorige maand niet te kopen, maar heb het nu toch gedaan.

Sorry, ik ben niet zo kort van stof. :D
    Verder nog wat steken en krampen gevoeld. Kan van het eitje zijn, of van de inseminatie, of beide. Borsten worden wat gevoeliger. (Soms ook ronduit pijnlijk vanaf de eisprong)
    18-12 Cyclusdag 22 - temp: 36,43 - temp weer op normaal niveau. Nu afwachten wanneer deze oploopt. Momenteel wat lichte buikkrampen. Simpele ovulatietest gaf twee strepen van gelijke kleur.
    19-12 - cyclusdag 23 - temp: 36,47 - ovulatietest was minder donker, dus piek geweest en LH daalt. Vandaag verder niet echt klachten. Een enkel steekje in de eileiders en een beetje gevoelige borsten, die vast nog wel aanhouden de komende 2 weken.
    Hopelijk straks of morgen de eisprong.
    20-12
    21-12
    22-12
    23-12
    24-12
    25-12
    26-12
    27-12
    28-12
    29-12
    30-12
    31-12
    01-01
    02-01
    03-01

PrPe vindt dit leuk.
  6. ThoSu

ThoSu Lid

7 jul 2024
    40
    28
    18
    Vrouw
    Ik doe weer mee na mijn 3e opeenvolgende miskraam. Maandje pauze gehad ivm onderzoeken in België

Eisprong was 16 dec

0 dpo (16dec) - ‘s nachts naar het toilet, overdag diarree
    1 dpo (17 dec) - ‘s nachts aparte droom gehad
    2 dpo (18 dec) - vanaf 05:30 klaar wakker, weer heftig gedroomd. Maar nog niet zo heftig als dat ik bij de voorgaande zwangerschappen heb gemerkt. Ook staan de tranen in mijn ogen al de hele dag. Kan echt om alles huilen merk ik.
    3 dpo (19 dec) - ‘s nachts weer apart gedroomd. Ook was ik vandaag in de ochtend opvallend moe, terwijl ik prima geslapen heb. Edit: in de middag ook doodmoe, voel me echt een slappe vaatdoek. Lange werkdag vandaag dus ff doorbikkelen..
    4 dpo (20 dec) -
    6 dpo (21 dec) -
    7 dpo (22 dec) -
    8 dpo (23 dec) -
    9 dpo (24 dec) -
    10 dpo (25 dec) -
    11 dpo (26 dec) -
    12 dpo (27 dec) -
    13 dpo (28 dec) -
    14 dpo (29 dec) NOD -

7. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    211
    157
    43
    Vrouw
    Ik mag ook weer mee doen!
    Ronde 24 - 4e poging IUI met ovaleap

16-12 (CD20): Vanochtend een statische smiley op de CB ovulatietest. Eigenlijk stond er een IUI vandaag maar die is naar morgen verschoven. De hele dag flink opgeblazen (ironisch genoeg leek ik wel zwanger). Aan het einde van de dag begonnen de krampen. Dit keer zowel links als rechts. Misschien is dat omdat er links 2 eitjes en rechts 1 eitje op springen staan? Temperatuur: 36.41

17-12 (CD 21): Vandaag IUI! Ik merk dat ik het spannend vind omdat ik geen ovitrelle heb gezet dus niet een eisprong heb opgewekt. Ik ben dus toch een beetje bang dat we de eisprong mislopen. Maar aan de pijnlijke krampen van afgelopen nacht denk ik dat we wel goed zitten. En nu is een positieve test ook echt van mijzelf en niet door de ovitrelle! Mijn baarmoeder voelt wel echt beurs en anders dan bij een normale eisprong. Flinke temperstuurstijging maar dat kan ook te maken hebben met slecht slapen. Temperatuur: 37.31

