Hoi hoi, Hier en daar zie je het onderwerp weleens ter sprake komen, met af en toe hele interessante ervaringen. Wat vindt je van spiritualiteit? en wat voor ervaringen heb je al meegemaakt? Ik ben zelf super geintereseerd in het onderwerp en lees er al jaren ontzettend veel over. Ik ben bijvoorbeeld reiki gecertificeerd, en ik heb ook verschillende workshops gedaan. mijn mooiste ervaring was dat een wildvreemde man mij van alles kon vertellen over mijn leven die niemand wist. zelfs wat voor gedachtes ik had. en hij vertelde me toen dat ik gegroet werd door een jongetje. na doorvragen bleek het mijn overleden broertje te zijn. ik heb vreselijk gehuild daarna maar het was supermooi........ ben benieuwd naar jullie reacties
ik vind het heerlijk de spirituele wereld. Ik verlies mezelf er niet in, blijf met beide benen op de grond, maar ik geloof er zeker in. Ik vind het belangrijk dat het luchtig blijft, dus blijven aarden. Ik leg graag een kaartje( tarot) en ik ga straks ook in een soort new age winkel stage lopen. Ik wil denk ik ook iets met reiki gaan doen. Maar nu nog even niet. Als iemand wil dat ik eens een kaartje trek?
Nou Bosi graag ik geloof dat je wel weet wat ik wil vragen wat wil je van me weten aan info. volledige naam en geb datum?
@Angel Eyes ik ben zelf een heel nuchter type, en weet ook niet of er echt iets anders is in het hiernamaals, en of er überhaupt wel iets is als je er niet meer bent. Maar ik heb na het overlijden van mijn vader een paar dingen meegemaakt dat ik wel eens heb gedacht dat er toch idd misschien meer is dan wij weten, dus heel erg negatief of altijd gelijk roepen dat je krankjorum bent als je dingen "ziet"of "voelt"nee dat doe ik niet meer. Mijn vader was nog maar net overleden dat ik op een avond zo ontzettend sjagerijnig was en kwaad op Ed en maar naar boven ben gegaan, toen ik 's morgens wakker werd, wilde ik eigenlijk ontzettend tegen Ed tekeer gaan tot ik plots ineens het nummertje op de radio hoorde die we draaide op mijn vader zijn crematie, nou is dat een nummertje die je echt nooit maar dan ook nooit hoort (uit de echte ouwe doos) en ik kreeg toen echt het gevoel alsof die ouwe tegen me wilde zeggen " kleine, houd je bek dicht". ook toen wij 1 jaar na zijn overlijden naar de Loosdrechtse Plassen reden om daar waar wij hem uitgestrooid hadden bloemen uit te gooien gebeurde er iets aparts. We gaan dan altijd zo'n klein motorbootje huren die ik moet besturen (jaja is altijd weer lachen) en terwijl we zo aan het stuntelen zijn om bij de steiger vandaan te komen varen we bijna tegen een ander boot aan, toen we zagen hoe die boot heette vielen we alle 3 bijna om van de schrik en later van het lachen, dat we zoiets hadden van "ouwe je bent er ook echt he" mijn moeder werd altijd "joep" genoemd...nu mogen jullie 3x raden hoe de boot heette waar wij bijna tegen aan vaarden??... idd "joep"... en hoe krijg je het voor elkaar als je bloemen uitgooid,de wind alle bloemen 1 en dezelfde richting in uit laat drijven, de enige rode die ertussen zit, echt totaal de andere kant op drijft, en je die vervolgens later weer tegenkomt als je weer terug wilt varen naar de haven???? Of na terugkeer op het terras gaan zitten met een biertje en vieuxtje erbij en je zit een beetje na te praten over die ouwe zijn geintjes die hij altijd uithaalde en je ziet vervolgens een auto met een boot erachter voorbij komen die naar je vader genoemd is??? nee wat die ouwe betreft heb ik wel eens het idee dat er echt wel iets moet zijn maar heb het tot nog toe niet aangedurfd om eens naar iemand toe te gaan met de vraag of diegene of ik in contact zou kunnen komen met mijn vader o.i.d..... dat stukje moet ik nog overwinnen denk ik misschien als we volgende week donderdag weer zijn gegaan (dan is ie 4 jaar geleden overleden) en er zijn weer van die 'rare"dingen dat ik toch de stap eens ga maken om te kijken of ik me er van kan overtuigen dat er toch meer is tussen hemel en aarde...
Ja ik vind het ook erg leuk en geloof er zeker wel in. Ik ben 2 keer naar de paranormale beurs geweest en heb daar een keer mijn engel laten tekenen en een keer tarotkaarten laten leggen.
ik hou ook van spiritualiteit, geloof er ook zeker in dat er meer is. geloof heilig in intuitie, jammer genoeg zijn we afgestompt door de maatschappij, waardoor het ons meer moeite kost om dicht bij onszelf te staan. maar als je er meer oplet, kunnen we er veel hulpvolle informatie uithalen (uit onze intuitie..)
ahum ik zie nu dus dat dit waarschijnlijk niet datgene is wat jullie bedoelen, wat dat is met kaarten leggen, tarotgebeuren en paranormale dingen dat is weer iets anders denk ik....sorry voor mijn lange verhaal ertussendoor
Maar Smoekie dat heeft er toch ook mee te maken,ik denk dat je vader gewoon bij jullie is en dat wil laten merken ofzo.
