Sterk ruikende urine sinds 2 weken

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door allegria, 4 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allegria

allegria Actief lid

10 nov 2008
    139
    0
    0
    Beste lezers,

Sinds een week of 2 heb ik last van een sterk ruikende urine. Ik heb het de hele dag door en het ruikt een beetje alsof je elke keer een ochtendplasje doet. Verder niet echte klachten alleen heel veel last van mijn heupen, maar daarvoor ga ik morgen naar de huisarts en af en toe een klein steekje in mijn buik. Weet iemand het? had zelf niet het idee dat de pijn in mijn heupen en de urine bij elkaar horen, maar misschien zit ik er wel naast.

groetjes allegria

2. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    hey ja ik heb er ook last van, bij mij is het geen blaasontsteking want dat heb ik al zovaak gehad, geen pijn bij het plassen, heb jij dat wel?

Maar het ruikt idd heel sterk...

3. allegria

allegria Actief lid

10 nov 2008
    139
    0
    0
    nee dus heel stom echt geen pijn ofzo helemaal niks maar het ruikt echt "anders" heb de afgelopen 3 dagen wel wat gekruider gegeten dan normaal maar heb het al 2 weken kan me dus niet voorstellen dat het daarvan komt. Wel afgelopen maand een ongelukje met de pil gehad maar werd wel gewoon ongi

Iemand de oplossing?

4. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik heb zo wat chronische BA, het is nu net weer raak....

Normaal heb ik dan ook geen last van een sterk ruikende urine, Dacht ook dat dat dus geen symptoom kan zijn, maar als je BA hebt kan je urine wel degelijk de hele dag door ruiken.

Had in het begin zowat de eerste 12 weken BA en toen rook mijn urine ook zo, en nu weer. Dus misschien een BA.

Heel soms hebben zwangere vrouwen ook last van sterkruikende urine (had ik denk ook wel een beetje)

Hopen dat dat het is dan...

5. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant

wat is BA?

6. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    blaasontsteking, ik verkort het altijd naar ba, maar moet bo zijn hihih, stom he

7. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Tsja ik had het ook een had vlokken in me urine dus heb toen een antibiotica gekregen voor BO. Alleen heb ik er nu weer last van. Maar beide keren geen branderig gevoel bij plassen dus denk dat het iets anders moet zijn, maar wat?

8. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Bij een blaastonsteking hoeft het niet altijd te branden. Je kan ook onderbuikpijn krijgen, bloed bij het plassen, sterkruikende urine, pijn bij het plassen en na het plassen, veel plassen, kleine plasjes, pijn in je rug..

Ga zo maar door....Soms heb je het niet eens door...

Antibiotica helpt niet altijd hoor...ik heb het maar 2 keer geslikt en heb het bijna altijd gehad sinds mn tienerjaren...

Wat ik zou aanraden is goed warmhouden (voeten en buik, Arts zegt is fabeltje, maar het werkt echt verzachtend bij veel mensne met BO) Veel drinken, veel zuur dingen drinken etc.

Iemand die zwanger is krijgt trouwens sneller last van BO, vanwege de hormonen..

dus wie weet...

9. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    de keren dat ik het had, ging ik kapot als ik moest plassen en dan 3 drupjes ofzo, als ik pijn in me rug had kreeg ik er ook koorts bij enzo...of bloed in urine, of een kloppend gevoel in je blaas, nou dat heb ik helemaal niet enzo, plas echt maar heel weinig en gewone hoeveelheden, je kunt dat pas weten wanneer je het regelmatig gehad hebt..

10. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Ik heb echt al heeel vaak bo gehad en soms wel eens 3 maanden achter elkaar.

Ik heb namelijk een complexe blaas (zo noemde de dokter dat). Ik heb het gehad toen ik heel jong was.

Soms doet het idd errug pijn (zoals nu) en idd zoals jij het beschrijft. Maar er zijn momenten da thet helemaal niet zo voelt...

Het verschilt echt per persoon en je kunt het soms pas herkennen als je het vaker hebt gehad..

