Twee weken geleden kregen we te horen dat een bekende die zwanger was, met de 20 weken echo te horen heeft gekregen dat hun (ongeboren) dochter ernstige hartafwijkingen heeft. Begin deze week het bericht dat zij geboren en ontglipt is. Ze wordt binnenkort begraven. Nu wil ik op het condoleance kaartje een mooi gedicht plaatsen. Weet iemand een mooi gedicht; dan wel een website waar ik gedichten kan vinden om op het kaartje te plaatsen? Heb al genoeg websites gevonden met gedichten voor verlies eigen kindje, maar niet gericht op troost naar een ander toe. Groetjes
ik zal even voor je zoeken ! (alhoewel als je zelf al flink opzoek bent geweest is het idd best een goeie tip om op het vlinderforum te kijken !)
oh, wat verdrietig! In één van de kaartjes welke we destijds voor onze zoon kregen stond heel simpel: Zo vol met leegte, afscheid al voordat je er was..... het blijft heel moeilijk om in zulke siuaties iets passends te vinden...
oooh wat triest zeg!!heb nu overal kippenvel hier mijn gedichtje zo vreselijk welkom dat was jij maar het lot besliste anders,keerde het tij van intense vreugde,naar inmens verdriet, dat is wat we voelen,vergeet dat AUB niet! verdrietig omdat we jouw nooit kunnen zien opgroeien, nooit je eerste lachje,loopje zien,,of je nooit kunnen verfoeien. de vraag van waarom nu jij?waarom nu dit meisje lief? daarop een antwoord geven,,dat is zo moeilijk zo naief ik hoop dat je papa en mama de kracht zullen vinden om dit een plaatsje te geven,het te verwerken en ik zal er alles aan doen om ze een luisterend oor te geven,ze te steunen,en kleine meid,als je boven bent,denk dan nog even aan je papa en mama,laat het ze even merken,,,,,,als je aan ze denkt! hoop dat je er wat mee kan,,heel veel sterkte!!!! xxx
gecondoleerd, wat naar heb je al iets? want mijn moeder kan dat heel goed, zou ze eventueel iets voor je kunnen doen..
Gisteren was er nog die droom een droom van groeiend leven spannende momenten van samen wachten Maar vandaag vandaag is er niets meer als voorheen: een droom doorprikt een hart verlamd Maar 't ritme blijft en stuwt de tranen naar het licht Het licht waarin de morgen wordt geboren Want morgen leeft verder in gedachten een kind dat huppelt in een droom Jullie droom
In het zonnetje op een klein wolkje wiegend op de wind zit een klein engeltje het allermooiste kind Voor zijn papa en mama ging het zonnetje even op maar veel te snel weer neer aan hun engeltje zullen ze altijd denken iedere dag weer. Misschien heb je hier wat aan....
Jeetje wat naar zeg.... Ik kan het me gewoon niet voorstellen hoe je je dan moet voelen, en wil dat ook niet. Wens haar maar en ik denk dat ik wel voor iedereen kan spreken heel veel sterkte met dit grote verlies.