Hoi meiden na lange tijd kwam ik hier even spieken. Wat spannen @BB83!! Heb niet alles terug gelezen hoor, maar jeetje super naar dat het bij sommige meiden nog niet is gelukt of tijdelijk op pauze staan. Blijf voor jullie duimen!! Hier ondertussen alweer 21 weken zwanger. De tijd vliegt hier voorbij. Wij krijgen weer een meisje en alles helemaal goed en gezond.
Ja I know! Het is zo’n onzin en ik ben zelf ook altijd degene die dat het hardste roept, maar tijdens m’n vakantie ben ik toch gaan denken; nou misschien is dit het dan..
Hi allemaal! Mijn eerste bericht hier. Ik heb PCOS (lichte vorm, alleen een langere cyclus) en ben 13 augustus begonnen met mijn eerste ronde Letrozol. De echo zag er goed uit (2 follikels die groot genoeg waren, de een iets groter dan de ander). Daarna dacht ik ongesteld te moeten worden, maar vanaf iets meer dan een week na mijn geschatte ovulatie kreeg ik opeens zwangerschapssymptomen. Gevoelige borstel (tepels), vlagen van misselijkheid gedurende de hele dag, kortademig.. Dit heb ik nooit, ik heb ook nooit menstruatieklachten die hier op lijken. Ik was ervan overtuigd dat ik zwanger was, maar testte tot aan gister (cyclusdag 29) negatief. Ook begon ik eergister opeens met nachtelijk transpireren en dat is voor mij wel een teken dat mijn menstruatie eraan komt. Het lijkt ook wat te rommelen en ik lijk te voelen dat het eraan komt, maar so far nog niks. Ik ben heel benieuwd of anderen zich herkennen in die 'zwangerschapssymptomen' bij letrozol. Ik vind het nog steeds heel vreemd. Ik zit nu op dag 30 en ben mijn menstruatie dus aan het afwachten..
Hi! Wees welkom! Zelf heb ik die symptomen niet gehad bij letrozol. Was wel heel opvliegerig maar verder kan ik me niet herinneren dat ik dat heb gehad. Ik heb wel sinds ik in het traject zit altijd vollere en gevoelige borsten vlak voor me menstruatie. Dat had ik eerder niet. Weet je ook hoe lang je cyclus duurt? Groetjes!
Even korte update, hier in de wachtweken . Ik kon het natuurlijk niet laten en heb een test gedaan. Die was positief. Vorige keer testen ik op dag 7 al negatief. Vandaag dag 8 dus I know vroeg, maar wil weten of de pregnyl uit m’n systeem is. Vorige keer gaf dat dus juist een bevredigend gevoel , maar ja nu is het heel licht maar toch vrij donker positief dus ja dan gaan die hersenen weer kraken hè Op foto zie je hem niet goed vind ik zelf. Ben wel echt heeeel woest en sla echt snel op tilt. Kan m’n emoties niet in bedwang houden
Ik hoop het met je mee dat dit niet nog de pregnyl is, maar zit niets anders op de wachten… ga je morgen of overmorgen weer testen?
Hi Cintje dankjewel! Ik heb geen idee, normaal verschilde dat heel erg per maand, maar ik dacht eigenlijk dat Letrozol het zou verkorten.. dit is pas de eerste ronde dus weet nog niet hoe ik erop reageer.
Je weet wel je eisprong denk ik dan? Als je follikelmetingen gehad hebt? Dat zegt meer dan cycluslengte..
Ooh ik snap dat je jezelf helemaal opvreet ja! Hopelijk bij de volgende test een duidelijkere streep! Ik duim voor je!
Wat bedoel je met dat het meer zegt? Ongeveer ja, ik wilde het ovulatie testen een beetje loslaten, maar uiteindelijk toch een paar waar t net na de piek was dus weet uiteindelijk wel met een range van 3 dagen wanneer dat was.
Na je eisprong wordt je 14 dagen later in principe ongesteld. Dus als je na 18 dagen een eisprong hebt, zou je cyclus 32 dagen (+14) zijn. Dan kan je dus 2 weken na je eisprong optellen om te weten wanneer je kan testen
Hmm.. ik had uiterlijk op dag 15 een eisprong (daarna ging het naar beneden, ik denk zelf dat het dag 14 was want heb toen niet getest en ‘s middags op dag 15 had ik 0.92 en daarna ging het omlaag. Tel daarbij 14 dagen op en dan is dat afgelopen maandag of dinsdag. Maar ben nog niet ongesteld geworden. Dinsdagochtend zo’n goedkoop teststripje gedaan (heb niks anders in huis) maar hartstikke negatief. Kan het dat het zomaar langer dan die 14 dagen duurt? Want mijn LH waarde ging na dag 15 echt omlaag. Op dag 15 nog wel gemeenschap gehad (dag 10, 11 en 13 ook) maar daarna niet meer die week.
@Ivy123 Je weet je eisprong alleen zeker door een positieve ovulatietest. Dat hij afloopt zegt niet zoveel, sommige mensen hebben ook meerdere schommelingen tot de daadwerkelijke eisprong. De gemiddelde fase tussen eisprong en menstruatie is 14 dagen maar bij sommige mensen is dat langer of korter. En een goedkope zwangerschapstest is net zo goed als een dure. Zeker als je al rond je NOD zit zou zo’n test normaliter echt al wel positief moeten zijn als je zwanger bent. Je hebt sowieso pas 24-48 u na je positieve ovulatietest je eisprong dus de meeste mensen tellen de dag na de positieve test als eisprongdag en daarna pas 14 dagen erbij. Als je op dag 15 je een positieve test hebt gehad zou dus op dag 16 je eisprong hebben en dan zou je uit moeten komen op een cyclus van 30 dagen. Wat betekent dat vandaag dus pas je NOD is als je nog niet ongesteld bent nu.. Hoop dat je het een beetje begrijpt.
Hi! Dankjewel voor je uitleg! Ik was daar wel van op de hoogte, alleen is mij verteld bij mijn echo dat door de Letrozol en de groei die ze zagen dat de eisprong dat weekend zou zijn. En dat ik mocht testen maar het hoefde zeker niet, zolang we maar een paar keer in de tussentijd gemeenschap zouden hebben.. vandaar de verwarring bij mij met de cycluslengte!
het is ook lastig hoor, zeker met medicatie wat alles wat je gewend bent ook nog eens verandert. Ik heb bij een cyclusmeting een tijdje terug gehad dat de gyn op vrijdag zei; oké het gaat sowieso dit weekend gebeuren. Toen ik die maandag terugkwam was er niets gebeurd en wist hij weer zeker dat het uiterlijk die woensdag zou gebeuren maar uiteindelijk had ik m’n eisprong pas in het weekend. Dat was wel in n natuurlijke cyclus maar het blijft natuurlijk altijd een gok/verwachting van de arts en geen garantie. Als je twijfelt kun je ook altijd het ziekenhuis bellen he.. als je menstruatie te lang uitblijft maar je niet zwanger bent kunnen ze ook altijd medicatie geven om n nieuwe cyclus te starten.