Hoi damens, Sinds twee dagen ben ik begonnen pap te geven via het bord. Ho maar ik krijg het gewoon niet binnen. Ze houd haar tanden stijf op elkaar en probeer maar open te krijgen. Als het mij lukt gaat ze kokhalzen. Kan ik Bambix fijne volkoren groeiontbijt ook via het fles geven. Zo ja hoeveel schepjes? Zo niet wat ik kan dan gaan doen? Liefs Roosje
Hiet hetzelfde probleem. Bambix groeiontbijt krijg ik er met geen mogelijkheid in. Ook niet via de fles (en dat drinkt ook niet zo lekker, want zelfs als je er minder scheppen in doet wordt het alsnog erg dik). Maar om eerlijk te zijn vind ik het zelf ook supersmerig smaken, dus ik snap hem wel Wat hij wel lust is Bambix avondpapje biscuit. Dat geef ik hem nu ook maar 's ochtends, zodat hij toch de vezels binnen krijgt. Brood eet hij namelijk ook nog niet echt (alleen korstjes sabbelen). Dat avondpapje kan je wel makkelijk uit de fles geven. Misschien werkt dit bij jou ook? Het is wel een stuk zoeter dan het groeiontbijt (en dus waarschijnlijk meer suiker), maar ja...
ik geef ook bambix uit de fles en puur uit luiheid had de eerste dagen uit een bordje gegeven en ze at het wel maar 1 gevuilik en alles zat eronder. ( vind het zon troep die opgedroogde bambix) dus hier hoppa in de fles. wel minder bambix er dan in maar ze doet het er prima op en de rest eet ze keurig uit bord met lepel en vork, ook brood dus hier ook gewoon de fles
Ik ga eerst groeiontbijt eens proberen via het fles. Als het niet lukt ga ik wel aan de brood.. Misschien wilt ze dat wel.. Maar nu is ze ook heel erg ziek.. Ga met alles beginnen als ze weer beter is.. Heel erg bedankt voor jullie tips.. Liefs roosje
Dat ze ziek is, kan ook de reden zijn dat ze geen pap uit een bordje wil eten of op wat voor manier dan ook. Ik zou het sowieso opnieuw proberen als ze weer fit is. Liever van een bordje dan uit een fles, zeker gezien jou kindje al 10 maanden is...
oh ja idd 10 maanden. had ik niet gezien. sorry. nee dan hoop ik hier toch ook wel een beetje fles af te zijn langzaam aan
Niet lullig bedoelt hoor, maar ik probeer hier al een poosje met mijn slaperige kop (had een uur geleden al op bed moeten liggen) dit woord te ontcijferen, maar lukt me ècht niet
hahhaahaha ja das plat waar ik vandaan kom. Ge-vuil-ik. vroeger zeiden ze tegen mij als ik zat te knoeien met me eten dat ik niet moest vuilliken. ( knoeien, viezerikken etc)
Roosje08, Als de kleine geen pap van het bordje wil zou ik er geen probleem van maken hoor. Pap is niet iets wat 'nodig' is ofzo. Je kan de kleine ook gewoon een broodje geven ipv pap. Of je kan idd de bambix door de fles doen. hoeveelheid moet je zelf een beetje kijken, ligt natuurlijk ook aan de cc's melk , zo doen dat het vloeibaar blijft en de kleine het goed kan drinken met evt een speen een maatje groter. Loetje, Is dat serieus? Snap je hem echt niet? Even zomaar een vraagje hoor omdat ik even niet weet of je het doet omdat het natuurlijk een beetje een 'vreemd' woord is zo, of omdat je het echt niet ziet, wat ook kan natuurlijk. Maar gevuilik, is eigenlijk knoeien, geknooi, ge-vui-lik . Dus meer dat het een troepje word met het bordje pap !
Nee, ik zag het ècht niet, nog nooit van dat woord gehoort. Ik dacht serieus dat het een typefout was en probeerde het "goede" woord eruit te ontcijferen..Niks ten nadele van het woord verder hoor, wij gebruiken hier ook veel woorden die voor anderen soms wat lastiger te plaatsen zijn, ligt denk ik ook een beetje aan de "streektaal" waar men aan gewend is. Vind het ook geen raar woord ofzo, ik zag het gewoon ff niet
Haha, kan gebeuren toch! Heb het ook weleens hoor! Laatst met een babynaam in het namen topic . Maar je hebt ooit ook dat mensen zo schrijven als ze het raar vinden dat iemand in gesproken woorden typen zo ook bijvoorbeeld errig of owwww of owneej, of jah, etc en dat irritant vinden en dan een opmerking maken dat ze dat niet kunnen lezen. Vandaar mijn begin stukje en later dus ook de uitleg omdat ik idd wel dacht dat je het gewoon niet zag. Maar zag dat elmo ook al antwoord gaf !
Ik had ook nog nooit van het woord gehoord eerlijk gezegd. @ts:waarom niet gewoon de pap achterwege laten? Met 10 maanden kunnen ze allang gewoon een broodje eten. Ik zou in elk geval nu wel proberen om het niet meer uit de fles te geven.