Mijn meisje van 1,5 is lief, ondeugend, pittig, grappig en alles wat bij deze leeftijd komt kijken Ze gaat 2x per week naar het kdv. Tijdje terug ging wegbrengen even moeilijk, maar na een traantje daarna meteen weer over. Nu zwaait ze vrolijk met wegbrengen, dit gaat dus redelijk goed. Maar ik heb al langere tijd gemerkt dat mijn meisje moeilijk tegen drukte kan. Vooral als er veel kindjes om haar heen rennen en druk zijn. Ze kan hier soms ook hysterisch op reageren door hard te huilen en komt dan moeilijk tot bedaren. Zo ook met kleine fam. bezoekjes. Even gaat het goed maar geen kindje moet te dichtbij komen..... Nu zit ik met een schuldgevoel; doe ik er dan goed aan om haar naar het kdv te brengen?? had nl. altijd de insteek dat het goed zou zijn voor de sociale ontwikkeling. Vandaag koppelde de leidster dit ookaan me terug terwijl het andere keren wel goed is gegaan. gaat dus op en af. Als ik haar kom halen is ze erg vrolijk en wil dan wel graag mee naar huis Ik ben wel tevreden over kdv. Ze zeggen dat ze haar meenemen naar de babygroep maar ik snap best dat ze hier niet altijd tijd voor hebben. huis kan ik hier meer aandacht aan geven maar tijdens een drukke dag op het kdv is 1 op 1 uiteraard niet mogelijk en daar heb ik alle bergip voor. Iemand tips of herkenning? bedankt!
Ik herken wel het gedeelte van moeilijk tegen drukte of vreemde omgeving kunnen. Maar onze dochter slaat er juist een beetje van dicht. Ze gaat dan meestal in een hoekje staan met een knuffeltje en d'r duim in haar mond en zo staat ze dan 15-20 minuten alles af te kijken. Op een gegeven moment gaat ze dan langzaamaan 'los'. Ik laat haar op zo'n moment maar. Op het kdv (waat ze 2 dagen per week is) gaat het sinds een paar weken heel goed. Ze is vrijwel meteen vrolijk en op d'r gemak als ze binnenkomt. Het is dus misschien een kwestie van tijd (onze dochter is nu 21 maanden). Maar ik kan me voorstellen dat je het wel sneu vindt voor je dochter als ze zo heftig reageert. Is ze zo de hele dag op het kdv, of zakt zo'n bui (snel) weer weg? Ik weet niet of het de oplossing is om haar thuis te houden van een kdv. Er zijn in het leven natuurlijk meer situaties in het dagelijkse leven waarbij het druk is. Zit er verbetering in haar gedrag, worden de buien minder lang/erg/vaak? Misschien dat een gastouder beter bij haar past?