Staat iedereen zijn schutting goed vast?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door 4catsandagirl, 5 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Jetje1 vindt dit leuk.
  2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik zie wel wat er gaat gebeuren .
    Meer kunen we toch niet doen.

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    brrr wel eng idee :(

4. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    :) :) ik moet het eerst zien dan ga ik het geloven! er is al vaker dingen voorspeld waarvan niks is gekomen, denk maar aan veel weer alarmen.
    Maar ik zou het heel erg spannend vinden...

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Piet Paulusma had er ook al weer wat over gezegd. Als ik iemand niet geloof is het Piet wel...

Ik hoop dat het inderdaad wel mee zal vallen. Bij de vorige storm was de schutting gesneuveld. Alles is overnieuw gezet, dus ik ga er vanuit dat het blijft staan. We hebben ook een jacuzzi in de tuin, dus die moeten we voor de zekerheid toch maar leeg gaan maken, en heel goed af gaan dekken.

6. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ja mijn man las het gister bij piet op de site dus toen was voor mij het geloof ook al weg!

Jeetje een jacuzzi in de tuin lekker genieten hoor! Hoop voor je dat je hem niet leeg hoeft te halen, lijkt me een pokke klus!

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ja is heerlijk, hij is verwarmd dus in de winter kan je er ook in. Lekker wijntje erbij enzo. Het leeghalen valt wel mee hoor. Het duurt uren voordat hij vol is, en het leeghalen is binnen een half uur gedaan.

8. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ohh hij is dus eerder leeg dan vol!
    Lijkt me erg genieten lekker bubbelen, vooral in de winter als het lekker koud is dan lig je daar lekker warm. Jammer genoeg is mijn tuin en portemonee er te klein voor!

9. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hihi, Nou mijn portomonee had die jacuzzi ook niet kunnen betalen hoor. Maar mijn vriend heeft aardig wat contacten en we konden dat ding toen tegen een leuk prijsje krijgen. Dus dat hebben we toen gedaan, maar anders zou ik dat never nooit niet doen hoor. De tuin is dan weer wel groot genoeg.

10. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    dit doet me denken aan het topic van september in de lounge..........

nostradamus...... wat staat ons de komende dagen te wachten?

toen schreef tijgetje op pagina 19:
    Nou we hebben 19 september dus allemaal overleefd... Ben blij dat we elkaar zo bijgestaan hebben Gaan we nu verhuizen naar het topic "27-11-2007"?

toch wel frappant, of zou die engelsman stiekum meelezen hier op ZP en ons alleen maar weer voer geven om te discussieren en ons zorgen te maken over een eventuele ramp die ons te wachten staat :( :(

11. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    aktueel.nu > nieuws

Ramen en deuren dicht: er komt een 'superstorm' aan. Tenminste, dat stelt de Britse website Weather Action. De storm zal windstoten opleveren van zeker 200 kilometer per uur. Tussen 24 en 28 november wordt de storm in ons land verwacht.

(aangepast bericht, 20.05 uur)

Zelfs tornado's worden niet uitgesloten. Eind november zal deze superstorm langzaam uitdoven, terwijl het stormachtig en nat blijft. Maar begin december lijkt het kouder te worden met kans op sneeuw, zo verwacht Piers Corbijn van Weather Action. Hij is degene die de verwachting van deze superstorm heeft aangekondigd. Het punt daarbij is dat hij niet gebruik maakte van gebruikelijke weersmodellen maar van zonnevlekken. Hoe hij precies te werk gaat, wil hij niet bekend maken en dat maakt het extra moeilijk zijn werk op waarde te schatten. Als hij gelijk heeft kunnen we veel problemen verwachten. Bij de vorige grote storm in januari van dit jaar kwamen de windstoten tot ongeveer 100 kilometer per uur. Dat leverde al veel schade, problemen en ongelukken op. Er werd zelfs een weeralarm uitgegeven en een speciaal telefoonnummer geopend.

Ons eigen Weathernews tempert de voorspelling van Corbijn en stelt duidelijk dat 'Corbijn in het Verenigd Koninkrijk bekend staat als iemand die geregeld extreme verwachtingen via de media verspreid. Vrijwel nooit komen ze uit'.

dit stukje staat op www.aktueel.nu

12. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    en deze ook...................

aktueel.nu > nieuws

Superstorm... 2007... noodweer... Een attente redacteur moest ineens terugdenken aan een rapport van het Pentagon dat in 2004 volop het nieuws haalde. Insteek: Nederland zou in 2007 deels onbewoonbaar worden.

