Start IVF/ICSI februari/maart/april 2024

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maria94, 21 feb 2024.

  1. Meisjes91

    Meisjes91 Lid

    10 nov 2023
    51
    31
    18
    Vrouw
    Vanaf vandaag verplicht rust nemen, er zijn nu 19 follikels tussen de 12-20 mm. Donderdagochtend hebben we de punctie. Ze zijn meer dan tevreden over het aantal. Ik voel mij best redelijk, maar voel ook wel dat het tijd is om even aan mijzelf te denken. Ik vind het spannend, maar heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen.
     
    Gossie, Flora85 en Pippa96 vinden dit leuk.
  2. Maria94

    Maria94 Actief lid

    30 sep 2023
    200
    79
    28
    Vrouw
    Wat een goed nieuws!! Dan is er echt veel gegroeid in de tussentijd!:)
    Goed om rustig aan het doen, zeker nu je lichaam dat ook aangeeft. Het vraagt veel van je lichaam. Dan kunnen je eicellen in alle rust nog even doorgroeien. Van mijn accupuncturist kreeg ik de tip om me als een oude vrouw te gedragen de dagen voor de punctie.:roflmao:
    En fijn dat je vertrouwen hebt, dan komt het vast allemaal goed!
     
    Meisjes91 vindt dit leuk.
  3. Gossie

    Gossie Lid

    21 feb 2024
    43
    31
    18
    Vrouw
    Jeetje, wat heftig en verdrietig wat jullie allemaal hebben meegemaakt. Ik hoop op goed nieuws voor jullie.
     
  4. Gossie

    Gossie Lid

    21 feb 2024
    43
    31
    18
    Vrouw
    Ja klopt, de punctie zou eerst in het weekend plaatsvinden zonder sedatie dus ik had me daar, voor zover dat kan, mentaal een beetje op proberen voor te bereiden haha. Maar uiteindelijk vond de punctie op een dinsdag plaats en had ik ook een matige tot diepe sedatie. Heerlijk geslapen. Hopelijk valt het bij jou mee en is het resultaat goed!
     
  5. Gossie

    Gossie Lid

    21 feb 2024
    43
    31
    18
    Vrouw
    Spannend dat jullie ook met het traject zijn begonnen. En wat fijn dat ze je op je werk zo de ruimte geven en meedenkend zijn, dat geeft ook al veel rust denk ik. Ik hoop op veel geluk voor jullie.
     
    Meisjes91 vindt dit leuk.
  6. Gossie

    Gossie Lid

    21 feb 2024
    43
    31
    18
    Vrouw
    Wat fijn dat de punctie is meegevallen, heb je na de punctie nog veel last gehad? of "herstelde" je juist eerder dan na de sedatie? Wauw 41 eicellen, hopelijk zitten er meerdere "goede" embryo's bij voor jullie! Spannend he dat afwachten, ik hoop dat jullie positief nieuws krijgen vrijdag.
     
  7. Maria94

    Maria94 Actief lid

    30 sep 2023
    200
    79
    28
    Vrouw
    Dat is wel heel fijn dat het uiteindelijk toch met diepe sedatie kon! Zeker ook omdat het je eerste punctie was, dan weet je nog niet precies wat je kunt verwachten.
     
  8. Maria94

    Maria94 Actief lid

    30 sep 2023
    200
    79
    28
    Vrouw
    Ja het was echt heel goed te doen. Ik heb lichamelijk minder last dan de vorige keer, wel heel veel geslapen de eerste dagen.:roflmao: Vandaag voor het eerst gewerkt op kantoor en dat ging prima, nu weer lekker op de bank geploft.

    Alleen mn hoofd is een heel raar spelletje met me aan het spelen, kon ik dat maar af en toe uitzetten. Ik ben constant aan het berekenen in mijn hoofd hoeveel embryo's er over zullen zijn en dat komt steeds niet gunstig uit (niet dat daar een rekensom voor is maar ik verzin ze zelf wel). Want ze zeggen dat meer niet altijd beter is voor de kwaliteit dus daar ben ik heel bang voor. En ik weet dat ik alles heb gedaan om zo gezond mogelijk te leven de laatste 3 maanden maar toch twijfel ik daar steeds over (niet iedere dag 2 stuks fruit op, waren de supplementen wel de goede dosering, had ik toch minder moeten sporten, enz.). En daarna ook nog alles opzoeken, Google draait overuren. Vrijdag tussen de middag belt het ziekenhuis om het aantal ingevroren enbryo's door te geven.

