Spiraal laten plaatsen wanneer weer sex?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MvLiam, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik heb 2 weken geleden een spiraal laten plaatsen en heb nog licht bloedverlies. De arts zei dat het het beste was om de eerste week geen seks te hebben ivm infecties. Prima.

Nu dacht ik dat ik hem ook nog hoorde zeggen dat het bloedverlies ongeveer 7 tot 10 dagen aan zou houden. Nu duurt het dus iets langer en vroeg ik mij af of we wel gewoon weer seks mogen hebben? En of het 'veilig' is?
    Ik las op internet dat het heel normaal is dat je langer licht bloedverlies hebt na het plaatsen van een spiraal maar ik kan nergens vinden wanneer je weer seks mag hebben!

Weet iemand dit!?

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Zou ik ook wel graag willen weten, laat hem volgende maand zetten. Deed t bij jou pijn en werd hij vergoed?

3. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hij is 'direct' veilig, tegen zwangerschap iig. En ivm infecties zou ik het niet weten. Hier heeft het vloeien (druppeltjes dan wel) toch echt zo'n 3 maanden geduurd hoor...

Bij mij werd hij trouwens vergoed, en deed geen echte pijn alleen was het een vervelend gevoel. Vooral ook omdat mijn BM gekanteld was en ik dus zo half met mijn hoofd naar de grond toe moest;)

4. Onder water

Onder water Niet meer actief

Wij kregen gelijk na de spiraal al groen licht ( al moest ik er toen ff niet aan denken ).
    Volgende dag wel geprobeerd en ging prima.

En de veiligheid van de Mirena;

Bij ons werd gezegd dat hij in principe veilig is vanaf het moment dat hij geplaatst is MAAR, er is een kans dat hij nog verschuifd en niet op zijn plek blijft zitten(en dan dus NIET veilig is).
    Ons werd aangeraden om het de eerste maand veilig te doen,met in mijn geval nog 1 keer 1 maand de pil slikken.
    Ik heb hem nu bijna 2 weken , en mag over 3 weken op controle komen om te kijken of hij goed is blijven zitten.
    Blijkt hij tijdens het controleren goed te zitten , hoeven wij geen voorbehoedsmiddel meer te gebruiken.

Hier werd hij ook vergoed
    Krijg je geen controle dan?

5. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ja, krijg 10 augustus controle dmv een echo geloof ik?
    Het laten zetten deed geen pijn, hooguit een vervelend gevoel. Ik verlies nu ook steeds nog kleine beetjes bloed, hoorde dat dit wel 6 maanden kan duren?

6. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ja , het kan inderdaad 6 maanden duren.
    Maar het kan ook zo zijn dat het na 3 maanden of zelfs eerder weg gaat.
    Ik heb diezelfde dag wat bloedingen gehad , en daarna totaal niet meer.

7. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    ik ben 7 mnd licht ongi geweest naar het zetten van de mirena spiraal
    dus weet niet zeker dat ik hem weer zou laten plaatsen
    kwa pijn vond ik het reuze meevallen

8. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Als de mirena tijdens je menstruatie is geplaatst is het meteen veilig.
    Ik heb trouwens wel een aantal maanden dagelijks een beetje bloedverlies gehad, maar .... daarna helemaal niet meer, heerlijk!

Pim

Deel Deze Pagina