Tja. De waarheid duurt het langst, maar je bent wel eerlijk dan. Zeg gewoon hoe het gebeurt is en waarom je op de camera keek. Leg uit dat je je een beetje opgelaten voelde om het te vertellen, omdat je haar niet het gevoel wilt geven haar te controleren. Als ze er geen begrip voor toont, jammer. Je hebt je best gedaan en bent eerlijk geweest. Het is aan haar om haar snuffelgedrag aan te passen. Zoiets doe je gewoon niet in andermans huis, punt.
Ik zou de discussie over haar snuffelen echt niet aangaan wanneer ik zelf uitgebreid camerabeelden heb zitten bekijken. Dat je die ene keer t per ongeluk zag, kan gebeuren. Maar daarna had je haar moeten informeren over de camera en absoluut niet meer beelden moeten gaan kijken. Je hebt dus zelf haar privacy minstens zo erg geschonden. Kortom, ik zou haar alleen zsm informeren dat er een camera staat en waarom. En niet je vingers branden aan haar beschuldigen van iets wat je zelf ook gedaan hebt. Tenzij je netjes wil toegeven dat je je niet netjes gedragen hebt, maar dan past eerst haar beschuldigen daar niet bij in mijn ogen.
Ik vraag me ineens ook af waarom jullie eigenlijk kennelijk 24/7 opnemen?! Ik begrijp het punt van je dochter af en toe te willen kunnen zien als je elders bent maar daar is het opnemen toch helemaal niet voor nodig?
Hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Daar had ik nog helemaal niet over nagedacht toen ik mijn eerste reactie typte. Hoewel de ene privacybeleidgebruiksvoorwaarden de andere natuurlijk niet rechtvaardigt. Maar als ik er over nadenk heb ik liever dat mijn moeder in mijn kasten rommelt dan dat ze me filmt en dat allemaal gaat zitten terug kijken.
Ik heb vroeger als kind wel eens in een lade gesnuffeld thuis. Van een bepaalde kast waar wij als kind nooit aan kwamen, puur uit nieuwsgierigheid. Gewoon een kast in de woonkamer was het. Ik vond iets wat ik minder leuk vond. Namelijk post aan mij gericht die mijn moeder voor me verborgen hield. Van familieleden waar zij op dat moment ruzie mee had, maar waar ik nog wel contact mee had. Dat werd nog een enorme ruzie toen.....
En gun je kind ook privacy. Laat m dingen ontdekken die niet mogen. Ik vind het heel onnatuurlijk om een kind altijd in de gaten te willen houden. Dus in gesprek gaan met schoonmoeder, niet beschuldigen maar aangeven waar je mee zit en dan die camera de deur uit!
Dit! Het verbaast me oprecht hoeveel mensen gaan liegen of ts de schuld geven. Ts zEker niet handig maar ik zou die vrouw ook in haar eigen huis laten oppassen. En ik kan ook begrijpen dat je een extra camera heb neergezet!
Ik snap ook niet waarom de camera opneemt? Het doel is toch alleen om live mee te kijken als je even niet in de buurt bent? Dan is zelfs op dat moment opnemen nergens voor nodig. Heel vreemd vind ik het
Wij hebben de camera op continue opnemen staan omdat er vorig jaar is ingebroken bovendien hebben wij een hond die epilepsie heeft en als we weg gaan kan ik voor mijn eigen gemoedsrust soms een kijkje wagen of alles goed met hem is. Daarvan zeiden we samen dat dat handig is om op te nemen en om opnemen aan te zetten als we weg gaan zou ik tig keren vergeten. Wij kijken de beelden zelden terug.
Dit vergroot juist de kans voor inbraken. Slimme hackers kunnen ook 24/7 met jullie meekijken en op die manier zoveel waardevolle informatie over jullie achterhalen. Persoonlijk vind ik het echt super gevaarlijk.
Natuurlijk is het niet netjes maar ik vind het ook niet netjes dat jullie niet hebben gezegd dat er een camera staat. Ik zou toch wel graag willen weten wanneer ik ergens ben dat ik gefilmd wordt. Beetje flauw van beide kanten. Als mijn moeder hier is zal ze ook weleens in lades kijken maar kan er niet mee zitten. Ze zorgt goed voor mijn kinderen en dat vind ik veel belangrijker dan filmpjes terugkijken. Hoe bedoel je big brother is watching you...