11. MyPrecious

De assistente kon niet met zekerheid zeggen of het blaasontsteking was, maar er zat wel eiwit in en een beetje bloed. Dus daarom wel een anitibiotica kuur gekregen.

Ik had 1,5 jaar terug nog blaasontsteking, maar dan kan ik er 's nachts niet eens van slapen en moet ik erg veel plassen en idd kleine beetjes..

Wat ik nu voel is heel anders en krijg er alleen last van als ik uren geen drinken heb gehad en op andere rare tijden.. Heel gek.

12. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Hmm, als je weinig drinkt kun je last krijgen van verschijnselen die op blaasontsteking lijken of zelfs blaasontsteking krijgen.

Misschien komt het omdat je niet alles er goed uitplast, of te weinig omdat je weinig drinkt.

Veel drinken dus..

Ik hoop dat over gaat.

Ik heb gehoord dat vlokjes in je urine soms van de baarmoeder afkomstig kunnen zijn, het komt bij zwangere vrouwen ook voor. maar heb er zelf geen ervaring mee...

Ik hoop dat je of zwanger bent : P en zo niet BO hebt, want anders is het helemaal vervelend...(als je niet weet wat het is)

13. allegria

allegria Actief lid

10 nov 2008
    139
    0
    0
    Ben vanochtend bij de huisarts geweest voor de pijn in mijn heupen, dit blijkt een onsteking te zijn van de slijmbeurzen van mijn heupen. Maar vanwege de drukte en het lange bezig zijn met mijn heupen geen tijd meer gehad voor de rest.Dus als het nog een week aanhoud maar weer terug. Eerst even zorgen dat ik weer normaal kan lopen ;) voel me nu net een pinguin.

Het gekke is dat ik pas 1x in mijn leven een BO heb gehad en daarna nooit meer kan me bijna niet voorstellen dat het een blaasonsteking is maar hoe zien vlokken eruit?

thanx

14. MyPrecious

Die vlokken? Gewoon witte vlokjes die in je urine drijven.. Moet je je plas eens opvangen met een doorzichtig bakje/bekertje.. Ik kon het meteen zien vorige keer.

Dus die vlokken kunnen ook uit je baarmoeder komen? Wat betekenen ze dan?

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Sinds ik zwanger ben en nog voordat ik getest had....rook mijn urine juist zacht... zoetig.
    Helemaal niet naar die bekende vieze urine geur...en toen ging er wel een lampje branden aangezien dat hier ook veel wordt opgeschreven als symptoom.

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Trouwens, die vlokken is gewoon vaginale afscheiding.

Juist toen ik niet zwanger was, had ik er veel last van.
    Nu ik zwanger ben helemaal niet.

Het enige dat me opvalt is dat mijn urine de hele dag geel blijft... net zoals in de ochtend...
    :)

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn urine is heel donker sinds ik zwanger ben, terwijl ik meer drink. maar de geur is ook bij mijn zoetig.. vind het geen aangename geur maar echt stinken is het ook niet. gewoon anders..

18. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    mijn urine ruikt ook wat scherper als normaal
    en ben 2maal getest op urineweg ontsteking
    wat me ook opvalt is dat het altijd erg donker is :( en ik drink toch echt tussen de 2,5 en 3liter weg per dag

19. babylicious

babylicious Actief lid

26 jun 2007
    291
    0
    0
    jah ik heb dat zoete geurtje nu... soms ruik je m als je zit.. en soms is ie wat minder.. smorgens is hij t sterkst.. maar ja drink ook nie zo heel veel.. en heb geen blaasontsteking. maar het is bij mij een hele zoete geur niet onaangenaam ofzo.. ruikt bijna lekker :p

20. babylicious

babylicious Actief lid

26 jun 2007
    291
    0
    0
    jah en mijn urine is dus ook heel donker nu, echt heel donker.. terwijl als ik niet zwanger ben is ie soms gewoon helemaal kleurloos of extreem lichtgeel..

Deel Deze Pagina