Inleiden dmv ballonkatheter

Discussie in 'De bevalling' gestart door 1982Justme, 28 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Hoi meiden,

Aanstaande maandag wordt ik ingeleid dmv ballonkatheter.
    Wie wil haar ervaringen met mij delen?

# Hoever was de ontsluiting en verstrijking vd baarmoedermond al gevorderd voor het inbrengen?
    # Moest je in het zhuis blijven en welke controles werden er tussentijds gedaan? (CTG?)
    # Na hoeveel tijd viel de ballon eruit?
    # Hoe verliep de bevalling verder?

Bedankt alvast voor het delen!

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik ben ingeleid door middel van een ballon.

# ik had 1 cm ontsluiting en was half verstreken.
    # ik bleef in het ziekenhuis, na het plaatsen werd er een ctg gemaakt om te kijken hoe ik en de baby reageerden. Ctg was goed en ik mocht gaan slapen.
    # de ballon is op vrijdagavond rond 21.00 erin gezet, rond 7.30 kwam die vanzelf eruit.
    # om hoe laat de vliezen zijn gebroken weet ik niet meer ;) , uur gewacht op weeën, kwamen niet dus toen aan de weeën opwekkers en om 19.32 lag er een baby op mijn borst. Ik ben dus nog geen 24 uur na het plaatsen van de ballon bevallen.
    Na de bevalling mocht ik nog een nachtje blijven omdat ze er de ruimte voor hadden. Was ook wel fijn, een nachtje hulp krijgen ipv wachten op hulp van de kraamzorg oid ;) op zondagochtend om 11.00 waren we thuis.
    Geniet nog even van het wondertje in je buik en alvast veel succes aanstaande maandag!

3. 1982Justme

Bedankt mimimama, duidelijk verhaal.
    Natuurlijk is elke bevalling weer anders en om eerlijk te zijn voel ik me best relax en kan ik het wel over me heen laten komen. Maak me alleen druk over oppas voor de grote zus... Wil dat zij er zo min mogelijk last van heeft dat ik er niet ben.. Haha stom he waar je dan mee bezig bent..

4. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Elke bevalling is zeker anders ja ;)
    Wij maakte ons beetje druk over de naam... De ochtend voor de opname werd er gezegd dat het een meisje zou zijn terwijl we zeker 6 keer hadden gezien dat het een jongen is ;) we hadden wel een jongensnaam maar geen meisjesnaam.. Na de bevalling hebben we nog een keer extra tussen de beentjes gekeken, is het echt een jongen?! :D haha.

5. Mandy84

Mandy84 Actief lid

5 okt 2013
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vorige zwangerschap met 38.5 ingeleid dmv balloncatheter.
    Het werkt volgens mij in ieder zkh anders.
    Smorgens moest ik me melden en werd de catheter geplaatst.
    er werden verschillende keren een CTG gemaakt., ik geloof iedere 4 uur. Mocht tussendoor wel gewoon van de kamer en rondwandelen enzo.
    Savonds werd de catheter verwijderd (niet uitgevallen).
    Volgende ochtend ingeleid door middel van weeenopwekkers en vliezen gebroken. Savonds om 21.25 had ik mijn zoon in mijn armen.
    Ik mag ook volgende week maandag weer!

6. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Spannend! Alvast veel succes!

Ik ben zelf ook ingeleid met ballon.
    Met 42 weken moest ik me 's ochtends melden. Rond 9.00 uur werd er een ballon catheter geplaatst. Mijn baarmoedermond was hooguit voor de helft verstreken, nog geen enkele ontsluiting verder. Na het plaatsen heb ik 3 harde buiken gehad en daarna niks meer gevoeld, ik had er zelf dus een hard hoofd in. Die dag moest ik blijven en heb ik 2 CTG's gehad. De volgende ochtend mocht de ballon eruit, want hij was er nog niet zelf uitgevallen. Bij onvoldoende opening moest er een nieuwe in, maar ik had zowaar 3 cm ontsluiting, dus op naar de kraamkamers.
    Om 9.00 uur vliezen gebroken door verloskundige, om 10 uur aan de wee-opwekkers want ze kwamen zelf niet sterk genoeg opzetten en om 17.31 is mijn zoontje geboren. Om 21.30 mochten we naar huis!

7. 1982Justme

Thanks voor jullie reacties! Zijn jullie mannen de hele dag bij jullie gebleven? Van mij hoeft dat namelijk niet maar krijg hem niet overtuigd.. Ik denk dat ik alles maar los moet laten er er vanuit gaan dat er sowieso de eerste dag niet heel veel gebeurt..

En Mandy leuk dat je dezelfde dag wordt ingeleidt! Spannend!

8. 1982Justme

Haha leuk!!!

