Stapelbed of 2 losse bedden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Esmy, 12 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmy

Esmy Bekend lid

27 jun 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL
    Het is de bedoeling dat onze 2 kinderen binnenkort bij elkaar op de kamer gaan.
    Onze jongste slaapt nog in een ledikant.
    Nu zitten we te twijfelen of we voor een stapelbed zullen gaan? Of toch voor 2 losse bedden.

Zijn hier hier meerdere moeders waarvan er meerdere kinderen op 1 kamer slapen?
    En hoe hebben jullie dit opgelost en hoe bevalt dat?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Je hebt ook bedden die je zowel als stapelbed en als losse bedden neer kunt zetten. :)

Geen idee hoe oud de oudste is, maar ik vind stapelbedden altijd wat eng bij jonge kinderen... :eek:

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.228
    6.087
    113
    Het ligt aan de leeftijd van de kinderen en aan de ruimte in de kamer.
    Wij hebben zulke kleine kamers dat een stapelbed de enige optie is. Onze oudste 2 liggen samen vanaf 5 en 7 jaar, waarvan de oudste boven slaapt.
    De jongste 2 gaan straks ook in een stapelbed, of eigenlijk stapelledikant/peuterend, waar het bovenste gedeelte een ledikant is en de onderste een peuterbedje. Zij zullen dan 9 maanden en ruim 2,5 zijn. :)

En dan hopen dat we daarna snel kunnen verhuizen hihi

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.025
    3.839
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier thuis eerst peuterbedden, want die nemen een stuk minder ruimte in en als de kinderen oud genoeg zijn, een stapelbed (waarschijnlijk komt dat er op neer: wanneer één van de twee jongsten niet meer in een peuterbed past.)

5. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Wij hebben nu een hemnes 2 persoons slaapbankje. Daar gaan wij een valbeschermer tussen de matrassen leggen totdat ze samen in een stapelbed kunnen. Maar ik overweeg nog om dit bed te houden en een hoogslaper aan te schaffen.

6. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Als je de ruimte hebt zou ik kiezen voor twee losse bedden. Kinderen worden geoter en willen dan niet altijd meer bij elkaar slapen. Dat is mijn ervaring. Met twee lossen bedden heeft ieder kind een eigen hoekje.

Deel Deze Pagina