Ik wil er 1 voor mijn vloeren. Ik heb tegels met reliëf, zeil, laminaat en een houten vloer. Welke hebben jullie en is het een aanrader?
Wij hebben er eentje van het merk Shark Professional Slim Steam Pocket Mop. Hebben alleen laminaat in huis en tegels in het toilet, washok en badkamer. Ik vind het een fantastisch ding en het voelt altijd lekker hygiënisch als alles weer gedaan is (ook haal ik hem door het bad en langs de glazen douchewand). Enkel moet je hem op je laminaat niet te lang op 1 plek houden, hierdoor zou je namelijk kieren tussen je laminaat kunnen krijgen. Voor de rest maakt hij super schoon en ben ik er dik tevreden mee. Het is een wat duurder apparaat maar zijn geld dubbel en dwars waard en ik vind dat het beter schoon maakt dan een normale dweil, swiffer oid.
Black and decker De prijs is afhankelijk van het aantal accessoires. Wij hebben de 11 in 1. Ook met handschoen en borsteltjes. En een carpet glider. Maar dat gebruik ik allemaal maar af en toe. Voor hout, laminaat en tegels gebruik ik de steamer, zo fijn! Je pakt m er makkelijk bij en de vloer wordt brandschoon. Het reliëf zal alleen niet lukken, ben ik bang.
Bedankt voor de reacties. Ik wilde heel graag een slede ook omdat we hem niet alleen voor vloeren gaan gebruiken. Ik heb de Kärcher SC 3 besteld
Ja ik heb een black&decker. Verschillende standen ook voor verschillende soorten vloeren. Erg tevreden over
Volgt even! Wilde toevallig ook een topic openen! Wilde een wat goedkopere van Black en Decker, bij BCC voor 89 euro Iemand toevallig ervaring?
Ik volg ook want wilde de karcher 3 bestellen. Maar je kunt die dus ook op laminaat gebruiken? Lijkt me super handig ding!
Ik las dus reviews op het internet en veel zeggen dat de karcher nogal eens wat water achterlaat. Nb: zelf géén ervaring mee, maar dacht ik zeg het even!
Weet niet meer welk model van Kärcher, lijkt wel op de 3. Heb nu deze. Deze veel sneller gebruikers klaar, lichter om er bij te pakken en handzamer om mee naar boven te nemen om te dweilen. Betere regelbare stoom voor verschillende vloeren. Droger in gebruik daardoor. Ja ben er blij mee https://www.coolblue.nl/product/756560/black-decker-11-in-1-steam-mop-met-steamitt-steamburst.html?cmt=c_a,cp_6445441580,a_76086767759,t_pla-405794029383,n_g,d_m&gclid=EAIaIQobChMIwMOwtrj14wIVGuR3Ch38OQq7EAQYASABEgJhpvD_BwE
Wij hebben zelf de Black & Decker 11-in-1 Steam-mop met SteaMitt & Steamburst. Hiervoor hadden we een 7-in-1. Die we 2,5 jaar hebben gehad en 2x hebben moeten laten repareren. En dat terwijl we hem misschien 1x per week gebruiken. Bij de derde keer dat ie kapot was viel dat net buiten de garantie.... dus dat was erg balen. Toen we de 11-in-1 bij Coolblue kochten kregen we eerst 2x een exemplaar met een fabrieksfout, voordat we een goede hadden. Ik ben dus niet zo positief over Black & Decker. Maar het ding lijkt me wel handiger dan een Kärcher, vandaar dat we hem hebben gekocht... Helaas laat deze Black & Decker wel strepen achter en een doffe gloed op het laminaat. Dus zo af en toe dweilen we gewoon nog met een Action dweil.
Oh das wel echt pech! Hier geen problemen en gebruiken hem minimaal 3x per week. Dat het laminaat dof wordt herken ik wel. Maar dat was bij de Kärcher ook zo. Mocht iemand daar nog een geniale tip voor hebben?
Wij hebben ook een karcher, een wat ouder type en nooit problemen gehad. Hij heeft 2 standen, voir de houten vloer gebruik ik de lagere stand, voor de rest de hogere stand. Het enige nadeel vind ik dat het vrij lang duurt voor hij gebruiksklaar is en dat je niet tussendoor water kunt bijvullen (moet eerst afkoelen). Maar nieuwere types zijn sneller en kun je wel bijvullen, dus als hij ooit stuk gaat (is echt heel duurzaam), koop ik weer een karcher
Deze hebben wij dus ook. Nu een jaar. Gebruik m meerdere malen per week op 3 verdiepingen. Nooit kapot geweest en geen fabrieksfouten.
Wij hebben de Kärcher sc3 nu een kleine week en wat werkt hij top. De voegen blinken ons nu tegemoet. Blij mee!
Ik heb gisteravond ook de karcher sc3 besteld. Heb hem net voor het eerst uitgeprobeerd. Werkt inderdaad prima. Ik had wel een paar praktische vragen, wellicht weet jij een antwoord (al heb je het pas een week). - doe je die dweil waar de stoom door gaat (bij poetsen vloer) tussendoor nog uitwassen? Of heb jij meerdere dweilen? Of doe je gewoon alles met dezelfde? En mag je die gewoon in de wasmachine stoppen? - Is het de bedoeling dat je hem gebruikt zoals je een stofzuiger gebruikt? Dus gewoon dat soort bewegingen maken of moet je hem heel lang op de tegels houden? - Als je klaar bent gooi je dan het water weg wat er nog in zit of laat je dat gewoon zitten? - Als je de wandtegels wilt reinigen welke accessoire gebruik je dan? Sorry voor alle vragen....
Ik heb een ouder type, maar zal toch een paar vragen beantwoorden. Ik heb een extra doekenset gekocht, dus heb nu meerdere, dat is wel handig. Ik was ze op 60 graden, aangezien ze ook tegen stoom kunnen, lijkt me dat dat geen probleem moet zijn. Ik gebruik hem op de vloer idd met stofzuiger beweging, kan hem ook niet lang op 1 plek houden, want houten vloer hier. Op de tegels in de badkamer gebruik ik hem ook zo, hoewel ik daar uiteraard wat makkelijker vaker over dezelfde plek ga. Ik laat het water er in zitten, maar we hebben hier heel zacht water, zou hem denk ik wel legen als het water hard zou zijn. Accessoires zijn vast niet hetzelfde, maar ik heb zo’n kleiner voetje waar doekjes om kunnen voor bijvoorbeeld bekleding, maar zonder doek ook nog als borstel gebruikt kan worden. Die is wel handig voor wanden.