Ik merk deze laatste weken dat mijn afscheiding wel heel erg sterk ruikt, ik heb het gevoel dat ik het zelf door mijn kleren heen kan ruiken. Maar als ik aan mijn broek/onderbroek ruik dan ruik ik niks. Wel als ik naar het toilet ben geweest dan ruik ik mezelf wel. Ik douch iedere dag en ik heb voor de rest geen jeuk of. Ik had in het begin van de zwangerschaps wel een schimmelinfectie maar dat heb ik nu zeker niet. Hebben jullie ook een sterkere geur dan normaal?
Nee, ik heb er geen last van. Maar als ik jou was zou ik het even navragen bij de verloskundige of dit normaal is. Kan het niet weer een schimmelinfectie zijn. Of heb je dan altijd last van jeuk? Ik heb daar geen idee van, ik heb er nog nooit last van gehad. Wel vervelend zeg. Zou het gewoon even navragen. x LInda
Ik heb dit nu ook! Daarvoor nooit last van gehad en nu begint mijn afscheiding soms gelig van kleur te worden en ruikt soms erg! Mijn gyn heeft een uitstrijkje genomen om heel zeker te zijn dat het geen schimmelinfectie of iets anders is maar alles was goed! Ze zegt dat het naar einde toe soms wel meer voorkomt en tja, er zit niks anders op dan gewoon wat meer te wassen denk ik!
ik heb het ook erg gehad. ben toen naar de huisarts gegaan en bleek zeker een schimmelinfectie. dus ik zou het gewoon nog een keer na laten kijken.
Hallo, Ik ben nog maar net 11 weken zwanger, en ik ben vanmorgen even naar de HA geweest om een kweekje te laten nemen, mijn afscheiding ruikt ontzettend zuur, ik ruik het soms ook door mijn kleding heen. Ze zei dat het er normaal uitzag maar dat we volgende week weten we of het een bacterie is of dat het gewoon bij mijn zwangerschap hoort. Ze vond wel dat ik veel afscheiding had. Bij mij is het gewoon wit trouwens. Ik moet er dus nog even een weekje op wachten op de uitslag. Kari
Ik zal het dinsdag wel weer met mijn vk over hebben maar mijn afscheiding ziet er normaal uit maar kan het beter laten nakijken. Ik vroeg nog aan mijn man of hij mij rook maar dat was niet zo gelukkig het is meer dat ik sterker ruik zeg maar.
Hoi! Nou ik heb er ook regelmatig last van, maar bij mij is het geen schimmelinfectie. Maar door de verandering van je zuurtegraad kan er ook soms nare geurtjes onstaan. Inlegkruisjes moet je mee oppassen en gewoon katoenen ondergoed dragen is gewoon het beste.
ik heb ook veel last van afscheiding. het is wat dikker en geliger dan normaal en ruikt ook anders, zoeter of zo. is moet wel inlegkruisjes dragen anders loop ik in no time met een natte slip rond en dat is ook geen pretje. ik had er eigenlijk nog niet bij stilgestaan dat het misschien ook een schimmelinfectie of zo kan zijn, dacht dat het bij de zwangerschap hoorde. toch maar even laten nakijken bij de huisarts dan.
Ik heb idd precies het zelfde Heb wel atijd veel last gehad van schimmelinfecties, maar geloof dat het nu geen infectie is. heb ook geen last van jeuk. Dacht eigenlijk dat het bij zwangerschap hoorde. Heb er het meeste last van als ik naar de wc ben geweest. Dan kan ik me halverwege weer omdraaien want dan voel ik weer wat weglopen.
Heb ook gister een kweekje laten maken. Heb zurige, licht-groenige afscheiding die de ene keer sterker ruikt dan de andere keer. De HA dacht dat het verder normaal was, maar we wilden het zeker weten. Ik heb er al weken last van, maar totaal geen pijn, jeuk of branderigheid. Als "expert" op schimmelgebied stelt me dat gerust. Je kunt meer en sterker geurende afscheiding hebben tijdens zwangerschap. Maar mijn stelregel hier is: onzeker? Naar de HA voor een kweekje! Succes