    Hoe gaat het met jou? Ben je nog rustig aan het afwachten?
     
  9. Gossie

    Gossie Lid

    21 feb 2024
    43
    31
    18
    Vrouw
    Wat fijn te lezen, ook dat je lichamelijk minder last hebt dan de vorige keer. Ik denk dat een sedatie ook best een impact heeft op je lichaam. Ja zo'n punctie vraagt toch meer van je dan je denkt he. Ik dacht de eerste keer ook, oh dat doe ik even en de volgende dag kan ik makkelijk weer naar werk, had misschien wel gekund, maar was toch heel blij met de vrije dagen van de punctie tot de terugplaatsing.

    Ah ja, je gedachten kunnen je soms echt "gek" maken. Ik begrijp je berekeningen heel goed, je creëert eerst bepaalde hoop die je daarna toch weer ontkracht ofzo, en dat blijft dan maar doorgaan. Meer dan je best kun je niet doen, je mag al heel trots zijn op jezelf dat je zo goed en bewust gezond bezig bent. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd. En Google is inderdaad je beste vriend op deze momenten haha en tegelijkertijd je vijand omdat je het positieve nieuws ook niet goed durft aan te nemen. Gek eigenlijk he? Is je werk een beetje goede afleiding? En welke supplementen neem jij nu? Heel spannend dat je vrijdag gebeld wordt, ik duim voor jullie!

    Met mij gaat het eigenlijk heel goed. Ik ben vrij rustig. Volgende week vrijdag hebben we het gesprek en rond die datum verwacht ik ook mijn menstruatie zodat ik met de pil kan beginnen, dus dan begint het hele circus weer. Tot die tijd probeer ik er zo min mogelijk mee bezig te zijn en dat gaat tot nu toe heel goed.
     
  10. Maria94

    Maria94 Actief lid

    30 sep 2023
    200
    79
    28
    Vrouw
    Nou inderdaad, een paar dagen vrij na de punctie kan echt geen kwaad.
    Fijn dat je het begrijpt, ik merk vaak toch dat mensen in mijn omgeving niet helemaal snappen waar ik me zo druk om maak. En gelukkig maar voor ze! Ik had me van tevoren nog voorgenomen om niet op dit punt in mijn hoofd te belanden maar dan toch... Het valt me mentaal toch wel enorm tegen, ik wacht de uitslag vrijdag af en als die niet goed is ga ik toch op zoek naar een vorm van hulp.
    Nou wat je zegt klopt precies, ze zouden Google af en toe moeten verbieden. Maar je zoekt toch een soort houvast. Maar werk was een hele fijne afleiding vandaag!

    Ik ben 3 maanden voor deze poging begonnen met zwangerschapsvitaminen (met foliumzuur), ubiquinol, vitamine d3, algenolie en later ook magnesium. Verder toxines en microplastic vermeden (geen nagellak, parfum, geparfumeerde creme/zeep, plastic snijplank/bakjes/flesjes niet gebruikt, zelf brood gaan bakken, enz.). Ben misschien toch een klein beetje doorgedraaid als ik het zo opnoem.:confused: En later accupunctuur en dat heeft me echt geholpen te ontspannen. En ben jij van plan om supplementen te gebruiken?

    Wat fijn dat je zo rustig bent, dat is een mooi uitganspunt om te beginnen. Wel fijn dat jullie bijna van start gaan. En lekker om er nog even niet mee bezig te zijn! Heb je nog leuke dingen gepland voordat je gaat beginnen?
     
  11. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.487
    950
    113
    Vrouw
    Dat is heel lief! Dankjewel :)
     
  12. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.487
    950
    113
    Vrouw
    Jeetje, dat is een hoop gepieker! En dat terwijl je het simpelweg niet weet he … Die ene dag minder fruit gaat het verschil echt niet maken, maak je daar maar niet druk om. Je leeft waarschijnlijk al gezonder dan de meesten die wel gewoon zwanger worden. Het is makkelijker gezegd dan gedaan en dat weet ik heel goed, maar meer dan duimen en het beste hopen, kun je niet doen.
     
