Hoi meiden, Over een maand gaan we met de auto op vakantie naar frankrijk. De laatste keer dat we dit deden was onze dochter 13 maand dus die sliep praktisch de hele weg. Nu ze bijna 4 is moet ze die hele rit een beetje vermaakt worden. Nu wil ik allemaal speelgoed halen voor in de auto maar heb niet zo'n goed idee wat allemaal. Jullie tips? Ik heb nu; Stiften en potloden Kleurboeken Stickers Wat is nog meer leuk? Of iets wat leuk is voor op de camping zelf?
Raamstickers en zo'n magnetisch tekenbord. Verder evt spelletjes doen zoals caravans/rode auto's o.i.d. tellen. Of wie het eerste -vul maar in- ziet. Een tablet mee met filmpjes en spelletjes?
Ik zweer bij iPad voor lange autoritten. Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van bij jonge kinderen, maar voor onderweg....ideaal. En voor op de camping....ligt aan het kind zelf. Die van ons hebben niets nodig, zolang er een zwembad is. Verder altijd een paar boekjes, een pop en paar autootjes voor de zoonlief. Ik laat ze zelf inpakken, iedereen mag zijn eigen speelgoedkoffer inpakken
Voor op de camping zelf weet ik nog dat wij vroeger van die dingen met klittenband hadden waar je dan een tennisbal op kon vangen. Ik weet niet meer hoe het heet en mijn omschrijving is lastig als je het niet kent. Het zijn ronde schijven vol met klittenband. Je gooit dan over en weer met een tennisbal en die vang je dan op die schijf. Wij speelden dat heel vaak. Bij de Action hadden ze laatst bowlingsetjes zag ik, misschien is dat nog wat.
Wij hebben geen ipad oid dus dat word hem niet. Ik heb wel netflix op de telefoon dat zou kunnen. Maar worden ze daar niet wagenziek van? Ik kon vroeger echt nooit lezen of spelletjes op de Nintendo doen dan was ik echt honds beroerd. Spelletjes doen is een goede dat deden wij ook vroeger, was ik alweer vergeten! En die klittenband dingen ken ik idd. Leuk ga ik ophalen! Raamstickers ga ik ook ophalen. Bedankt! Kan ik wat mee. Verdere suggesties zijn nog steeds welkom
Wij hebben een dvd speler in de auto en zou niet zonder kunnen. Verder raamstickers en kleurboekjes ofzo? Kleine cadeautjes die ze om de 2 uur mogen uitpakken?
Wat betreft het wagenziek worden door gebruik van de telefoon; ik heb dat ook maar mijn dochter kan prima filmpjes kijken op mijn telefoon. Zij heeft nergens last van.
Mijn dochter is bijna 4 en heeft sinds kort deze voor in de auto: Eeboo Magnetic Playboard - Fairytales Ze vind het erg leuk! Ze heeft een Snack&Play Travel Tray tafeltje op schoot en daar kan ze met de duplo op spelen. Tijdens de wintersport waren raamstickers van de Hema ook een groot succes. Op de camping spelen we samen vaak jeu de boules (plastic ballen). Verder speelt mijn dochter dan hele dagen in de zandbak met de zandbakspeeltjes in ijshoortjes vorm.
stickertjes op een blaadje plakken eventueel vouwblaadjes klein doosje van lego magnetisch tekenbord magneet letters/cijfers/figuren en een magneetbordje reisspelletjes / geduldspelletjes speelgoedfototoestel portemonnee met speelgeld en pasjes. doeboekje (boekje met opdrachtjes)
Hmm en bovenal... Niet meteen je speelgoed geven.. Maar pas als ze zich gaan vervelen. En natuurlijk wel in een leuk papiertje verpakt.
wij zitten heel hard aan dvd-speler te denken voor over 2 weken naar Frankrijk. Als iemand tip heeft voor een goeie/goedkope dan hoor ik t graag. Tablet is helaas stuk. Verder hebben we boekjes en was miniloco-autoversie (boekje met kliksysteempje voor de vragen te beantwoorden) een succes. En in Frankrijk spelen we de hele vakantie het nummerbordenspel. Kaart net de departementen en dan kijken of je de nummers uit alle departementen kunt vinden. Deze is zo populair dat bij elk uitstapje de hele parkeerplaats wordt onderzocht De heenreis reizen we snachts in de hoop dat de achterbank in slaap valt. Terug stoppen we gewoon wat vaker.
Boekjes (doeboeken) doen het hier ook goed. Verder stickers, kralen en van alles wat verkocht wordt bij de action of de kruidvat. Hier mocht ze geen stiften. Ze is wat minder precies met de doppen en dan liggen ze open op de achterbank. Dvd speler heeft ze ook. Hier maakt ze ook veel gebruik van. Op de camping kijkt ze soms als het even regent of als ze moe is. Hier doen we ivm de kosten alles off line. Op de camping zijn snel een bal en wat zandspullen voldoende.
Mijn dochter is ook bijna 4 en die zal ook luttele uurtjes in de auto moeten gaan doorbrengen. Ze krijgt voor haar verjaardag een Samsung lite 7 inch, en daarop komen dan filmpjes, films en musicals op voor haar. En natuurlijk spelletjes; hello kitty, bobo, zap, Disney dingen, strawberry shortcake, Barbie, puzzels, voorleesverhaaltjes, Bollo.... De tablet wordt ook op de camping gebruikt als ze moe is, kan ze op bed even een filmpje kijken. Daarnaast een magnetisch tekenbord, kleurboek, stickers, gewone boekjes. We hebben ook een tafeltje die je achter de autostoel kan vastmaken, waarop ze dan kan kleuren met zijvakken voor stiften, drinken ofzo. Voor op de camping hebben wij veel, maar wij hebben een caravan, dus ruimte genoeg. Tennissetje, (action)zwembadje, visspel, golfsticks, doeltje, bal, pionnen voor schatbewakertje of doeltjes of paaltjesvoetbal, boter/kaas/eierenspel groot voor op de grond, bellenblaas, picknickkleed om op de lapswanzen of lekker op te liggen of al het speelgoed op te leggen , waterverf, klei, emmertje/schepje set. Netflix heeft veeeeel Mb's nodig he, als je dat onderweg wilt gebruiken, en op campings is vaak je internet signaal te slecht hiervoor.
Hier dvd speler bij wehkamp gekocht (solora) en veel plezier van. Onderweg pingpong poppetjes, mini Thomas de trein, doe boeken pieter konijn. Luister cd's met verhalen, potloden en tekenboekjes, digidinos, tablet wel mee maar op de heenweg niet nodig gehad. Reden snachts terug overdag. Maar loop de action , kruidvat en bartsmit in en kijk id koopjes bakken en je hebt zo een tasje vol