Gewoon eerlijk aangeven hoe jullie erachter zijn gekomen dat ze dit doet. Ik weet niet hoe de band is met schoonmoeder maar als zoiets bij ons zou zijn, zou ik het mijn man laten vertellen en laten mededelen dat jullie dit niet prettig vinden.
Wat een lieve reacties hier. Blijkbaar ben ik niet zo aardig . Jij bent bang dat ze boos is over de camera? Ik zou woest zijn dat ze onze spullen doorzoekt! Waar is dat in hemelsnaam goed voor? In de keukenla ligt bestek, in de kastjes staat servies. Speelgoed in de speelgoed kast en kinderspullen op de kinderkamers. Verder heeft niemand iets in mijn kasten te zoeken..
Verschrikkelijk zeg! Ik zou hier geen genoegen mee nemen en de sloten veranderen. En aangifte doen bij de politie. En dit ook tegen haar zeggen. Schandalig gewoon.
TS: Zoals iemand al zei, je moet aangeven dat er camara's zijn en waar die hangen. En ik zou, hoe moeilijk het ook is, ook gelijk zeggen dat jullie het niet fijn vinden, dat ze in laatjes zit te snuffelen. Ik zou er bij zeggen, dat je er bij toeval achter bent gekomen, dat je haar niet wil gaan controleren en dat je er nu vanuit gaat, dat ze het niet meer doet.
Als de camera bedoeld is om mee te kijken als je dochter (of de hond) alleen in de kamer is, is die dus niet nodig als er een oppas is. Ik zou dat als oppas heel vervelend vinden namelijk. Zeker omdat ie ook filmt. Of je nou terug kijkt of niet, de beelden zijn opgenomen en terugkijkbaar. En live meekijken kan ook. Ik zou als oppas zeggen: prima om in jullie huis op te passen, maar dan gooi ik een doek over de camera. Ik ga niet de hele tijd voor een draaiende camera zitten. Vertrouw je me daarin niet, dan hebben we een ander probleem. En dit, voor wanneer je kind wat ouder is dat het niet meer gaat om op de tafel klimmen en kunnen vallen.
Zoals ts al aangeeft, als sm even rondkijkt ziet ze hem zelf staan op de kast. Het is niet zo dat hij verstopt is oid. Wellicht dat sm dacht/denkt dat hij niet aanstaat op het moment dat zij oppast en dat had ts of man kunnen vermelden. Verder vind ik niet dat ts en man hier schuldig aan zijn, dat sm snuffelt tussen prive eigendommen van een ander. Zoals ts aangeeft kunnen ze goed met elkaar en in dat geval zou ik het gewoon bespreken met sm. Dat de camera's 24 uur per dag aanstaan en dat dat al een tijdje zo is en dat het ontschoten is dit te zeggen tegen sm. Maar dat ze dus hebben gezien dat sm tussen hun spullen zat te kijken en dat man en ts dat niet prettig vinden.
Ik zou er niet over beginnen. Dit zal de verstandhouding niet ten goede komen. En ik vind wel dat je sm het recht heeft te weten dat er een camera aan staat in de kamer. Nee, het is niet netjes van haar, maar ik vermoed dat veel meer mensen zoiets doen, maar dat daar nooit iemand achter komt...Mensen zijn erg nieuwsgierig.
Dat hoop ik toch niet! Het zou niet in mij op komen! Ja, ik ben heel nieuwsgierig, maar bij anderen thuis in de laatjes en kastjes gaan snuffelen, dat is echt not done! Dit is de topictitel trouwens ook. En TS vraagt of meer mensen dit doen. Ik heb hier nog niemand bevestigend op zien antwoorden. Ik doe het iig niet. Ik zou ook echt boos worden als ik iemand hierop zou betrappen.
Denk dat het wel iets zegt over jullie relatie, het is nogal achterbaks gedrag. Maar het zou mij niet erg boeien als sm dit zou doen (zou me niks verbazen trouwens). Ik ben zelf ook wel eens nieuwsgierig wat iemand bv in een centraal opgesteld ladekastje bewaart, maar dan vraag ik er gewoon naar. Krijg je veel meer informatie. Ik zou zsm zeggen dat je overal camera's op hebt gehangen. Grapje erachteraan of ze zich netjes wil gedragen, en het daarbij laten.