Hoi dames, hier alsnog ongesteld geworden vorige week woensdag. Vrijdag direct echo gehad en begonnen met gonal-f. Zit inmiddels op dag 3. Vrijdag weer echo en dan kijken we wel weer. We hebben besproken hoe nu verder met de behandeling gezien de medische toestand van m’n partner. Ze gaan me vrijdag vertellen wat de plan wordt. Het kan eventueel ook via inseminatie, maar ze gaan eerst intern overleggen met zijn arts. Dus vrijdag horen we meer.
7 september en dankjewell❤️ Hopelijk blijft die plakken ben nu 5 weken en merk dat ik veel angst ervaar.. Ook dat ik in het begin vaak krampen had en nu nog maar wel veel minder maakte me ook bang.. alsof ik elk moment ongesteld zou worden..
Dankjewel! en hopelijk heb jij ook snel een positieve test in handen! Misschien is ivf juist die extra dieuw?
Dankjewel!! Duim ook mee voor jullie xx ja echt hoor ben je eindelijk zwanger maak je je daar weer druk om pff.. vanaf week 12 is meer zekerheid toch? Las zelfs eig pas vanaf week 16 minste procent kans op dat het mis gaat.. Vind zo eng ook dat ik heb gelezen dat met PCOS meer kans is op een miskraam??
Die krampen wat je voelt zijn normaal, je baarmoeder gaat groeien. Als er een miskraam komt dan komt die, daar heb je helemaal geen invloed op. Dan is er ook iets niet goed met het embryo als dat gebeurt. Probeer het een beetje los te laten (i know ik heb makkelijk praten van een afstand), want je maakt jezelf knettergek zo. Je hebt nu geen reden om aan te nemen dat het mis zou gaan. Je testen zijn goed, je verliest geen bloed, je bent gewoon hartstikke zwanger Laat je niet gek maken door hogere miskraam kans bij pcos. Dan heb je het over 1 % of zo. @Cintje14 ik ben heel benieuwd vrijdag!
De kansen op een miskraam dalen echt al gigantisch bij week 8. Zodra er een kloppend hartje is daalt je risico van 10% naar 2-3%. Je hebt daar zelf ook echt geen invloed op (tenzij je extreme dingen gaat doen) maar een miskraam gebeurt soms helaas maar is eigenlijk altijd omdat er dan iets in de aanleg niet goed is. Hopelijk krijg je wat meer vertrouwen!
Hi! Hoe is het met iedereen? Best stil hier. Ik heb besloten om zaterdag over een week te testen…. Dan weten jullie het alvast 4 sept dus, hoop op een positieve test en dat we niet over hoeven op prikken. Duim duim duim…
Ik duim mee voor jou! Ik heb echt niks nieuws te melden helaas. Aan de pil, even geen cyclus. 6 september weer een nieuwe afspraak voor de klinische genetica. Ben even wat op dr achtergrond hier
Ik ga met je meedoen denk ik! Zou dan 12 dpo zijn, ben tot volgende week niet thuis en heb geen testen meegenomen dus als t even lukt wil ik wachten tot ik weer thuis ben, wel genoeg afleiding hier.
Hoii, Hier weer een update. Gister een echo na een week 75 gonal-f. Er leek een eitje te groeien die zat rond de 11 dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Probeer er niet te veel op te hopen aangezien die ook weer kan slinken. Ik moet dinsdag weer gaan voor een echo. Spannend ! Hoop dat het net als vorige keer zo snel gaat. Wat betreft de behandelingen van m’n partner. Hij moet met spoed zaad invriezen op donderdag (tenzij ik een goeie ei heb dinsdag). Ze gaan dus de invries procedure met spoed in gang zetten. Hij heeft al zaad ingevroren van de vorige keer, maar z’n zaad van vorig jaar was beter dus willen ze dat hij weer gaat invriezen. Deze ronde kunnen we dus nog natuurlijk proberen. Als het niet lukt deze ronde, gaan we volgende ronde voor inseminatie, omdat hij zsm aan de medicatie moet. Op 15 november heb ik al een afspraak voor intake bij de gyn voor IVF. Als goed is, gaan we niet eindeloos voor inseminatie maar mogen wij na de intake bij de gynaecoloog gelijk gaan voor IVF. Wordt dus vervolgd. @BB83 en @kattenmama Spannend hoor! Ik zou gek worden van het wachten . Maar ik duimmmm voor jullie! @DangerBlonde Nou tijd lijkt toch wel snel te gaan bij jou. Maar wel echt vervelend. Hoe voel je je er nu bij?