18-12 (1dpo): Beetje mopperig gevoel vandaag. Ik mis de zon ook echt enorm maar dat is natuurlijk geen zwangerschaps symptoom haha. Het voelde zwaar om met de kids te werken vandaag. Nou helpt het ook niet mee dat die volop in de feestdagen "stress" zitten dus erg druk zijn. Maar kon toch ook echt wel minder hebben. Voel me warm en zweterig en mijn onderrug doet pijn. Borsten voelen zwaar maar dat was ook al voor mijn ovulatie zo. Mijn baarmoeder voelt vooral zwaar, niet echt pijnlijk meer, wat fijn is want de vorige IUI had ik best wel krampen en bloeding na de inseminatie. Eigenlijk voelt alles zwaar en ben erg moe, zoals gewoonlijk. Oh en, ik heb super behoefte aan zoutigheid. Ik heb bifi worstjes gekocht haha. Temperatuur: 36.77

19-12 (2dpo):
    Erg moe vandaag. Voel me hangerig en huilerig. Mijn borsten doen pijn en zijn opgezet. Ben snotterig en heb hoofdpijn. Hopelijk word ik niet ziek! Lage rugpijn en krampen zijn weg. Temperatuur: 36.83
    20-12 (3dpo):
    21-12 (4dpo):
    22-12 (5dpo):
    23-12 (6dpo):
    24-12 (7dpo):
    25-12 (8dpo):
    26-12 (9dpo):
    27-12 (10dpo):
    28-12 (NOD):
    29-12 (12dpo):
    30-12 (13dpo):
    31-12 (14dpo):
    1-1 (TESTDAG):

PrPe vindt dit leuk.
  8. PrPe

PrPe Lid

16 nov 2024
    47
    30
    18
    Vrouw
    Sterkte meid! Kan je voorstellen dat het heel dubbel is.

Kikii88 vindt dit leuk.
  9. Kikii88

Kikii88 Actief lid

4 jun 2024
    115
    90
    28
    Vrouw
    Lief, dankjewel! Hoe is het nu met jou? En met je partner na het slechte nieuws wat jullie onlangs hebben gehad?

Hoeveel DPO zit jij trouwens nu?

PrPe vindt dit leuk.
  10. ThoSu

ThoSu Lid

7 jul 2024
    40
    28
    18
    Vrouw
    Dikke knuffel!!!

Kikii88 vindt dit leuk.
  11. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    211
    157
    43
    Vrouw
    Ik kan me heel goed voorstellen dat het nu allemaal heel dubbel is. Het was ook gewoon een flinke klap!
    Rustig aan en heel veel sterkte! Dikke knuffel!

Kikii88 vindt dit leuk.
  12. PrPe

PrPe Lid

16 nov 2024
    47
    30
    18
    Vrouw
    Ik zit op dag 9DPO en 10 na de ovitrelle. Zit vooral in de wachtstand en reken nergens op. Zeker omdat ik vaak merk dat je lichaam je voor de gek houdt als ik het wel als signalen op ga vatten. Mijn partner is weer over tot de orde van de dag haha. Die kan dat echt een stuk makkelijker loslaten. Ik wacht vooral op mijn menstruatie zodat ik weer voor de volgende ronde IUI kan gaan.

Lexyloo vindt dit leuk.
  13. Kikii88

Kikii88 Actief lid

4 jun 2024
    115
    90
    28
    Vrouw
    Ah 9DPO al, ik hoop zo dat je geen volgende ronde IUI nodig hebt en dat je met kerst een positieve test hebt.

Zo herkenbaar wat je zegt over signalen. Ik vind het altijd een lastig moment zo rond 9DPO, telkens een beetje spanning als je naar de wc gaat, of je bloed gaat aantreffen in je onderbroek. En dat heen en weer geswitch qua gedachte en gevoel, of het nou wel of niet gelukt is.

Haha, ja mannen zijn daar doorgaans een stuk beter in. Maar goed alleen maar fijn voor hem dat hij er niet zoveel last meer van heeft!

Lexyloo en PrPe vinden dit leuk.
  14. Tesske95

Tesske95 Nieuw lid

Gisteren
    2
    3
    3
    Vrouw
    Hi allemaal! Ik schrijf en lees graag met jullie mee!

November 2023 ben ik bevallen van onze dochter, het duurde precies een jaar voor ik zwanger was van haar. Nu zijn we sinds deze cyclus begonnen voor een tweede wondertje. Mijn cyclus is sinds 9 weken na de bevalling weer heel regelmatig (29 dagen). Wel heb ik steeds een late ovulatie (+- dag 22) en heb ik de eerste 10 maanden een hele korte LF gehad van 4-5 dagen. Mijn vorige cyclus had ik een LF van 9 dagen. Mijn LF is nooit heel veel langer geweest. Mijn eisprong was 13 december, getest met ovulatietesten.

