Hoi dames, Ik kom me hier ook melden maar weet nog niet helemaal of ik hier op de juiste plek zit (zal zo even uitleggen waarom). Laatst was ik bij de neuroloog en zij wees me er pijnlijk op dat ik veel te dik ben en moet afvallen (wat ik natuurlijk wel weet). Ze heeft me ook doorverwezen naar een diëtiste in het ziekenhuis omdat ze vermoed dat ik ernstige vitaminegebreken heb, en natuurlijk als begeleiding bij het afvallen. Wat ik wel vreemd vind, omdat ik gevarieerd probeer te eten en op die manier toch wel alles binnen zou moeten krijgen. Een echte vleeseter ben ik niet maar dat probeer ik meestal wel te vervangen door ei of peulvruchten. Morgen moet ik dus een afspraak gaan maken met die diëtiste dus ik ben erg benieuwd. Overigens ben ik nu in een week 2 kg afgevallen, maar dat kan ook goed door het vasten komen. Op het moment heb ik veel lichamelijke klachten zoals erge hoofdpijnklachten dus ik weet nog niet wat voor beweging überhaupt geschikt is. Volgens de longarts (waar ik ook onder behandeling sta) is dagelijks wandelen heel goed en dat probeer ik ook zoveel mogelijk te doen. En ook moest ik vaker proberen om even te blijven staan i.p.v gelijk te gaan zitten. Maar ik zou graag m'n beweging wat meer willen uitbreiden en ben dus nog op zoek naar wat bij me past gezien de lichamelijke klachten.
Hey Islah, Gezellig dat je ook mee komt kletsen hier @mamavanjuul: ik zal het eens een weekje gaan proberen af te bouwen. Maar als het niet lekker gaat dan stop ik er wel mee, want ik heb de hele dag de verantwoording voor ons zoontje. Op mijn werk kan ik nog wel zeggen ok, ik voel me even wat minder, maar ik wil niet het risico lopen dat ik met mijn zoontje van de trap val ofzo.
Kaa-uu-tee is dat he! Had het laatst met mijn schouder, kon ik mijn bovenlijf niet trainen. Moet nog wel laag in gewicht zitten, maar het gaat in ieder geval weer! Hoe ga jij het doen op zomervakantie? Laat je het volkomen los de training en het eten? Waar ga je naartoe? Wij naar het land van du pain, du vin, du boursin...
Van 5% minder koolhydraten van je niet flauw hoor, je eet genoeg. Als je je echt zo gauw licht in je hoofd voelt, zou ik eens naar een dokter gaan, want dat is niet normaal.
Hallo Islah, Allereerst welkom. Wat vervelend dat je je zo voelt. Een diëtiste kan niet zien of je vitaminen/mineralentekorten hebt, dat kan alleen bloedonderzoek uitwijzen. Heeft de neuroloog je daar geen formulier voor gegeven? Anders even langs de huisarts daarvoor. Hoeveel kilo moet je kwijt voor een gezond gewicht? Met iedere dag een half uur stevig wandelen kom je al ver. Niet sjokken, maar stevig doorstappen, het liefst zonder pauze. Als je ernstige hoofdpijn hebt, is het dan wel verstandig om met dit hete weer te vasten tot zonsondergang?
Ik vast nu ook niet door de hoofdpijn, alleen op de dagen die wat beter gingen heb ik gevast. Ik merk wel verschil al heb ik nog steeds veel pijn. Bloedonderzoek is gedaan, maar bedoel meer dat ik voor de uitslag naar een diëtiste ga om de uitslagen mee te bespreken. Ik heb in het verleden eerder een B12-tekort gehad trouwens.
Ja, als je vegetariër bent, heb je eerder kans op een B12-tekort. Het is ook van belang om te weten of je voeding een probleem is of dat je een opname-stoornis hebt. Consumeer je wel zuivel en eieren? Daar zit ook vit. b12 in. Je moet veel drinken als je hoofdpijn hebt, met dit weer zeker 3 liter water per dag!
Goedemiddag, Ah tina wat balen! Even rustig aan anders? Prinsesbelle: Welkom! Mamavanjuul: Af en toe zondigen mag, als je de volgende dag maar weer verder gaat met waar je was en zo te zien doe je dat! Mooi menu hoor! Islah: Welkom, zoals dappertje dik zegt ookal loop je een half uur per dag dat is al helemaal super. Hopelijk kan je snel bij de dietiste terecht zodat deze je wat handvaten kan geven. Dappertje dik: hoe gaat het bij jou? Hier vandaag een slechte dag, mijn darmen zijn helemaal overstuur. Denk door het eten van gisteren. Heb vanochtend een paar uurtjes gewerkt en verder doe ik helemaal niets! Vanavond staat er weer simpel salade met soep op het menu en misschien wat falafel.