En jawel, onze collega had gelijk. Wat Googlen leverde ons het bericht van 26 februari 2004 op waarbij een toen verschenen rapport van het Pentagon een klimaatscenario beschreef, waarbij Nederland in 2007 deels onbewoonbaar zou worden. Het bericht verderr:

Als concreet voorbeeld wordt genoemd hoe Den Haag in dat jaar na een zware storm en vloedgolven verzwolgen wordt door de zee. Maar hoe realistisch is zo'n scenario eigenlijk?
    Het betreft hier een met opzet sterk gedramatiseerd scenario om als leidraad te dienen voor het uitdenken van allerlei strategieën op het gebied van rampenbestrijding en mogelijke militaire conflicten. Houdt Nederland dus de voeten droog in 2007?

De auteurs van het Pentagon rapport, Peter Schwartz en Doug Randall, beide afkomstig uit het bedrijfsleven, _base_ren dit catastrofale scenario op een klimaatgebeurtenis van meer dan achtduizend jaar geleden. Hierbij daalde de temperatuur in groot deel van het noordelijk halfrond met enkele graden, terwijl sprake was van een temperatuurstijging op de zuidelijke helft van de aarde. Ook veranderde de neerslagpatronen met als consequentie een aanhoudende droogte in het oosten van de Verenigde Staten en Europa. Bovendien was er sprake van een intensivering van winterstormen en van de westenwinden boven de oceanen van het noordelijk halfrond. Deze klimaatgebeurtenis hing samen met een nogal abrupte verzwakking van de warme golfstroom en daarmee van de grootschalige oceaancirculatie. Hoe groot is nu de kans op zo'n gebeurtenis in de komende eeuw?

Enkele klimaatmodellen, die gevoed worden met het almaar toenemend atmosferisch gehalte broeikasgassen door de mens, laten zien dat bij de daaruit voortvloeiende stijging van de wereldgemiddelde temperatuur de kans op een dergelijke abrupte klimaatverandering toeneemt. Volgens het meest recente IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change, 2001)rapport zal het in 2100 (t.o.v. 1990) gemiddeld over de aarde tussen de 1,4 en 5,8 graden warmer zijn. Maar volgens ditzelfde rapport wordt de kans op een abrupte klimaatverandering door de verzwakking van de warme golfstroom, zoals beschreven in het Pentagon rapport, klein geschat voor de komende eeuw, laat staan in de nabije toekomst. Moeten we ons dan zorgen maken over toekomstige klimaatveranderingen?

Het antwoord is ja! De temperatuurstijging op aarde zal zich de komende eeuw in een versneld tempo voltrekken. Hiermee samenhangend stijgt de zeespiegel en neemt de totale hoeveelheid neerslag toe. Voor Nederland betekent dit een toenemende kans op wateroverlast zowel door de hogere zeespiegel alsook door hogere waterstanden in de grote rivieren in de winter (De toestand van het klimaat in Nederland 2003). Dus ook bij klimaatveranderingen zonder de verrassingen zoals beschreven in het Pentagon rapport moeten strategieën ontwikkeld worden om de voeten droog te houden. Maar van het doemscenario in het Pentagon rapport, dat begint met de zinsnede "Het doel van dit rapport is om het ondenkbare voor te stellen" moeten we niet wakker liggen.

Toeval? Wie zal het zeggen.

ik moet zeggen dat ik het allemaal wel heel toevallig vind, maar ja ik heet geen nostradamina :) :)

13. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Het spijt mij, maar ik ben er niet zo bang voor.

Vind het meer een spookyscenario, er word zoveel gezegd,

Aan de andere kant is het wel logisch, eens in de zoveel tijd moet er ook wel iets van een depressie hierheen komen,

maar als ik zo de reacties lees van de site van de telegraaf, ik denk niet dat er zoveel angst gezaait moet worden.

Ach de tijd zal het ons leren,

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    he getver ik houd niet van storm en zeker niet van zulke onheilverspellende weerberichten ......
    bbbrrrr.....

L.sybje

15. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik lees deze topic en mee begint het hier heel hard te regenen, toeva? Ik denk het wel, er is al zoveel voorspeld, gewoon over ons heen laten komen en we zien het wel.

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.196
    601
    113
    Hahahaha, die reactie's die erbij staan, ik heb er een gekopieerd:

ach zal allemaal wel loslopen hoor. Als ik een wind laat is het gevaar groter.

17. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    :pale: :)

18. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    schutting staan nog niet....
    zijn druk me de tuin bezig dus laat nu maar komen
    en niet als we klaar zijn :)

19. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik heb 't ook gehoord, we zien wel.
    Overigens heeft P. Paulusma het artikel op z'n site geplaatst omdat hij het interessant vond, hij zegt niet dat 't gaat gebeuren. (Vertelde hij gisteren op 3FM.) Wel zei hij dat, als we kijken naar de telkens groter wordende extremen van de afgelopen jaren, dat hij het niet onmogelijk wil noemen, maar hij wil niet meegaan in de voorspelling.

20. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

ah ik vin t wel n eng idee :(

Deel Deze Pagina