@smoekie Wauw! kreeg kippenvel van je verhaal. Mooi hoor. de discussie of het wel of niet bestaat ga ik met niemand aan. als je namelijk eenmaal een ervaring hebt gehad ben je niet meer van mening te veranderen denk ik met dit onderwerp. Het is ook ieders eigen beleving. Als je nooit wat hebt meegemaakt roep je al snel het is niet waar! maar dat is dan de mening van die persoon. respect! Voor mij heeft het ook een stukje hoop ofzo, is moeilijk uit te leggen. Er was 2 jaar geleden een medium bij mij thuis, mijn beste vriendin en nog 5 anderen waren erbij. Dat medium vraagt aan mijn beste vriendin of ze plannen heeft om naar het buitenland te gaan. Ja dat had ze inderdaad maar dat zou pas over een jaar of 4 a 5 zijn. Ze is namelijk getrouwd met een canadees en die plannen hadden ze inderdaad gemaakt. Wat denk je dat dat medium zegt: Nou meid ga maar vast pakken want je zit binnen 4 maanden in Canada. Mijn vriendin keek me aan en d8 wat lult die vrouw raar. Maarre dat medium was er in juli en op 12 november stond ik op schiphol mijn liefste vriendinnetje voorgoed uit te zwaaien Er waren problemen met de verblijfsvergunning van dr man, en of hij per direct nederland wilde verlaten.......
Angel Eyes: Ik zal je voorstel berichtje erbij pakken. Ik heb daar wel genoeg aan. Ik leg al een hele tijd, dus dat lukt heel goed. Tenzij er te weinig in staat,maar dat laat ik dan wel even weten. Ik stuur je in een pb wat ik heb getrokken,
Nou Angel Eyes ik geloof dus ook echt dat er meer is en ik ben ook niet van mening te veranderen heb zoveel verhalen en dingen gezien dat kan gewoon geen toeval zijn denk ik dan,en misschien is het ook wel een beetje hoop ja dat het niet ophoudt na hier dat lijkt me namelijk heel raar als het dan zomaar afgelopen is,ik denk dat we niet voor niks op aarde zijn en dingen meemaken.
volgens mij hoort dat er ook bij hoor, ik vind het juist een mooi verhaal. ik vind de spirituele wereld zelf ook erg interessant, ben al naar meerdere avonden geweest en heb thuis heel veel edelstenen (vind de betekenis mooi van stenen en hun werking) thuis heb ik het egyptische tarot en verschillende dagkaarten. Ik heb ook een verhaal wat ik geen toeval meer noem; een paar jaar geleden droomde ik dat ik met een vriendin aan het vliegen was, we vlogen over " haar" eiland (daar kwam ze al zoveel jaar, ze zou er het liefste gaan wonen) ze liet me wat plekken zien daar in mijn droom, ik vond het eerst nogal vaag en ik vertelde die droom nog aan een vriendin, ik had het nog aan haar willen vertellen maar dat kon niet meer, ze was die nacht overleden aan een hersenbloeding, ik wist sindsdien dat die droom een afscheid betekende, later werd mij door mediums verteld dat ze nog maar moeilijk dit aardse leven achter zich kon laten (omdat ze plotseling overleden is), ik heb vaak een kaarsje gebrand voor haar en later droomde ik dat ik met haar bij de trein stond, ik weet nog dat ze boos was maar ze stapte wel in, een teken voor mij dat ze dit aardse leven los kon laten.
ik was juist altijd zo iemand waar jij het net over hebt die totaal niets van dat alles moest hebben en iedereen die maar een beetje wazig was of "raar lulde"in mijn ogen over het hiernamaals en dingen "zien" tot raar, en niet tof bombardeerde, tot ik dus die dingen mee maakte die ik zojuist hierboven beschreef, er zijn wel meer dingetjes geweest wat altijd wel alleen maar die ouwe betrof, maar dit waren even de duidelijkste dingen die ik meegemaakt heb wat dat betreft waardoor ik mijn mening daarover heb bijgesteld tot "misschien"is er idd wel meer dan wij weten.... hoe dan ook, volgende week afwachten of er weer "rare"dingen gebeuren....
Ja ik zal die droom ook nooit vergeten! daarna heb ik nog zo'n droom gehad, ik was met een collega op werk, alleen wie het was kon ik niet zien, we waren afscheid aan het nemen van iedereen, maar het voelde niet aan als een ontslag ofzo, die dag kwam ik op mijn werk en kreeg te horen dat een collega was overleden, toen vielen de stukjes van de puzzel weer op zijn plaats.