Gaat goed Lovely! Val nog steeds af, zij het weinig. Maar het gaat gewoon goed. Ik heb een week lang last van mijn darmen gehad!!! Ben kefir gaan drinken (na alles al geprobeerd te hebben: andere probiotica, nog meer water, nog meer rauwkost) en toen ineens kwam alles los!!
Islah en PrinsesBelle, Welkom meiden. Heel veel succes met jullie weg naar een goed gewicht. Tina, Dat is echt ships zeg een blessure. Goed koelen en tantum zalf erop kan het verlichten. Net zoals bolkje vind ik het lastig om te minderen met koolhydraten. Vooral in het weekend. Ik Wil graag mij ei witten wat omhoog hebben. Ik eet wel noten ei en yoghurt, Tips zijn welkom.
lovely@ ja idd. sowieso nu twee dagen rust en woensdag maar even overleggen met trainer. tukker@ is helaas geen blessure maar ik heb 2 vormen van reuma waaronder artrose in mn knie ik heb vanmiddag genoten van een heerlijk ijsje en zodadelijk frietjes. morgen weer in het regime uiteraard. weeg rond de 66 dus alles onder controle verder
Ik heb de yoghurt vervangen door kwark, verder veel tonijn en ik heb rookvlees als beleg gehaald. @tina: shipz zeg! @dappertje: haha, wij gaan ook naar dat land! Geen idee hoe ik dat aan moet pakken. Vooral het stukje du vin Denk dat ik mijn hardloopschoenen maar mee neem... @bolkje: gewoon kleine stapjes maken. 5% valt best mee. Het gaat vooral om de verhouding. Dus je kan best een broodje eten, maar daar moet wel wat met eiwitten tegenover staan. Uiteindelijk ga je keuzes maken tussen snelle koolhydraten of langer verzadigd zijn 😉
hahaha ik ga naar het land van de suvlaki, feta en baklava nee ik laat het niet volkomen los. ik ga wel genieten maar wel met mate. maar me niet overmatig volvreten, ben van plan veel groente en mager vlees en vis te eten. heel weinig friet en pasta iig. wel griekse yoghurt en fruit enzo en lekker veel salades zonder dressings. niet elke dag ijs. wel s avonds lekker 1 cocktail of een wijntje. ennnnnn..... we hebben een fitnessruimte in ons hotel dus mijn sportoutfit gaat zeker mee verder wat baantjes trekken elke dag en sa vonds wandelen we altijd nog wel een eindje dus hoop dat de schade beperkt gaat blijven
Ik probeer veel te drinken, al moet ik zeggen dat het me wel moeite kost. Ben nooit zo'n goede drinker geweest. Het is al iets voor me wanneer ik aan de 1,5 liter kom maar volgens mij is het me vandaag zelfs gelukt om over de 2 liter te komen, haha (was wel incl. soep en yoghurt). Ik ben absoluut geen veganist, eet regelmatig eieren, yoghurt, kaas en drink graag melk. Vegetariër ben ik ook niet hoor, maar eet gewoon niet zo vaak en veel vlees. En als ik het al eet is het vaak ook geen rood vlees. Rundvlees lust ik niet, behalve dan als gehakt. Zo'n opname-stoornis lijkt me wel een eng idee trouwens... Hopelijk is het 'slechts' te wijten aan m'n eigen voedingspatroon.
Oef... Gister kwam mijn man aan met lekkere kaasjes.... Kon geen weerstand bieden. Dat is op de weegschaal te zien... Erg slecht weekend! Nu er weer tegen aan!
Weet iemand waar je muesli zónder rozijnen en ander gedroogd fruit kan kopen? Of met weinig (zodat ik ze er zelf uit kan halen)?
Goedemorgen! Ook hier niks afgevallen in kilos maar wel centimeters! Denk dat ik vocht vast hou. Even kijken hoe deze week gaat. Afgelopen week was sowieso vaag. Deze week wordt het vanaf woensdag heet!! pfff veeeel water drinken o : ontbijtkoek met latte machiatto t : whey shake l : kwark, wat fruit en handje studentenhaver t : eitje a : weet nog niet t : weet nog niet Fijne dag iedereen!
hier geen schade van het weekend. menu vandaag... en dan moet ik nog hard aan de bak want heb gewoon geen tijd om zoveel te eten haha o 3 crackers t ontbijtkoek en aardbeien l 2 eieren en 3 boterhammen t watermeloen en yoghurt d aard. bloemkool en runderworstje t handje noten denk ik
goedemorgen! Welkom Islah en Prinsesbelle . Succes met afvallen! Tina, balen dat het sporten niet goed lukt. Ik hoop dat het snel beter gaat voor je. Lekker vooruitzicht je vakantie. Neem je genoeg geld mee Dappertje, hoe smaakt kefir? wat kan ik mij daar bij voorstellen?