Hallo, Vanavond wou ik geld overmaken via internetbankieren, maar dat ging dus niet. Bij de transactie stond steeds "geweigerd" Daarna wou ik pinnen....pinpas niet geschikt, neem contact op met uw bank Ja lekker 's avonds na 17.00 uur! Ik snap er niks van. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Gaat trouwens om de SNS bank.
heb ik ook gehad toen was er fraude mee gepleegd dat was bij de rabo ze hadden mooi 200 euro eraf gehaald gelukkig kwam de rabo er snel achter
Nu is het ook zo dat (een deel van) SNS toevallig vrijdag(?) financieele steun heeft gevraagd aan de overheid ivm de financieele crisis. Misschien dat het tijdelijk niet mogelijk is geld over te boeken, mar ik denk dat je dat terug zou moeten kunnen vinden op hun site!
Toevallig was het ook zo met de fortis ten tijde van de crisis! Toen kon je ook 1 avond niets overboeken... je kon gewoon niet bij je geld komen! Dus weet niet waarom er zo raar gereageerd wordt....
mijn pas is ook geblokkeerd omdat ik heb gepint bij een pintautomaat waar een skim divice op heeft gezeten. ALs ze zon apparaat ontdekken dan blokkeren ze alle pasjes die bij de betreffende automaat hebben gepint
Nou tis opgelost hoor Net de klantenservice aan de lijn gehad. Blijkt dat ik nog een rekening heb waar ik 10 euro rood sta. Pas als ik die inlos kan ik weer bij mijn geld aangezien ze me blijkbaar al 100 brieven erover gestuurd hebben (dus niet hé). Hoezo financiele crisis...ze doen al moeilijk om een tientje Snappen jullie het nog.....
dat heeft mijn zus vorige week ook gehad en dan nog wel bij de pin automaat naast de sigaretten balie bij de AH zat ook zo'n skim ding op der pasje werd gelijk geblokeerd en er wordt dan meteen een nieuwe aangemaakt ondertussen toen wij naar de rabobank liepen werd ze gebeld door hun dat haar pasje geblokeerd was en dat ze even langs moest komen om te kijken of er wat af was gehaald gelukkig was de bank eerder met blokkeren ik zou morgen even naar je bank toe gaan en kijken waarom je pasje niet werkt
een pasfraude systheem die leest de pas uit en ziet ook de pin code.deze stuurt het door naar de aangegeven pc/laptop en de personen daar achter kunnen zo met je geld een de haal
ik werk bij een bank en zo doen wij het ook .. na vele brieven en geen antwoord krijg je dus echt wel een reactie ! en ik weet dat het een beetje flauw is maar je dient zelf zorg te dragen voor een juist adres voor je post.... en tja nu kun je het samen zo oplossen ....... een bank mag je nl al BKR melden voor 10 euro debetstand ! en zie dan nog maar eens ergens een lening of hypotheek te krijgen... (hebben wij nog nooit gedaan hoor ... )
Mijn pasje was ook geskimd, maar gelukkig heeft de Rabo dat op tijd ontdekt en werd er geen geld vanaf gehaald. Meestal doen ze dat op treinstations e.d. Ik ben nu héél voorzichtig en waar ik ook pin, ik bedek mijn vingers zodat ze niet kunnen zien welk nummer ik intik.
ow ik vatte het ff verkeerd.. ik dacht dat je bedoelde dat door de financiele crisis de SNS opeens overboekingen en pinnen stop had gezet door gebrek aan geld of iets
Met zo'n skimdevice haalt het afdekken van je hand ook niks uit... Zo'n ding "leest" gewoon welke cijfers je intoets... Maar goed, voorzichtig moet je altijd zijn..
bkr moeten ze toch altijd melden aan de personen? want volgens mij kunnen ze niet zomaar ineens bkr registreren zonder de personen zelf eerst in de lichten en de kredit aan te passen. zoniet.dan een bkr registratie
Hier ook slachtoffer van Skimming...Mijn mama al 4! keer, en nu ik ook....was die dag wel bij mijn mama geweest en heb daar gepint in het winkelcentrum. Maar als de Rabo het weet dan gaan ze daar toch iets aan doen....mijn mama 4 keer nieuwe pas in 3 weken. Groetjes, Miranda
Nee hoor, als ze je pincode niet zien kunnen ze toch niks met je gegevens. Meestal wordt voor skimming een pinautomaat in een onbewaakt ogenblik bewerkt, zodat een klant die een transactie verricht niet merkt dat zijn gegevens gekopieerd worden. Bij skimming wordt gebruik gemaakt van een apparaat dat de magnetische strip op de pas kan lezen en kopiëren. Dit apparaat wordt vóór de sleuf van de pinautomaat geplaatst en ziet er uit als een voorzetmondje. Met trucs, zoals een erbij geïnstalleerde minicamera of over de schouder meekijken, wordt vervolgens de pincode afgekeken.
Dat bleek ook het hele probleem... Ik ben in januari dit jaar verhuist, en heb dit doorgegeven aan mijn contactpersoon en schriftelijk naar de sns. Maar elke keer als ik op mijn internetbankieren keek, stond er mijn oude adres nog. Dus weer een aantal keer bellen, maar ze zeiden dat het bij internetbankieren wel ff zou duren voor mijn nieuwe adres daar zichtbaar zou zijn. Maar na 2 maand stond er nog steeds mijn oude adres. Dus weer bellen met mijn contactpersoon en de klantenservice. Die zeiden dat mijn nieuwe adres toch duidelijk in het bestand stond en dit geen problemen zou opleveren. Nou niet dus, alles blijkt naar mijn oude adres gestuurd te zijn. En ik heb er niks van gemerkt omdat ik geen afschriften meer ontvang, en ik alleen mijn nieuwe rekening met internetbankieren heb.