Spataderen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joepy, 1 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik heb deze zwangerschap spataderen op mijn benen en zelfs mijn schaamlippen gekregen wie van julie ook? En gingen ze bij iemand vanzelf weg of werden ze minder?

2. Wensvooreenderde

Wensvooreenderde Bekend lid

1 mei 2020
    812
    1.008
    93
    Hey, ik heb 1 van boven mijn knie tot boven mijn enkel. Ik heb sokken van stox energy socks om tegendruk te geven. Tot nu toe valt deze dus nog mee en is de kans dat ie na de zws weer weg gaat. Vriendin van mij had ook 1 gekregen tijdens de zws, zij heeft hem weg laten halen

3. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie, Ik hoop dat ik ze niet hoef weg te laten halen als ze maar een beetje minder worden ben ik al blij

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.228
    6.087
    113
    Check! Bij mij zijn ze wel weer minder geworden, al trokken per zwangerschap minder weg. Heb nog een hele mooie lopen van m’n lies tot down under :cool:. Maar verder geen last van (pijn oid, mooi is het niet te noemen natuurlijk), dus ik doe er niks aan :thumup:
    Ik hoop voor je dat het bij jou goed wegtrekt!

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.942
    14.994
    113
    Ik had al een zwakke plek bij mn knie zitten na jarenlange chronische onsteking van mn knie (die er gelukkig wel uit is). Maar nu is t helemaal geen porum meer...vol uitpuilende ader en t stuk erboven en er onder is ook zichtbaarder dan ik zou willen. Ben niet iemand die jurkjes draagt zonder legging dus in dat opzicht geen wereldramp maar ben er allesbehalve blij mee.

Steunkous van boven mn knie tot mn enkel ging bij mij echt enorm zeer doen aan mn voet, je zag de aderen dan ook echt opzwellen, dus die heb ik HEEL snel weer uitgedaan. Beentjes omhoog dan maar en een kussen onder mn matras bij t voeteneind.

Op mn voet zelf ook haarvaatjes maar dat vind ik dan niet zo'n ramp.

6. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.059
    4.307
    113
    Ik heb er beide keren last van gehad, bij de tweede werd het erger. Ik heb de hele zwangerschap steunkousen gedragen en dat helpt echt tegen het vermoeide gevoel, maar ook om de schade te beperken.
    Toen mijn jongste een jaar was (het mag vanaf een half jaar ja de geboorte) heb ik d.m.v. een vaatonderzoek, de schade laten opnemen. Ze hebben daarna beide benen gelaserd.
    Aan de haarvaatjes kunnen ze weinig doen, maar de grote aderen wel.

Aanvulling:
    Die steunkousen kun je in allerlei kleuren bestellen. Ik liet zwarte en blauwe panty's van maken met positieband er in. Je kunt ze dan gewoon onder een positiejurkje dragen. Het hoeven dus niet van die ouderwetse, huidkleurige kousen te zijn. Niemand zag het bij mij.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.708
    7.184
    113
    Vrouw
    Ik heb bij mijn laatste zwangerschap ook spataderen gehad. Of bijna spataderen. Hoe noem je het als het met name erg zichtbare aderen zijn? Het zat tegen spataderen aan denk ik. Mijn hele linker bovenbeen. Voelde ook zwaarder aan bij lang staan.

Ik heb de halve zwangerschap daarom met steunkousen gelopen. Een steunpanty, om precies te zijn. En nu, zo'n 9 maanden na de zwangerschap, is het gelukkig een stuk minder. De ader is wat blauwer zichtbaar links dan rechts, maar verder niet. Maar het zal wel een gevoelige plek blijven voor de toekomst, mbt ontwikkeling van spataderen.

Deel Deze Pagina