1 DPO: niets
    2 DPO: niets
    3 DPO: niets
    4 DPO: Steekjes in baarmoeder, veel plassen
    5 DPO: Steekjes in baarmoeder, veel plassen, obstipatie
    6 DPO: Steekjes in baarmoeder, veel plassen, obstipatie, opgeblazen/winderig
    7 DPO: Hele lichten menstruatiekrampen, veel plassen, licht last van onderrug, gevoelige borsten. In de middag bij afvegen wat licht roze/rood bloedverlies. Bij toiletbezoek later alleen wat bruinverlies, daarna niets meer. Menstruatiekrampjes lijken te verdwijnen en maken plaats voor wat last van darmen.

Bij mijn menstruatie gaan altijd gelijk alle sluizen open, maar voor een innesteling leek het me weer wat 'veel'. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik geen innestelingsbloeding gehad, dus ik heb geen vergelijking :o: Innesteling of toch menstruatie? Spannend weer dit! o_O

ThoSu, Lexyloo en PrPe vinden dit leuk.
  15. PrPe

PrPe Lid

16 nov 2024
    47
    30
    18
    Vrouw
    Klopt ja. Al is mijn menstruatie meestal pas tussen dag 30 en 35 dus ik denk op zijn vroegst maandag pas iets merk (dag 32) qua menstruatie. En ondanks ik weinig hoop heb is het toch spannend. Geswitch is ook herkenbaar ja!

16. TheStitcher

25 sep 2024
    96
    47
    18
    Vrouw
    3/4/5 dpo: heel erg moe, viel spontaan in slaap en extreme trek in dingen die ik al jaren niet heb gegeten
    6 dpo: kramperig, agressief, hongerig. Kan niet stoppen met eten.
    7 dpo: soort van een mist in mijn hoofd. Kan me niet concentreren, nog steeds moe, opgeblazen en kramperig
    8 dpo (vandaag): al het leuks van de afgelopen dagen bij elkaar en ik meen een positieve test. Nog te vroeg om het te beseffen en accepteren.

Bijgevoegde bestanden:

xRMC, Bluetique, ThoSu en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    211
    157
    43
    Vrouw
    Die mannen toch haha. Het helpt natuurlijk dat zij eigenlijk geen poespas aan hun lijf hebben. Wij moeten prikken en doen. Natuurlijk is het dan makkelijker loslaten!

Ik zit ook in de wachtstand. Probeer er minder mee bezig te zijn want de kans is toch niet mega groot deze maand. Na onze vakantie hebben we een gesprek en dan gaan we wel weer verder zien!
    Wel moeilijk want denk nog steeds bij elk pijntje, is het iets? Maar probeer dat zoveel mogelijk geen aandacht te geven en niet halve dagen bezig te zijn met googlen enzo. Het helpt wel dat de feestdagen en onze reis er aan komen!

PrPe vindt dit leuk.
  18. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    211
    157
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Mooie test ook al voor 8dpo volgens mij.

Ik herken jouw 3,4 en 5 dpo haha. Ik heb dus ook echt bijna ontstopbare honger. Gister ineens super veel zin in ragout (gelukkig is het bijna kerst en staat dat volop in de winkel. Denk ook dat zo'n schap vol de trigger is geweest maar kon echt niet meer stoppen er aan te denken haha)

PrPe en TheStitcher vinden dit leuk.
  19. Tesske95

Tesske95 Nieuw lid

Gisteren
    2
    3
    3
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

20. TheStitcher

25 sep 2024
    96
    47
    18
    Vrouw
    Ik reed gisteren bijna 3 keer door de bocht. Honger is niet te stillen en kan drummen op mijn buik, zo opgeblazen haha. Ik vermijd de oliebollenkraam. Anders is er geen houden aan!

vergeten te melden, sinds 5 dpo ook heel erg grieperig. Sinds gisternacht snotterig.

Deel Deze Pagina