Wat fijn dat ze er vaart achter zetten bij jullie! Ik heb goede hoop voor jullie dat het snel lukt! Ik voel er op dit moment niet zo veel bij. Merk wel nu de datum dichterbij komt, dat ik er meer over nadenk. Maar ik weet ook dat we toch nog lang op de uitslag moeten wachten, en mogelijk daarna nog langer op start traject. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn en met andere dingen bezig te zijn. Dat lukt nu gelukkig wel.
@DangerBlonde dat schiet toch wel op, maar het sowieso de weg van de lange adem. Voor allemaal die in een traject zitten. Accepteren kan ook een ding zijn, soms… morgenochtend mag ik bloedprikken voor mijn “genetische analyse” , en over een week of 6 meer duidelijkheid bij mij daarover. @kattenmama Ben je nog op vakantie? Heerlijk safe zonder zw testen in de buurt? Haha, ik weet niet of ik mijn belofte van zaterdag pas testen kan houden, vandaag voel ik duidelijk (ahum ja..) “vage” klachten in mijn onderbuik en heb best wat creamy afscheiding al een paar dagen (sorry details) dus, ahhh de tweede Wachtbank gekte komt alweer om de hoek hier. *smiley hamert op eigen kop smiley* Wow @Cintje14 dat gaat snel zeg! Maar het was al eerder bekend van je vriend en heeft ie daarom al zaad laten invriezen? Of waarom nu deze versnelde procedure dan? Je klinkt er allemaal nog erg nuchter onder, voel je ook zo? @hopexx hoe is het met jou? Aftellen tot de eerste echo volgende week toch?
Ja is ook vrij intens natuurlijk! Gelukkig zit je er niet mee (wat ook begrijpelijk zou zijn). Gelukkig mag je weer bijna aan het traject beginnen!
Ja het kan inderdaad vrij snel gaan! De eerste keer duurde zo lang (40 dagen) en de tweede en nu (de derde) ronde gonal-f slaat het na een week spuiten aan! Ik mag vandaag ook pregnyl gebruiken dus nu beginnen de stomme wacht weken . Had een eitje van 18,54 vanochtend dus vanavond pregnyl. M’n vriend heeft al eerder de medicatie genomen die hij nu weer gaat krijgen (Methotrexaat). Dus de invriesprocedure heeft hij om die reden eerder gedaan. Deze heeft hij alleen nooit gebruikt. Met de medicatie mag je tijdens gebruik en (volgens mij) 3 maanden na stoppen, geen kind maken. In principe moet hij dit ook tot ‘dood’ blijven gebruiken. Doordat z’n zaad bij de controle van dit traject beter was dan destijds dus willen ze dat hij weer gaat invriezen voor het geval dat we het de komende (2) keer niet natuurlijk lukt. En de reden dat ze het met spoed doen komt doordat hij eigenlijk zodra z’n arts zegt hij moet aan de medicatie, dan moet hij direct eraan. Hij wacht op uitslagen om te starten. Als dat bij wijze van maandag binnen is, kan hij woensdag beginnen. Alleen daarna mag hij natuurlijk geen zaad meer afstaan. M’n vriend heeft sarcoidose en z’n gezondheid is heel erg verslechtert sinds hij Corona heeft gehad vorig jaar. Sinds eind januari heeft hij al 3 longontstekingen opgelopen en is hij al 3 keer opgenomen. Ook is hij 25 kilo kwijt. Doordat wij sowieso al 1,5 jaar met het traject bezig zijn, vinden ze het wel gerechtvaardigd om eventueel iets eerder dan de normale procedure over te gaan naar IVF. Ik kan deze maand en eventueel volgende maand natuurlijk proberen en dan 2/3 keer inseminatie. Ik ben de laatste tijd inderdaad vrij nuchter eronder. Ik besef hoeveel ik er eigenlijk mee bezig was dus ik probeer het gewoon los te laten. Het maakte me ook echt verdrietig door alle 10 zwangeren om me heen. Zo ben ik met spuiten ook niet ermee bezig zoals voorheen. Ik ga ook niet meer ervan uit dat de gonal-f aanslaat, dan kan het alleen maar meevallen. Die twee weken wachten vind ik wel lastig .
Hoii, Hoe vaak hebben jullie het geprobeerd nadat je pregnyl mocht gebruiken? Hier een ei van 18 en ik mag vanavond pregnyl spuiten. De arts zei vandaag en donderdagochtend in verband met kwaliteit zaad. Hoe doen/deden jullie het? Groetjesss
De dag van de pregnyl, dan een dag overslaan en dan de dag er na weer was het advies hier. Ik heb het vaak alledrie de dagen gedaan, omdat ik voelde dat mijn ei die 3e dag al weg was.
Ja ik heb maar dezelfde avond als pregnyl en de volgende avond geklutst. We gaan het maar gewoon afwachten. Nu beginnen de drama werken met ineens allemaal symptomen