9. Mandy84

Mandy84 Actief lid

5 okt 2013
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man is er wel bijgebleven en doet dat volgende week weer. Wel zo gezellig als je de hele dag moet 'wachten' dus gezellig een spelletje doen, wat lezen en tv kijken. Man ging savonds weer naar huis en was de volgende ochtend om 7.30 weer paraat (toen was ik inmiddels al verhuisd naar verloskamer)

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Mijn man is er ook, op het avondeten na, de hele tijd bij gebleven. Hij is wel thuis gaan slapen op de avond van het plaatsen van de ballon. Maar echt goed geslapen had hij niet die nacht... miste toch zijn aangespoelde walvis (lees: zo voelde ik me de laatste dagen voor de bevalling) in bed :p en het contact met de baby voor het slapen. Ik heb toen wel geslapen met slaap medicijnen omdat het al de 3e nacht op rij was dat ik veel te weinig had geslapen, moest toch energie krijgen.
    Ml heeft nog foto's gemaakt toen ik aan het infuus lag ;) voor de fun haha :D

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik had nog helemaal geen ontsluiting, met moeite een halve cm, toen ze de ballon inbrachten om 7 uur in de ochtend. Om 17 uur viel ie eruit. Volgende ochtend gingen ze pas verder (moest wel in zkh blijven mijn man bleef bij me, ik kreeg zware slaappil) toen bleek ik nog maar 1 cm ontsluiting te hebben. Vliezen kregen ze niet gebroken stond geen druk op want baby lag te hoog. Ze wilden beginnen met weeën opwekken maar eerst echo toen lag ze ineens in stuit (tijdens die slaappil misschien gedraaid??) Hele inleiden ging niet door en om 13.10 is ze geboren via keizersnede.

12. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    # Hoever was de ontsluiting en verstrijking vd baarmoedermond al gevorderd voor het inbrengen?
    - Ik meen dat ik 1cm ontsluiting had

# Moest je in het zhuis blijven en welke controles werden er tussentijds gedaan? (CTG?)
    - Jeetje, nog geen jaar geleden en ik weet het niet precies meer. Volgens mij mocht ik na het inbrengen naar huis, maar ik twijfel of er van te voren nog een CTG gedaan was.

- Ik kreeg lichte weeen van de ballon en ik had het idee dat hij was losgelaten maar ik durfde zelf niet teveel aan dat touwtje te trekken. Rond 19:00 ben ik die avond naar het ziekenhuis gegaan en daar is geconstateerd dat de ballon inderdaad was losgelaten. Ik weet dus niet exact sinds wanneer hij los had gelaten, maar wel best vlot. Ik lag een nacht naast iemand en die verloor hem na 24 uur.

- Op zich goed, na het verliezen van de ballon kon ik weer naar huis. Ik ben die dag erna aan de pomp gehangen. Alleen op het eind een weenstorm en ik bleek een sterrenkijker te hebben. Toch gewoon een natuurlijke bevalling zonder kunstverlossing.

13. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had 1 cm ontsluiting

Ja, maar ik had een gevaarlijk hoge bloeddruk en mocht daarom niet meer naar huis. Om half elf ging de ballon erin, 's middags een CTG en 's avonds een. Verder geen controles tot de ballon eruit was.

12u, wel had ik dan al 5 cm ontsluiting.

23:00 eerste weeën, 23:30 ballon eruit, 4:05 begonnen met persen, 4:20 kleine man geboren.

14. 1982Justme

He meiden, bedankt voor jullie reacties!
    Ik kan er zeker wel vanuit gaan dat de ballon 12/24 uur zit en dan gaan ze waarschijnlijk pas de volgende ochtend weer verder (als ie er met 12 uur uitvalt).
    Nou ik ben benieuwd!

15. 1982Justme

Morgen is het zover! Ik ben zo zenuwachtig!
    Ben de hele week ziek geweest. Grieperig, blaasontsteking en heftige maag/darm reacties op de kuur.. Onwijs slecht geslapen.. Kreeg ook ineens nesteldrang en ben mezelf aardig voorbij gelopen.. Zo stom!!
    Nouja, vanavond lekker heet douchen, paracetamolletje en hopelijk slaap ik dan een beetje!

16. MCR

MCR Actief lid

26 sep 2013
    278
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik reageer ff heel snel zonder alle andere berichtjes gelezen te hebben. Ik heb ook een ballonkatheter gehad. Op dat moment had ik al twee cm ontsluiting. De catheter is er de hele nacht in gebleven en ik heb toen in het ziekenhuis overnacht. Nadat de catheter was ingebracht heb ik aan het ctg gezeten. Volgende ochtend (07.30) is de catheter verwijderd, vliezen gebroken en ben ik aan de weeënopwekkers gegaan. Ik had op dat moment 5 cm ontsluiting. Om 14.02 is mijn zoon geboren. Ik kijk er positief op terug.

17. 1982Justme

Thanks voor je reactie! Begrijp ik goed dat hij bij jou ' s avonds is geplaatst?

18. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @1982justme: heel veel succes morgen! Ik hoop dat het vlotjes verloopt!
    En die nesteldrang, hoort erbij hihi. Ik wilde een paar dagen voordat het ging rommelen de hele badkamer blinkend hebben want ohjee, de kraamzorg zou een vuile badkamer aantreffen :D haha. Nu kan ik er hard om lachen, op het moment van poetsen niet.. Zie me nog zitten op een krukje in de badkamer de tegels schrobben ;)

19. 1982Justme

Haha erg he! Heel herkenbaar. Had het bij de 1e ook hoor. Maarja toen was ik niet ziek 😯

20. Mandy84

Mandy84 Actief lid

5 okt 2013
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    1982justme veel succes morgen!

Deel Deze Pagina