Motivatie sollicitatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 27 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben aan het solliciteren voor een baan als callagent.
    Nu moet ik alleen even een korte motivatie schrijven, alleen ben ik momenteel zo in de stress voor mijn rijexamen morgen. Dat er gewoon geen motivatie uit me komt! Zelfs geen begin :(.

Wie wil me helpen? In de motivatie gaat het er dus om waarom ik geschikt ben voor deze baan. Ik denk zelf omdat ik al ervaring heb in deze branche, en omdat ik in mijn vorige baan als pedagogisch medewerker op een kinderdagverblijf ook altijd erg klantgericht heb moeten werken. Nu krijg ik het gewoon niet goed onder woorden op papier.

2. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik ben geschikt voor deze functie, omdat ik gewend ben klantgericht te werken door de ervaring die ik heb opgedaan als pedagogisch medewerker op een kinderdagverblijf.

Iets in die trant? Voor mijn gevoel is deze zin iets aan de lange kant, maar het beschrijft wel alles. Denk je eraan om de brief niet met deze zin te beginnen? Aangezien hij met ik begint, en dat is niet echt netjes bovenaan :).

3. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Hoi hoi,

enkel zeggen dat je geschikt bent vanwege je vorige baan, is niet voldoende (is mijn bescheiden mening als P&O'er;)). Ik zou jouw eigenschappen die je nodig had in je vorige functie én die goed van pas komen voor deze functie, promoten. Gezien de functie waar je op solliciteert, zou ik aangeven dat je goed kunt luisteren, mondeling vaardig bent etc. Dat je overtuigend kunt zijn, als dat nodig is.

En ik denk ook wel dat het aanslaat als je kunt beschrijven wat klantvriendelijk voor jou inhoudt. Klantvriendelijk is ook zo'n containerbegrip. En nu ik erover nadenk, kun je mss beter zeggen dat je klantgericht bent..... als je klantgericht bent, stel je de klant centraal.

Succes met je rijexamen en je sollicitatie!!

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Bedankt sietsie en kiki!

Er kwam even niks uit me, hoofd zat zo vol door de stress!
    Maar nu ik wat voorbeelden heb weet ik weer welk kant ik het moet gaan zoeken :)

Deel Deze Pagina