    Maria94 vindt dit leuk.
  13. Gossie

    Gossie Lid

    21 feb 2024
    43
    31
    18
    Vrouw
    Ja, wat dat betreft is het lastig in te beelden voor mensen die niet in zo'n traject zitten denk ik. En logisch ook, want ik had het zelf ook niet verwacht dat ik zo in mijn hoofd zou gaan zitten. Het is mentaal niet niks en dat wordt denk ik toch wat onderschat. Goed van je dat je overweegt om opzoek te gaan naar een vorm van hulp, al hoop ik natuurlijk dat het niet nodig is omdat de uitslag vrijdag niet goed is, maar alleen omdat je de behoefte voelt voor hulp. Fijn dat je werk wel een fijne afleiding was, dat scheelt toch wel veel dat je dan even uit je hoofd kunt gaan.

    Wauw wat ben jij goed bezig! Nee hoor, je moet vooral doen waar jij een goed gevoel bij krijgt, dat is voor iedereen persoonlijk. En ik vind het geen nagellak, parfum etc. wel een goede tip, toevallig heb ik vandaag glazen bakjes gehaald zodat we alle plastic bakjes weg konden doen haha. Verder probeer ik ook zo gezond mogelijk te leven, al vind ik dat soms best wel een uitdaging. Ik merkte ook na de terugplaatsing dat ik nog bewuster was met wat ik wel en niet at. De app ZwangerHap heb ik toen gebruikt, al denk ik dat het niet in paniek raken als je per ongeluk iets gegeten hebt wat je beter niet had kunnen eten minstens zo belangrijk is haha. Ik gebruik sinds november folaat (actieve vorm van foliumzuur) en visolie met vitamine d3.

    Ja, ik denk dat het ook komt omdat ik mij er nu op ingesteld heb dat we waarschijnlijk in april weer mogen starten. Heb nu bijvoorbeeld nog een afspraak bij de tandarts gepland, omdat ik las dat bijvoorbeeld foto's nemen niet aangeraden wordt als je zwanger bent/terugplaatsing heb gehad. Ook ik loop dan ver op de feiten vooruit als ik het zo lees omdat ik niet eens weet of er überhaupt wel een terugplaatsing kan plaatsvinden. Ik heb eigenlijk niet heel veel leuke dingen gepland. Ik ben mijn scriptie aan het afronden dus heb daar vooral tijd voor ingepland omdat ik verwacht dat ik daar tijdens het traject minder concentratie voor heb haha. Heb jij nog andere tips waar je tijdens het traject extra rekening mee houdt?
     
    Maria94 vindt dit leuk.
  14. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.487
    950
    113
    Vrouw
    Dat is heel lief dat je dat zegt, dankjewel.
     
  15. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.487
    950
    113
    Vrouw
    Dat zijn er veel! Wat goed. Vandaar ook het vertrouwen?
     
  16. Maria94

    Maria94 Actief lid

    30 sep 2023
    200
    79
    28
    Vrouw
    Succes met de punctie vandaag! Ik ga voor je duimen dat ze mooie eicellen gaan vinden!
     
  17. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.487
    950
    113
    Vrouw
    Heel veel succes vandaag he! Ik duim voor minimale pijn en maximaal resultaat :thumup:
     
    Meisjes91 vindt dit leuk.
  18. Gossie

    Gossie Lid

    21 feb 2024
    43
    31
    18
    Vrouw
    Hopelijk is je punctie goed gegaan vanochtend en krijg je een positieve resultaat!
     
    Meisjes91 vindt dit leuk.
  19. Meisjes91

    Meisjes91 Lid

    10 nov 2023
    51
    31
    18
    Vrouw
    De punctie is goed gegaan, behoorlijk pijnlijk aangezien ze 21 follikels moesten aanprikken. Het duurde lang. Toen mijn vriend in het andere ziekenhuis naar huis ging, hadden ze al 7 goede eitjes gevonden maar waren ze nog niet klaar. Zondag bij de eerste terugplaatsing weten we meer, over het uiteindelijke aantal eitjes.
     
    Gossie vindt dit leuk.
  20. Maria94

    Maria94 Actief lid

    30 sep 2023
    200
    79
    28
    Vrouw
    Gelukkig is je punctie achter de rug! Wat vervelend dat het zo pijnlijk was. Is de pijn nu wel goed gezakt? Goed nieuws dat er goede eicellen zijn gevonden! Ik duim voor je dat er goede embryo's uit komen!
     

Deel Deze Pagina