Strakke broek?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bo20, 11 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi hoi :) ,

Even snel een vraagje: kan het zo zijn dat een strakke broek ervoor zorgt dat je een vervelend gevoel krijgt in je buik? Ik moet namelijk elke keer mijn knoop los doen.. anders voelt het afschuwelijk..

Maar wil ook nog geen nieuwe broeken gaan aanschaffen, zo direct kan ik ze weer weg doen omdat mijn buikje nog groter groeit..

Is een strakke broek dus schadelijk voor de beeb?

2. Niet meer actief

hoi meid
    ik heb er ook al last van
    en doe ook steeds knoop open en thuis gelijk weer trainingsbroek aan
    en weet niet of het kwaad kan

3. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Volgens mij geef je antwoord op je eigen vraag.

Komt het door de strakke broek dat je last krijgt van je buik?

Even snel een vraagje: kan het zo zijn dat een strakke broek ervoor zorgt dat je een vervelend gevoel krijgt in je buik? Ik moet namelijk elke keer mijn knoop los doen.. anders voelt het afschuwelijk..

Waarom dan geen zwangerschaps broek aanschraffen?

Eens te strakke broek is nooit goed...

4. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Als je zelf al zegt dat je bovenste knoop los moet omdat het prettiger zit en omdat je anders een vervelend gevoel krijgt, lijkt t me wel verstandig om niet die strakke broek meer aan te trekken.

Echt kwaad voor de baby kan het waarschijnlijk niet maar ik zou voor lekker makkelijk gaan.

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb al 2 broeken hangen die niet eens meer dicht willen :oops: nu ben ik al niet 1 van de slankste maar dat ze nu al niet meer dicht gaan .

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ja kan absoluut een vervelend gevoel geven een te strakke broek. wat bij mij erg lekker zat waren die elastische broeken, niet heel erg modieus maar wel lekker.

een zwangerschapsbroek zit misschien nog niet echt lekker. ik heb mijn spijkerbroeken al vrij snel onderin de kast kunnen leggen want die zaten echt niet lekker.

7. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ja, dat is zo.. Maar ik draag voor mijn werk altijd een pak en vindt het zonde om nu een nieuwe aan te schaffen en over 2 weken weer een nieuwe.. :(

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

nou dan zou ik eens bij Miss etam gaan kijken. voor niet al teveel geld leuke nette zwangerschapsbroeken. dan eentje zoeken met een hele elastische band. je moet je wel lekker voelen in je kleding

9. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    ik had precies hetzelfde elke keer als ik ging zitten irriteerde mijn broek(terwijl die echt niet te strak zat als ik rechtop stond), en deed ik de knoop los, na 4 weken was ik dacht echt zat, en nu sinds vorige week draag ik of een trainingsbroek, of een zwangerschapsbroek, ik heb de zwangerschapsbroek wat aan de grote kant gekocht zodat ik er nog een beetje in kan groeien.

of het kwaad kan weet ik niet, maar ik zelf heb gekozen voor comfort ipv irritatie

10. Sijke

Sijke Bekend lid

Hoi,

ik had precies hetzelfde. Ik heb bij ongeveer 8 weken wel een zwangerschapsbroek gekocht en daar heb ik echt geen spijt van gehad. Bij miss etam hadden ze broeken die heel glad aansluiten en hoog over je buik zitten maar er verder uitzien als een normale broek (dus niet extra laag of met een groot stuk ofzo). Die broek die ik toen gekocht heb pas ik nu nog, en mijn buik is behoorlijk! Juist zo handig aan die zwangerschapskleding dat er superrek inzit maar ook dat het dus meegroeit. Ander fijn merk is Noppies (zelfde soort model). Zo'n broek combineert ook prima met andere, gewone kleding en dan bedoel ik bijv. colbert of shirts etc. die vaak wat langer wel passen.
    Ik vond het eerst een probleem dat mensen op het werk dan misschien zouden zien dat ik zwanger was, terwijl ik het daar pas met 12 weken wilde vertellen. Maar niemand ziet dat dus, terwijl als je loopt te puffen met je gulp open of als je uit je gewone broek krakt dat wel opvalt :D

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ben het helemaal met Sijke eens.

Het kan trouwens geen kwaad voor je beeb, die zit echt wel comfortabel. Wat je voelt zijn je darmen die in de knel komen. En dat voelt niet prettig zoals je nu merkt. Ik heb ook al snel een nette zwangerschapsbroek gekocht en heb hem echt mn hele zwangerschap kunnen dragen. In het begin sloeg ik die enorme hoge band dubbel, later paste mn buik er helemaal in.

12. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Wat fijn om te lezen dat het bij jullie ook al zo vroeg begint. Ik ben nu 13 weken zwanger en mijn broeken beginnen nu strak te zitten. Hoop echt van harte dat ik niet dicht groei in mijn zwangerschap. Ga zaterdag maar eens naar Miss Etam...

13. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik heb ook erg vroeg een zwangerschapsbroek moeten kopen en dat was ZO fijn. Ik voelde me veel comfortabelere en het zag er veel beter uit. Je kunt zo'n band van zo'n broek verstellen dus ik draag die broeken nu nog steeds.
    Ik vond het echt een opluchting!

14. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    hoihoi

ik begin dat nu een beetje te krijgen dat mijn broeken gewoon niet meer lekker zitten en dat de bovenste knoop en soms een stuk van de rits open moet.
    Ik denk zodra het knelt of te strak zit moet je inderdaad gaan denken aan positiekleding. Ik denk dat ik het binnenkort ook maar aanschaf al lijkt het naar mijn idee zo snel al nu.

groetjes anita

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb alleen maar 100% katoenen jeans en die geven echt niet mee. ik hed afgelopen maandag een zwangerschapsjeans gekocht! erg vroeg dus, maar het is een zegen hoor, niks geen geknel en open ritsen en knopen meer ;)

16. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    ik ook! Ik paste voor het eerst zo'n broek in het pashokje en toen had ik al zoiets van : pfff wat een verademing zeg!

17. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    laatste keer dat ik spijkerbroek aan wilde, kon alleen de gulp nog maar dicht, nou dat is helemaal niks. die broek gaat niet meer aan, heb nu via wehkamp een heerlijk positiebroek gekocht (tis net een zwarte huisbroek). en mn vriend zit constant in mn kont te knijpen, want hij vind het stofje zo heerlijk zacht... ;) en trouwens die broeken groeien toch met je buik mee?

18. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Vandaag ook de hele dag met m'n knoop van m'n spijkerbroek open rondgelopen, ben nog zo kort zwanger maar het zit echt niet lekker meer, moeten m'n darmen zijn toch? Heb sowieso al gevoelige darmen misschien dat die extra opspelen bij al die hormonen, weet iemand dit?
    Ik durf nog geen zwangerschapskleding te halen hoor, eerst m'n echo afwachten.
    Kuzzy Es

19. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    In het begin had ik ook dat alles te strak zat, gelukkig had ik ook veel andere opties in de kast. Grappige alleen was dat na een week of tien de buik weer verdween en besloot om met 18/19 weken terug te komen en te blijven (voorlopig dan he ;))!

20. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi ik heb in het begin een elastiekje om mijn knoop heen gedaan dan kun je je broeken nog even dragen.

Deel Deze Pagina