Hoi dames, We hebben een rode stoffen bank. Prachtig ding maar icm met hond en kids wordt hij erg vuil. Ik wil hem gaan reinigen en denk dat ik een stoomreiniger nodig heb, want hoe maak je het anders mooi schoon? Ik had altijd een Karcher stoomreiniger. Die heb ik uitgeleend en nooit meer terug gehad "hij was kwijt". Enfin. Jammer dus. Een nieuwe kopen vind ik eigenlijk een beetje belachelijk. Maar waar kun je een stoomreiniger huren die dus is bedoeld voor een bank te reinigen? Op internet vind ik nl vooral het huren van hogedrukreinigers (voor tuin dus.). Iemand tips?? (Ook evt voor andere manieren om de bank te reinigen?)
Wij reinigen onze stoffen bank 2 a 3 keer per jaar met een tapijtreiniger. Huren we bij de Karwei voor 4 uurtjes. Zijn dan 13 euro kwijt. Er wordt niet gegeten/gedronken op de bank door de kids, en de hond komt er sowieso niet op, maar ik verbaas me altijd hoeveel viezigheid er uit komt.
Ik had een tapijtreiniger gehuurd bij Gamma en een opzetstukje voor de bank. Ideaal! Kostte me een heel weekend 17,50 (incl opzetstukje van 2,50) Een bekledingreiniger van HG erbij en je kan je bank aanpakken. Doe ik 2 x per jaar
Let er alleen wel op dat je je bank niet te nat schoonmaakt, als de veringen in je bank gaan roesten irriteer je je kapot aan het piep- en kraakgeluid
Ah super meiden! Bedankt. De gamma zit hier dicht in de buurt dus ga daar maar eens kijken. Karwei is verder maar ook een goede tip voor als ze bij Gamma niet hebben.
Oh en je moet een tapijtreiniger (met mondstukje/opzetstukje) huren, dus geen stoomreiniger. https://www.gamma.nl/services-en-verhuur/verhuur-gereedschap
Zou ik daar ook de autostoelen mee schoon krijgen. Daar zitten wat waterkringen op die alleen maar meer vuil aan trekken!
Ik zou je bonnetje declareren bij degene die destijds jouw stoomreiniger "geleend" heeft . Wat slordig zeg om iets geleends "kwijt" te raken.
Ja, daar is ie ideaal voor! Je moet alleen wel even je ramen zoveel mogelijk opendoen en op een plastic zak of iets zitten omdat het nog wel even nat blijft. Die zwangerschapsdingen voor op je matras zijn perfect
Dank, ik heb weer hoop dacht dat ik de stoelen vernield had! Dan ook de HG reiniger gebruiken? OF alleen het apparaat? Kun je die trouwens ook bij de gamma huren dat jullie weten? En is een keer voldoende of moet het meerdere keren?
Ja, je moet daarvoor de tapijtreiniger met mondstukje voor bekleding huren. Ik zou zeker wel die HG reiniger gebruiken HG > Totaal HG assortiment Ik zou niet zuinig doen met de reiniger en het 10 minuten in laten trekken voor je het vocht er weer uitzuigt. Het is bizar hoe snel je er klaar mee bent en hoe schoon je auto weer is. Ik kan het je echt heel erg aanraden
Dank ga ik het aankomend weekend eens proberen (dan zijn we in NL) hoop dat ik net zo enthousiast ben! Ik houd je op de hoogte. Dank voor je tip(s).